{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.651 visninger | Oprettet:

† Anubis, Nala & Shooting Star døde. † {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Hvor har jeg det frygteligt!!!

Jeg er lige kommet hjem fra ferie i Grønland.

To veninder har passet mine katte imens.

De var alle sunde og raske da jeg forlod dem!

Mens jeg var deroppe fik jeg en SMS fra én af veninderne, der fortalte at hun havde fundet Nala og Shooting Star døde en morgen. Og Vitani meget, meget forkølet (snottet og øjenbetændelse).

Da jeg kom hjem i aftes syntes jeg at Anubis havde tabt sig meget, selvom hun både havde spist og drukket, været kælen og gået på bakke.

Én af veninderne sov hos mig i nat, og i formiddags tog vi til dyrlægen med Anubis, Vitani - og Silver Star, som havde haft en lille smule diarré i nat.

Dyrlægen mente bare at de to killinger havde en slem forkølelse, og de er nu på antibiotika og øjendråber.

Anubis havde tabt sig ca. 600 g. siden hun var til dyrlægen i oktober 2006 - hvor hun i forvejen var tynd!

Dyrlægen sagde at hun ikke troede Anubis ville få det bedre, men snarere tværtimod. Hun spurgte om Anubis´ to killinger var begyndt at spise fast føde, hvilket de er. Og så sagde hun dét, som alle dyreejere frygtede; om det ikke var bedre at lade hende sove ind!

Hun tilbød jeg kunne have hende i en to ugers tid mere, for at sige farvel, og for at hun måske kunne være hos hendes killinger lidt mere, men mente også at når jeg nu har så mange katte der kan "overtage opdragelsen", så ville det måske være bedst at lade hende få fred.

Jeg sagde at jeg ikke behøvede at sige farvel i et par uger, hvis det indebar at hun skulle lide (hun havde det slet ikke godt), og det respekterede dyrlægen naturligvis.

Min veninde og jeg fik ca. 10 min. at sige farvel i i fred, indtil dyrlægen kom ind, og medfølende til vores gråd fik den første beroligende sprøjte. Hun faldt meget hurtigt i søvn - måske i løbet af fem minutter...

Derefter fik vi endnu en kort stund med hende, inden dyrlægen kom ind og gav hende den allersidste sprøjte, hvorefter hun udåndede i løbet af to - tre åndedrag.

Jeg har bare haft en skidt dag i dag, og kan tude ved det mindste!

R. I. P. små venner! Vi ses igen en dag, og hils deroppe - bag Regnbuebroen...


Potetårer herfra.


Rainbow Bridge - med musik: http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  † Anubis, Nala & Shooting Star døde. †
  • #1   1. feb 2007 Tak...

    - Dyrlægen mener at de kan have fået træk (killingerne altså), og derfor er blevet forkølede eller fået lungebetændelse.

    Vedr. Anubis, så mener dyrlægen at hun fejlede det samme som Bright Angel, hvor hun tabte sig, og tarmene udvidede sig.

    Jeg har det så frygteligt, og ved ikke om det er det rigtige jeg har gjort, selvom alle omkring mig siger at det er det - inkl. dyrlægen...

    Min fantastiske dyrlæge ville ikke engang tage noget for aflivningen, og tog ovenikøbet kun ½ pris, eftersom hun ved at jeg har haft det hårdt på det sidste!


    Potesorg!


  • #2   1. feb 2007 Jeg har det virkelig ikke godt!

    Jeg er deprimeret og græder, og logger derfor snart ud, og tager hjem.


    Poteklem.


  • #3   1. feb 2007 Dyrlægen mente at Anubis´ lidelse kan have været der altid - at hun var født med den... *Tuder*

    At sygdommen langsomt havde sneget sig ind på hende.


  • #4   1. feb 2007 Seks killinger.

  • #5   1. feb 2007 Det lyder ret barskt.... Og ikke ret rart... At man så endelig kommer hjem fra sin ferie på Grønland, også er det hele sådan et makværk......

