{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

nytårsaften og lille bølle {{forumTopicSubject}}

Hvad gør i nytårsaften??
Jeg har set min kats reaktion når der bare kom et lille brag fra fyrværkeri. (Bor i århus c og her er folk altå begyndt at skyde af!!) Men han blev i hvert fald bange.
Taget i betragtning af det er han første nytårsaften så synes jeg, jeg bør gøre noget.
Kan jeg skaffe noget beroligende til den bette??
Og hvad ville være bedst??
Han er kun et halvt år gammel så skal han have noget specielt?

Hilsen Tine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nytårsaften og lille bølle
  • #1   19. dec 2006 hej..

jeg har læst et sted at man helst ikke skal give sine dyr beroligne den aften (kan ikke huske hvor), der stod at man i stedet skulle tænde for tv eller for radioen så der var noget "normale" lyde.vores ene kat er ligeglad, men jeg ved ikke i nu hvordan den lille reagere. hold kattene inde, og sæt noget roligt musik på eller tænd for tvét.

• #2   19. dec 2006 Okay...
    Hvad siger i andre??
    For er sku lidt nervøs for jeg kommer hjem næste dag og han er drattet om med hjertestop

• #3   19. dec 2006 Så gør jeg det..
    Det var bare for at få en generel mening om hvad man gør. Hvad i gør...
    Men så ringer jeg til hende. Tak

• #4   19. dec 2006 har selv boet på 6 sal i århus c og når de skød fyrværkeri af blev daffy total panisk og miawede af rædsel og gemte sig godt og grundigt, tror ikke så meget det var pga brag , men mere pga af lyset fra fyrværkeriet. vi lukkede en låge op på klem ind til garderobeskabet og arr en god kattehule derinde og der gemte han sig så og når vi kiggede til ham lå han faktisk og sov ganske fredeligt, så det var vist et hit og når der ikke var mere fyrværkeri kom han glad frem.nu bor vi i tilst i rækkehus og da det er ved jorden er det kun bragene han lægger mærke til, så det rører ham ikke så meget mere. trixie er total ligeglad med det og sidder bare og kigger nysgerrig efter det. men nu er her så heller ikke voldsomt meget fyrværkeri

• #5   19. dec 2006 Hej Tine,

Jeg tror det er meget indivuduelt hvor meget katten reagerer....

Jeg kender en tre ting man kan gøre....

Jeg ved at man kan få en cd med optagelser af fyrværkeri-brag. Den går ud på at man stille og roligt skal vende katten/hunden til lyden af det. Så skal man varierer lyden af braget og lisson tale roligt til katten, og gøre den klar over at det kan ske at der kommer nogle uventede brag. Jeg ved ikke om den virker og hvor effektiv den er, men det er en mulighed at spørge på en dyrklinik.

Så er der jo medicinen, som jeg helst vill undgå, men det er en snak du skal tage med din dyrlæge smiley

Men jeg kender noget der hedder Feliway.... Det er en dyft der indeholder noget der beroligere din kat, så den er mere rolig...Det er ikke medicin og har ikke bivirkninger, men jeg synes det er værd at prøve hvis din kat er for hysterisk mht. bragene... Du kan endten søge om det på nettet eller ringe til din dyrlæge for info.

Det er klart feliwayen jeg anbefaler, da jeg har gode erfaringer med det, og kun har hørt godt om det...

Men du er nok nød til at prøve og spørge lidt rundt omkring, for at finde ud af hvad der passer bedst til din kat...

God jul og forhåbentligt også godt nytår til din kat og dig smiley

• #6   19. dec 2006 Du kan gå ind på Google.dk og skrive feliway, også kommer der noget frem om det....

• #7   20. dec 2006 Hvad sagde dyrlægen?

• #8   20. dec 2006 jege r også noget nervøs for vores ene klilling -den store på 5 mdr. Han bliver så hurtigt bange. Vi skal have gæster nytårsaften, men vi bliver kun mellem 7-10 personer, så håber han overlever det hele med både gæster og fyrværkeri

• #9   20. dec 2006 Tine - Det gode ved at bo i Århus C, er af de fyrer så meget af i ugerne op til at kattene mere eller mindre når at vænne sig til det inden det går helt løs. Sådan var det i hvert fald for mig de to sidste år (især sidste år hvor May bare var en stor killing, ½ år som din)
    Men de blev bange/nervøse i starten, men da vi kom til nyårsaften var de ikke rigtig bange, bare lidt irriterede/utrygge..
    Og hellere det end at forsøge at bedøve/doserer dem er i hvert fald min holdning :o)

• #10   20. dec 2006 Men ja, radio og lad lyset være tændt, og sørg for de har adgang til nogle gode gemmesteder, det er også hvad jeg har gjort :o)

• #11   20. dec 2006 Sanne - Lad ham evt. få et rum for sig uden gæster? Fx. soveværelset? Så kan han putte sig derinde i fred for fremmede mennesker? :o)

Kommentér på:
nytårsaften og lille bølle

Annonce