881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Milo i bur og alene hjemme Milo i bur og alene hjemme

Hej KG smiley

Jeg har lige brug for lidt råd her selvom jeg tro vi har løst problemet vil bare gerne være sikker smiley

Som de fleste af jer nok ved, har vi jo Milo i bur i 4 uger, vi er kommet godt over den første uge. Han må jo helst ikke hoppe op eller gå for meget rundt. Bliver han for vild kommer han også i buret til han slapper af og kan komme ud smiley

Buret er ikke helt stort nok til at hans bakke kan være derinde, men han skal helst være derinde om natten, han kan fint klare en hel nat uden at komme på bakken, vi prøvede i nat, men de andre nætter har vi sat alarmer til klokken lort om natten så han kunne komme på bakken hvis han skulle smiley

Det er så sådan at jeg nok fra uge 6 af, altså om en lille uge, skal sidde på skolen hverdag fra 8-15, og min kæreste har også hans skole. Vi er blevet enige om det ikke er længere tid end hvis han skulle holde sig hele natten, men jeg vil gerne undgå at vi skal gøre rent hos ham hvis han skulle få brug for bakken.

Derfor er vi kommet på den her idé, hans bakke står normalt på badeværelset og det er stort nok til at buret kan stå derinde. Vores idé er så at vi når jeg begynder på det, så stiller vi buret, med hans mad og vand, ind på badeværelset, hvor hans bakke er. Så har han badeværelset han kan bevæge sig op, der er kun få steder han kan springe op, på toilettet og håndvasken, hvilket vi ikke tro han vil gøre. Men han har hans bakke til rådighed så smiley

Normalvis vil jeg ALDRIG lukke ham inde på badeværelset selv på den måde smiley Men vi tænker det er den bedste mulighed vi har lige nu og det begrænser hans hoppe muligheder, men han har hans bakke og vi slipper for at skulle gøre rent i buret smiley

Hvad tænker i ville være bedst? For vi kan jo ikke garanter at han ikke hopper op inde på badeværelset, men synes også det ville være synd hvis han skulle ligge i hans eget afføring en hel dag smiley Planen er så at efterfølgende, den første der kommer hjem tager ham ud af badeværelset og ind i stuen og nok ligger og slapper lidt af på sofaen med ham og giver ham kærlighed og nus smiley

I får lige et billed med af Milo mens han er skadet hvor han nyder at underholde min kæreste mens han spiller computer:) smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Milo i bur og alene hjemme
  • #1   29. jan 2017 Jeg ville prøve. Alternativet ville være at låne et større bur. Jeg personligt ville ikke have det godt med, at katten var alene to gang dagligt i længere tid uden bakke.

• #2   29. jan 2017 Jeg har det nemlig heller ikke godt med det smiley Vi har også haft kigget på det med et større bur, men så har vi ikke ret meget plads i vores lejlighed bagefter så jeg ser det her som det eneste alternativ smiley

Plus det skal siges jeg holder meget øje med om han får brugt bakken smiley Det er ikke helt så meget som før hans skade han bruger bakken, men han får da lavet både lavet stort og småt hver dag smiley

• #3   29. jan 2017 Jeg syntes det er en udemærket løsning, pladsen på badeværelset er jo ikke mindre end hvis i havde et lidt større bur, og han vil såmænd sove det meste af tiden han er alene alligevel.
    Det er tvivlsomt at han skulle hoppe op, og gør han er er det jo nok ikke 20 gange op og ned,det skal måske u dersøges en enkelt gang og så er det ikke spændende mere.

7 timer i dagtimerne er lang tid at forlange han skal holde sig, så jeg syntes bestemt han skal have muligheden for at komme på bakke, så badeværelset er også det valg jeg havde taget netop fordi der ikke er så mange ting at hoppe op på.

• #4   29. jan 2017 Ja vi tænkte jo også han nok mest vil sove alligevel og der har han buret han kan sove i, hvilket han elsker han ligger i det lige nu uden at lågen er lukket og snork sover smiley

Men på badeværelset har han også hans yngling bajle og ligge i og der er varme i gulvet, hvad mere kan han bede om? Varme i gulvet, ynglings ligge steder, mad, vand og toilet inden for 5 skridt af ham smiley

Det kan bare godt nogen gange være rart at få bekræftet at man gør det rigtige smiley

• #5   29. jan 2017 Badeværelset lyder som den bedste løsning, både når i ikke er hjemme, eller sover.
    Her bliver badeværelset brugt når kattene har været i narkose, netop for at holde dem i ro, og fordi der kan sættes varme på gulvet, selv på en sommerdag.
    Jeg plejer at sætte en vasketøjskurv på wc'er, så er det lidt svært at hoppe op på det smiley

• #6   30. jan 2017 føler med dig... ben there done that... smiley
    havde jo en med brækket pote der ikke måtte hoppe op eller ned nogen steder i 7 uger... og en dyrlæge der mente han også skulle i bur, jeg havde dog heldigvis et værelse som jeg kunne lukke ham ind i om natten og når han skulle være alene hjemme, hvor der ikke var noget han kunne hoppe op eller ned fra, det var guld værd at have de 9kvm især til sidst da han jo følte han var helt okay igen, men stadig ikke havde fået grønt lys af dyrlægen til at rende frit. så helt klart at han skal ind på badeværelset når i ikke er der smiley

Kommentér på:
Milo i bur og alene hjemme

Annonce