    Jeg synes, som Britta siger, at du skulle få dem testet, i så fald, kan det vel være en sygdom der sniger sig ind på alle dine msser... Ellers ved jeg ikke hvad det skulle være, men jeg synes heller ikke at du skal sidde og vente til du mister endnu en kat..... Snak med dyrlægen om hvad det dog kan være, og begynd at udelukke mulighederne.....

    Jeg er ked af at du er kommet hjem til så frygtelige omstændigheder, det var bestemt ikke det jeg har ønsket for dig.... Op med humøret og tænk på de misser du har tilbage, søde....

    RIP Anubis, Nala og Shooting Star....


  • #6   1. feb 2007 Hvor må det være frygteligt at miste så mange på så kort tid.

    Men hvorfor er det at du rejser til Grønland, når du har killinger?


  • #7   1. feb 2007 Tak.

    Min far er gammel (og hans helbred skranter ofte efterhånden), så derfor besøger jeg ham, og lader to af mine bedste veninder passe kattene/killingerne.

    Jeg logger af om lidt, da jeg er vildt ked af det.


  • #8   1. feb 2007 Jeg får testet killingerne!

  • #9   1. feb 2007 Det er i orden Azzizam, pas på dig selv, og kig forbi senere.....

  • #10   1. feb 2007 jeg er dybt chokeret smiley

  • #11   1. feb 2007 Sikke dog en redelighed ;o(((...det er da bestemt en oplevelse man bør være foruden..men .....synes du skylder dig selv og fremtidige killingekøber at få undersøgt hvis og hvad du har af sygdomme hos dine katte.Det er mange katte du har mistet efterhånden..

  • #12   1. feb 2007 Åh nej altså...!
    Hvor er jeg dog ked af at høre det er gået så skævt... sidder og får tårer i øjnene... smiley
    Det er godt, du vil få dem testet... det er helt utroligt, som du har været forfuldt af uheld... det gør mig ondt...
    Jeg håber resten af kattene har det godt!

    Trøstekram herfra


  • #13   1. feb 2007 EJ søde det gør mig virkelig virkelig ondt.. jeg sider selv med tåre i øjene.... ej det gør mig ondt søde....

  • #15   1. feb 2007 Hvide killinger? Jeg har ingen hvide killinger - jo, Wichapi Junior - men han har ikke dårlige øjne, så det ved jeg ikke hvor du har det fra?

    Jeg kan ikke skrive her hvad opdrætteren har skrevet til mig, idet jeg ville blive frosset for at hænge private beskeder ud, eller opdrætteren.

    Så hvis opdrætteren ser dette, kan han/hun evt. ansøge om dit venskab, hvis han/hun vil, og skrive det til dig.

    Opdrætteren ved godt at denne tråd eksisterer.


    Poteklem.


  • #16   1. feb 2007 Jo, jeg har ringet.

  • #17   1. feb 2007 Kunne aldrig drømme om at holde sådan noget hemmeligt overfor opdrætteren, selvom det gør´ forfærdelig ondt at skulle fortælle det!

  • #18   1. feb 2007 Lundkvist: jeg synes ikke der er nogle her som "dunker" Johanna..men der sidder nogle og undrer sig over det der sker for hende.Er det forkert at man skriver hvad der falder en ind,når Johanna opretter nogle tråde om døde og syge katte?? Jeg synes da bestemt at vi prøver at hjælpe hende ved at råde hende til at få undersøgt sine katte,ikk?? *S*...Jeg ved hvad du mener,men forstå os andre ret...jeg ville bestemt ikke tøve med at få gjort noget ved det,og når hun så også er reg.opdrætter.

  • #19   1. feb 2007 Hej Johanna

    Jeg er frygtelig ked af det på dine vegne, men jeg vil som de andre siger, bede om at få Anubis obduceret.

    Du har i den grad været ramt af uheld og det er altså ikke normalt.. Der må være et eller andet der har ramt din lille flok.

    Jeg kan godt forstå at du vil se til din far, men jeg ville enten vente med at besøge ham, til killingerne var lidt større, eller også ville jeg vente med at få killinger, til jeg havde besøgt ham.
    Det duer altså ikke at lade andre tage ansvaret for ens katte - og især ikke med så små killinger, hvor der oven i købet allerede har været problemer.
    Selvom de er rigtig søde veninder, kan du ikke vide om de ser de små forandringer ved killingerne som du gør..

