{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Ny kat med adfærdsproblem {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er vokset op med både hunde og katte og ville mene, at jeg har en nogenlunde god viden omkring hunde og kattes adfærd, men nu står jeg alligevel i en situation, hvor jeg stiller spørgsmålstegn.. jeg har fået en kat.. langt om længe, nu hvor jeg bor et sted, hvor man må.. jeg har fået katten fra et sted, hvor der har været MANGE katte og EN stor energisk hund, som alle kattene mere eller mindre gemte sig for. Da jeg først så denne ene kat ud af de mange katte der var, så mente jeg at denne kat var mindst sky.. jeg kunne tage den fra dens "skjulested" og gå rundt med den og kæle med den og havde egentlig en følelse af, at denne kat fandt sig faktisk i alt ( vurderet på baggrund af at jeg har en 5 årig søn, der ikke ligefrem altid er helt mild mod dyr, selvom han tror at han er) Nu efter katten er kommet til dens nye hjem, hvor efter en uges tid er begyndt at falde til, så synes jeg at dens adfærd er begyndt at undre mig.. der er gode ting, såsom at lige så snart at jeg står ud af sengen om morgenen, så er den der straks.. den kæler og snor sig om mine ben.. generelt meget nærværende og social .. men her kommer problemet så.. den er så kælen, men alligevel bider den ret meget og nogle gange så det gør ret så ondt .. den bider i mine tæer og ankler om morgenen, når jeg skal på toilettet .. den spinder samtidig meget højlydt .. når jeg kæler med den, prøver den også at bide og langer ud efter mine hænder ( sådan lidt leg agtigt) .. det er stort set hver gang den kommer i det her kælende humør, at den gør det .. så praktisk talt, er det hver gang jeg gerne vil kæle med den .. jeg føler ikke selv at den mener det på en aggressiv måde.. den spinder trods alt.. jeg har googlet debatter og emner omkring dette, men synes ikke at kunne finde noget der helt lignede dette .. så jeg håber på, at nogen der ude, måske kan hjælpe mig med at blive en smule klogere på min nye kat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat med adfærdsproblem
  • #1   10. feb 2017 Det lyder som min Mitti smiley han kæle napper, er ikke agressiv, men kan godt blive for ivrig med det napperri, han er snart 4 år, og løber madskolerne tom i løbet af natten, så er han storslem til at nappe i mine skanker, enten i sengen, eller mens jeg er på badeværelset.
    Jeg er stædig, han får først vådkost når jeg har været i bad, men er tørkost skålene tomme, så bliver de fyldt i en fart, sjovt nok kan de sidste 10 bidder af tørkost ikke spises smiley
    Napperriet er blevet bedre ( i de fleste perioder) jeg gør tre ting, alt efter hvor slemt det er, jeg piber højt, siger min nej lyd, og er det meget slemt kan jeg godt lave et hurtigt hvæs,,, men han gør det jo af kærlighed, slikker mig og napper mig, som om jeg var en kat, men jeg har ikke pels, og så kan det høre ondt.



  • #2   11. feb 2017 Jeg ville sige fra, hver gang han gør det.

    Jeg har et par, der godt kan finde på at give kærlighedsbid, men det er langt fra så ofte, som det lyder til, at din gør. Desværre kan det blive til regulære angreb, hvis man ikke stopper det.


  • #3   11. feb 2017 Jeg synes ikke en kat skal finde sig i alt. Jeg valgte en kat der løb væk fra det den ikke gad finde sig i men som bestemt heller ikke var sky. Jeg mener det er sund og naturlig adfærd hos en kat. Uden at det er rettet mod dig er det i øvrigt mit indtryk at mange katte må finde sig i alt for meget, især enten fra børn eller hunde. Jeg har ofte besøg af en i haven som må flygte når børnene er hjemme og derfor ofte forsøger at komme ind til andre nu, hvor det er koldt. Så det er godt du er opmærksom på at små børn ikke altid selv kan sætte grænsen men skal lære det. Prøv at have en drille pind og en mus parat og tilbyd den til katten når den er efter dine fødder eller hænder, så du er forberedt lige når det sker. Og pas på med ikke at overstimulere katten ved at lege alt for vildt. Jeg synes som Susanne at du skal sige fra, så det ikke udvikler sig . Det lyder jo ganske normalt den kommer glad når du er vågen og gerne vil være sammen med dig. Den skal bare lære ikke at bide og rive i dig. Riv ikke hænderne eller fødderne til dig, hvis den får fat. Hold dem stille og afled katten med en legeting. Prøv at lade være med at flagre alt for meget med hænderne når i leger. Så den lærer hænder og fødder ikke er legetøj.

  • #4   11. feb 2017 Det er simpelthen fordi den er så overkælen at det halve kan være nok, den bliver så overskriften for at få kontakt med dig at den ikke kan finde de ud af hvilket ben den skal stå på, og derfor kommer alle dens evner til udtryk for at få din uddelte opmærksomhed.
    Det er bestemt ikke i en ond mening, det er det man kalder kærlighedsbid. Mine gør det ikke rigtigt, men engang imellem så er de så u derstimuleret med kontakt ( hvis vi har været længe væk og meget lidt hjemme i nogle dage i træk) at det forekommer i mild grad.

    Du skal ikke lade det tage overhånd, så find en lyd, gerne en høj pivelyd ligesom en killing ville sige når legen bliver for voldsomme!Dsom og den siger stop, det er et sprog Kate forstår og samtidig så skal du holde hånden stille, ikke nødvendigvis fjerne hånden men stoppe med at kæle, så katten finder ud af at pivelyd er lig med ingen kæl og dermed er stop ord. Det er ikke noget der stopper natten over men en lang proces hvor i lærer hinanden at kende, og finder hinandens grænser.

    Det er jo stadig nyt for jer begge og en stor omvæltning for en kat som har været i en stor flok og så pludseligt være alene.

    Jeg vil lige afslutte med en kommentar, jeg håber du har gjort dig dine tanker omkring hvor katten kommer fra, for det lyder ikke til at være det ideelle sted, så der kan jo opstå nogle ting med tiden som du ikke er forberedt på.
    Skal katten være indekat hos dig?? Og var den det der hvor den kom fra??
    Hvor gammel er katten, er det en stor killing eller en voksen??


  • #5   11. feb 2017 Jamen så har Elvis jo en lidelsesfælle smiley
    Bliver han alt for kælen så napper og slår han, men så er det jo bare slut med kæleriet i denne omgang smiley

    Og fint at du er obs på din søn. Husk at lære ham, at katten også har sine grænser og at dem skal han respektere.


  • #6   11. feb 2017 Jeg synes at det er nogle rigtig brugbare kommentarer der er kommet her.
    Blot tænker jeg på, hvorfor du nævner at din søn kan være voldsom. Det er som om du selv muligvis ser en kobling, som du ikke følger til dørs i din beskrivelse. Eller er det bare ment som en løsrevet kommentar?
    De bedste hilsner


Kommentér på:
Ny kat med adfærdsproblem

Annonce