633 visninger
|
Oprettet:
nytårsaften og lille bølle {{forumTopicSubject}}
Hvad gør i nytårsaften??
Jeg har set min kats reaktion når der bare kom et lille brag fra fyrværkeri. (Bor i århus c og her er folk altå begyndt at skyde af!!) Men han blev i hvert fald bange.
Taget i betragtning af det er han første nytårsaften så synes jeg, jeg bør gøre noget.
Kan jeg skaffe noget beroligende til den bette??
Og hvad ville være bedst??
Han er kun et halvt år gammel så skal han have noget specielt?
Hilsen Tine
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 64 Svar: 326
jeg har læst et sted at man helst ikke skal give sine dyr beroligne den aften (kan ikke huske hvor), der stod at man i stedet skulle tænde for tv eller for radioen så der var noget "normale" lyde.vores ene kat er ligeglad, men jeg ved ikke i nu hvordan den lille reagere. hold kattene inde, og sæt noget roligt musik på eller tænd for tvét.
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 106
Hvad siger i andre??
For er sku lidt nervøs for jeg kommer hjem næste dag og han er drattet om med hjertestop
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 106
Det var bare for at få en generel mening om hvad man gør. Hvad i gør...
Men så ringer jeg til hende. Tak
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Jeg tror det er meget indivuduelt hvor meget katten reagerer....
Jeg kender en tre ting man kan gøre....
Jeg ved at man kan få en cd med optagelser af fyrværkeri-brag. Den går ud på at man stille og roligt skal vende katten/hunden til lyden af det. Så skal man varierer lyden af braget og lisson tale roligt til katten, og gøre den klar over at det kan ske at der kommer nogle uventede brag. Jeg ved ikke om den virker og hvor effektiv den er, men det er en mulighed at spørge på en dyrklinik.
Så er der jo medicinen, som jeg helst vill undgå, men det er en snak du skal tage med din dyrlæge
Men jeg kender noget der hedder Feliway.... Det er en dyft der indeholder noget der beroligere din kat, så den er mere rolig...Det er ikke medicin og har ikke bivirkninger, men jeg synes det er værd at prøve hvis din kat er for hysterisk mht. bragene... Du kan endten søge om det på nettet eller ringe til din dyrlæge for info.
Det er klart feliwayen jeg anbefaler, da jeg har gode erfaringer med det, og kun har hørt godt om det...
Men du er nok nød til at prøve og spørge lidt rundt omkring, for at finde ud af hvad der passer bedst til din kat...
God jul og forhåbentligt også godt nytår til din kat og dig
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 31 Svar: 98
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Men de blev bange/nervøse i starten, men da vi kom til nyårsaften var de ikke rigtig bange, bare lidt irriterede/utrygge..
Og hellere det end at forsøge at bedøve/doserer dem er i hvert fald min holdning :o)
jun 2006
jun 2006
nytårsaften og lille bølle