    Jeg ved godt at jeg lyder meget hård lige nu, og det er bestemt ikke for at hakke på dig, men jeg synes altså ikke du kan overlade ansvaret til andre.

    Håber du finder ud af hvad det er der hærger din lille flok, så du kan finde ro i kroppen igen.

    Annette


  • #20   1. feb 2007 *Christina* Bounty skal snart have killinger *

    Jeg har selv lige været til dyrlægen idag med hele min flok... der er ikke noget galt, ud over det sår Petit havde fået på næsen... Chenu er sund og rask.


  • #21   1. feb 2007 Jeg er desværre nødt til at forlade jer nu, idét jeg sidder på en netcafé, og min tid er ovre.

    Tak for alle tankerne, og de velmenende råd!


    Poteknus herfra.


  • #22   1. feb 2007 Så må jeg vist på banen her
    Jo, Johanna har ringet og meget kort fortalt det.
    Jeg har selv kontaktet dyrlægen og fået nogen svar der
    Kan af gode grunde ikke skrive her hvad der blev snakket om.
    I er velkomne til at kontakte mig over beskedcenter hvis der er noget




  • #23   1. feb 2007 Johanna
    Det gør mig frygteligt ondt, at du har været så uheldig, det fortjener ingen og jeg kan godt forstå, at du er helt nede i kulkælderen og meget ked af det.

    Jeg kender ikke din dyrlæge og er sikker på, at vedkommende både er sød og rar, men de oplysninger han/hun har givet dig er i mine øjne, en hel del mangelfulde, når man tager i betragtning, at vedkommende må vide, at du har et multikattehold og dermed indebærer syge katte unægtelig en vis risiki for flokken.
    Der er ikke noget der hedder forkølede katte. Der findes flere former for virus og det ville være ønskeligt for dig, at du fik besked på hvilken virus der her florerer, så du kan tage dine forholdsregler.
    Jeg håber at du, trods alle vore ytringer om vores bekymringer på dine og dine kattes vegne, ikke føler dig såret. Vi er vitterligt kun ude på at give dig gode råd.


  • #24   1. feb 2007 Jeg synes Johanna skulle tænke meget over om der ikke var nogen af kattene der ville have det bedre hvis de blev omplaceret.
    Dette og så få helbredstestet alle kattene.


  • #25   1. feb 2007 Jeg håber bare at Johanna finder ud af om hun har sygdom i hendes katteflok,og hvis hun har,så få fundet en løsning på det...eller måske som Sanne siger; få omplaceret nogle af misserne...
    Grunden til mine indlæg skyldes personlige erfaringer med killingekøb ( syge killinger )...vil ikke ind på det her,synes ikke jeg vil ødelægge tråden ;o)


  • #26   1. feb 2007 Lone J
    Har skrvet en pb til dig
    Den er måske lidt rodet, så bær lige over med mig



  • #27   1. feb 2007 Jeg roder mig nok ud i en tur i fryseren...men pyt med det,det har jeg ikke prøvet før men det der er værre!!
    Jeg synes bare at når man opretter tråde samtlige gange med de emner som Johanna gør,så må man s.. også regne med at der er nogle som reagerer som de gør.Og at der er en opdrætter som godt lige vil sige sin mening her..det er så fint...mht den tråd om at forlade sine små killinger ..hmmm...tror også at der var en del som nu der reagerede på det.
    Synes at nu må man snart begynde at overveje om man vil have dyr eller ej..er sgu noget forarget efterhånden og vil ikke holde min mund mere..mine katte/hunde kommer i første række,koste hvad det vil!


  • #28   1. feb 2007 Puha.... Jeg er glad for at jeg ikke er i Johannas sko, og jeg er lidt ærgelig over at Johanna ikke er her, til at kunne svare på de forskellige indlæg her, da det jo trods alt er hende der har oprettet tråden....

    ----------------------------------------------------------


  • #29   1. feb 2007 Jeg vil helst ikke inddrages for meget i det, men kan da give min mening til kende....

    Og jeg vil prøve at tage Johannas parti, mht. at hun har en syg far i Grønland, MEN så kunne man måske tage afsted en enkel dag eller få ham til DK (jeg ved ikke hvor nemt man kan komme til Grønland), Men jeg kan bestemt også se at har man syge katte, og killinger, så vil jeg da måske forsøge at udslætte rejsen, til killingerne er blevet ældre, og man er kommet ordentligt til bunds i hvad der er galt...Men der er jo så mange for'er og imord'er, men i sidste ende er det jo et valg som Johanna har taget, og jeg kan hverken gøre til eller fra her...

    Men jeg syens at det er lidt ærgeligt at hun ikke kan forsvare sig selv her....


  • #30   1. feb 2007 imord'er =imod'er selvfølgelig...., smiley

  • #31   1. feb 2007 Der er INGEN tvivl om at kattene ikke har bedt om at komme til, og at det er mennesket der skal tage ansvar for dem de lader komme til verden.... Det skal der overhovedet ikke herskes tvivl om..

    Og nu ser jeg det jo ikke fra en opdrætters side, men som 'alm. katteelsker', og jo jeg har ikke sagt at der ikke er sket en fejl ved johanna, og at den burde undersøges til bunds... Men jeg synes da stadig at det er lidt synd at... Ja, kan ikke finde de rigtige ord, men synes at det er synd at det er gået i vasken for Johanna.... Men jeg håber hun finder ud af hvad der er gået galt...

    Ja, jeg er ikke så god til at finde de rigtige ord, så jeg håber ikke at jeg bliver misforstået i det jeg skriver, er bare dårlig til at formulere mig...

    Men jo, jeg håber at Johanna står til ansvar for fejlene, og at de bliver rettet her og nu,....


  • #32   1. feb 2007 Jeg kan godt forstå at du er frustreret over de døde misser.... Og jeg synes måske at dyrlægen burde have reageret anderledes, da, som i alle siger, at hun skulle lade mormissen obduceres....

    Jeg håber at Johanna læser dette i morgen, og at hun så forhåbentlig reagere....Andet tror jeg desværre ikke at vi kan gøre for nu...


  • #33   1. feb 2007 Det kan jeg godt forstå... Jeg går i seng nu, og jeg kigger på tråden i morgen,og håber at Johanna deltager i morgen.... Nat nat

  • #35   1. feb 2007 har læst denne tråd med stor intresse og blødene hjerte for johanna og de døde killinger ...

    for det første syntes jeg at joanna er utrolig modig at fortælle om de syge katte her da vi alle ved hvor let der bliver peget fingere i katte verdnen *S*
    vil give rigtig mange ret her at kattene skulle opduceres med det samme også for at give sjælefred .... har selv mistet nogle killinger for år tilbage og der var tilsyneladene ingen grund til det ingen snot og ingen mistet appetit ect ect fik de 2 killinger opdukseret af 2 forskellige dyrelæger og begge undersøgelser viste det samme de kaldte det fating kitten symdrom ( stavefejl) gg men ved hvor ondt det gør og man står der jamen hvad så??? syntes helt klart at der skal testes og undersøges så meget som muligt ..... men hvorfor er det at folk vil hun omplacere sine katte ??? se der forstår jeg det ikke ...... mange tanker til johanna ,,,,,,,,,
    ps : ville aldrig selv forlade mine killinger og rejse hmmm men .... vi ved vist først hvordan vi reagere når det er vores egen far elller mor der er syg lang lang borte .....


  • #36   1. feb 2007 på en måde forstår jeg godt jeres reaktioner men på den anden side gør jeg ikke...

    altså jeg synes os at hele bundet skal tjekkes i for og i bag osv

    men at hun rejser når hun gør skal vi på ingen måder blande os i og lå min far og var meget syg ville jeg ikke tvivle et sekund på at hoppe med det først fly og være hos ham og nu får jeg nok prygl af jer men min familie kommer før mine dyr hverken mine børn, kæreste eller forældrers bhov ville blive tilsidesat for en killing aldrig.
    jeg er så os så heldig og ha en veninde der læser til dyrlæge som uden tvivl ville hjælpe mig.


  • #37   1. feb 2007 Karen

    jeg giver dig fuldstændig ret i det du skriver ,,, ville selv blive stik tosset og tale med meget store bokstaver ,,, men da jeg jo ikke kender til det med den anden opdrætter er det svært at vide det ,,,, jeg snakked kun om det med sygdom men vil give dig ret ville slet ikke kunne sove hvis jeg vidste det smiley


  • #38   2. feb 2007 Johanna - synes du skal sætte dit opdræt i karantæne, samt ikke sælge nogle killinger eller katte ud før du har fundet ud af hvad der var galt med Anubis

    Trøstekram herfra


  • #39   2. feb 2007 Johanna, lad os høre fra dig, søde....

  • #41   3. feb 2007 Jeg sidder lige nu på en netcafé og læser alle jeres beskeder, men ORKER ikke at besvare dem lige nu. Har I personlige spørgsmål til mig, så skriv privat til mig, eller ring...

    - Jeg er stadig meget langt nede!


  • #42   4. feb 2007 ja jeg er da også frustreret over alt det synes det er skide synd for både katte og johanna, og mener da helt klart også at hun burde få tjekket de katte hun har tilbage.
    men samtidig vil jeg så også sige hvor mange af os ved på forhånd at inden for de næste mdr der er der ikke nogen i min familie som bliver alvorlig syge, så der kan jeg godt tilllade mig at få killinger ???
    selvføgli skal man planlægge om man har den fornødne tid til killinger osv, for det tager da en masse af ens tid, men man kan vist ikke forudsige at lige i den periode må jeg ikke få killinger for der har min far, mor søster eller en anden tænkt sig at være meget syg så der er behov for at jeg besøger vedkommende. det er da skide synd for johanna at hun både skal slås med at der tydeligvis er noget galt i hendes opdræt, men at hun så samtidig også skal slås med et sygt familiemedlem, der kan det nok ikke undgåes at man indimellem tager nogen forkerte valg, som man lige på det tidspunkt synes er det rigtige, og bagefter finder man så ud af at man måske skulle have handlet lidt anderledes, men det er jo så ting man lærer af.
    knus herfra og held og lykke med resten af dine katte og selvføglig også din far.
    mvh Frøik Maine Coon


  • #43   4. feb 2007 Puha sikke en ubehagelig tråd..
    Stakkels katte...

    1. jeg kan godt forstår at Du Johanna vil op til din far når han er syg MEN..

    Nu vil jeg heller ikke banke nogen oppe i hovedet..

    Som mange har skrevet, hvis man vælger at have opdræt vælge man at tage ansvar.. Vorse dyr kan ikke selv ringe hvis noget er galt.. (kunne ikke lade være)

    Efter jeg har valgt at være opdrætter er det meget sjælent jeg tager nogen steder, i ret lang tid..

    Hvis der skulle opstår f.eks. familie problemer og jeg abselut blev nød til at tage væk hjemmefra, ville jeg finde nogen der kunne være hos mine katte i døgndrift.. altså nogen der kunne sove i mit hjem og det skulle være nogen som havde tjek på det med katte....
    Hvis jeg er væk for mange timer er jeg ikke vær at være sammen med for mine tanker er der hjemme.. selv om jeg har en barnepige..

    Det vat min mening..



  • #44   4. feb 2007 ps, det gør mig ondt det der er sket.. synes det er sørgligt, mine tanker er også hos dig Johanna.. ked af at du skulle opleve sådan noget

  • #45   5. feb 2007 -Nu har vi vist slået fast at det vare forkert det Johanna har gjordt, med at rejse fra de syge katte..... MEN kunne man så ikke få n opfølgning, både på hvordan det går med Johanna OG misserne...

    Det kunne ihvertfald være rart.... ;o)


  • #46   7. mar 2007 Stakkels misser...

Kommentér på:
† Anubis, Nala & Shooting Star døde. †

Annonce