{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.006 visninger | Oprettet:

!!!MIN KAT ER FORSVUNDET!!! {{forumTopicSubject}}

Ja, som i nok kan se er min kat forsvundet. August forsvandt i mandag og er stadig ikke kommet tilbage. Jeg vil høre om i har nogle ideer til hvordan man kan finde sin kat. Blandt andet end at lave en annonce. Håber i forstår mig. Savner ham. Han er ikke en kat som gider kæles med andre fremmede personer. Tror heler ikke han er blevet kørt over. Låst inde nogle steder kunne han godt være, for han er nemlig meget nysgerrig med ting


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  !!!MIN KAT ER FORSVUNDET!!!
  • #1   22. mar 2017 Jeg kan se på Profilen at han er kastreret, så han er ikke på damejagt, det er godt..
    Jeg syntes du skal printe nogle sedler ud med billede af ham hvor du anmoder folk om at kigge i deres skure, kældre m.m. for om han måske er blevet lukket i de ved et uheld, han er jo netop forsvundet en weekend hvor folk måske har været i haven eller lignende. De sedler dem kommer du i hele nabolagets postkasser så folk har mulighed for at tjekke deres skure m.m.
    Du printer også nogle sedler op med efterlyst som du hænger op i nærliggende dagligvarebutikker og tankstationer samt på lygtepæle. Der er mange mennesker der ikke har facebook så det med kun at efterlyse på Facebook er ikke godt nok, men findes der en lokal Facebook gruppe så slå en efterlysning op der også.

    Du skal dog have med i tankerne at han kan være kørt ned og du bare ikke umiddelbart kan finde ham, men hav håb lidt endnu.


  • #2   22. mar 2017 Tusind tak for dine gode råd, jeg håber virkelig meget at han kommer tilbage!

  • #4   22. mar 2017 Takker<3

  • #5   22. mar 2017 Læg brugt kattegrus ud i nærområdet, så han kan lugte når han er hjemme.
    Er han normalt udekat? Eller er han smuttet ved et uheld, for er han ikke vandt til udelivet, er han dårligere stillet, og har ikke pels til udelivet.


  • #6   22. mar 2017 Han er en ude kat og han er den kar der er meget udenfor. Han er god til at lugte sig frem til sit hjem og høre hvornår vi er hjemme (bil/cykel lyden). Da vi ikke har kattelem.

  • #7   23. mar 2017 Jettes forslag med at fordele/strø brugt kattegrus i haven har i hvert fald givet os Carmen tilbage, da hun på et tidspunkt var blevet væk. Men det var godt nok da hun var lille/ungkat. Men det ville også være mit bedste bud. Og så supplere med at kalde om natten.
    Og naturligvis annonce i lokalsprøjten, efterlysning på lygtepæle, email til grundejerforeningen, opslag i lokale supermarkeder (hvor de dagligt skal rykkes fri af det der er kommet over) og meld som savnet her og kattens værn, Inges Kattehjem osv.. Da Carmen var væk, ringede jeg for en sikkerheds skyld også til de lokale dyrlæger. Det har næppe begejstret dem smiley
    Jeg håber virkelig at du hurtigt får din August hjem igen.
    De bedste hilsner Hanne


  • #8   25. mar 2017 Man siger at en kat der er blevet væk, hvis der er låst inde, som regel er inde for 5 huses afstand fra dit, så du kan evt gå ind på google-maps og se hvor det ville være taktisk at lægge sedler i postkasser.
    En pige på et forum havde mistet sin kat i over en måned fra 31 dec - 4 feb.
    Den var i naboens haveskur og var bange. Selv om hun havde været inde og kigge sammen med naboen, havde den gemt sig og det var først efter over en måned at naboens søn hørte den kalde derindefra, da den var så sulten at den gav lyd fra sig. Den var meget dehydreret men klarede altså over en måned låst inde og har det godt idag.
    Så også at kalde på katten stille og roligt sen aften/nat, når alt er roligt, er en rigtig god idé, for er de blevet skræmt af noget, så gemmer de sig. Og selv hvis det er dig der kalder, så kan de stadig være bange og gemme sig. Så gåture i området, hvor du taler med en person i normalt stemmeleje er også en god idé.
    Og hvis den lystrer på enten lyden af tørfoder i en dåse eller lyden af en ske på en metaldåse, så kan det også bruges. Man føler sig som en idiot, men hvis det giver pote, så er det det hele værd.
    Så er den med kattebakken også god, opslag udenfor og flyers. Og så tjek under buske langs med din og dine naboers have. Hvis din kat er ramt af en bil kan den godt gemme sig under en busk inden for jeres martrikel.
    Håber han kommer hjem, for min ene kat har været væk siden 4 januar nu og ikke at vide hvad der er sket er det værste, så ud og led og så ønsker jeg dig det allerbedste og at du finder ham i god behold, eller han finder dig.
    Stort knus herfra


  • #9   25. mar 2017 Undskyld Ida smiley men katten har da ikke været i skuret en månede uden mad og vand, så var den altså død.
    Mine katte kommer normalt når jeg kalder, det har de lært ved, at få vådkost når de kommer smiley men sjovt nok tror de ikke et indkald gælder hvis jeg ikke kan se dem, så om aftenen skal jeg bruge lommelygte, og så snart de er set så kommer de,,, men det er så kun fra en indhegnet have.


  • #10   26. mar 2017 Jette, jo den er god nok.
    Den havde levet af dug og ja, måske smådyr som var løbet derind, men den er god nok.
    Hun havde klaret den inde i et haveskur i over en måned i frostvejr m.m. Hun måtte også have drop da hun blev fundet. Men jeg kan sagtens sætte dig i kontakt med ejerne og hendes veninde fra Kattens værn hvis du ikke tror på historien. smiley

    Vi jokede med at hun nok havde brugt 4 ud af de 9 liv. Eneste skade efterfølgende var at hun havde tabt lidt på den ene ørespids fordi det havde fået frostbid. Katte er nogle fantastiske væsener og overlevere af og til.


  • #11   26. mar 2017 Så vidt jeg husker regnede det stort set hele dagen den mandag og tirsdag. Her på Fyn stod det ned i stænger de to dage faktisk ret voldsomt til tider. Jeg ved så ikke om det var sådan over hele landet. Der var ikke mange katte at se udenfor her, så måske har han søgt ly . Kan nogen ha taget ham ind ? Nogle gange går ude katte jo på besøg hos andre.

  • #12   26. mar 2017 Mel:
    Allerførst, så håber jeg at din kat er kommet hjem igen.
    Du har fået mange gode råd, så dem vil jeg ikke give igen, men jeg vil fortælle dig, at du skal væbne dig med tålmodighed, for på et tidspunkt fodrede jeg en "vildkat" som blev tam fra dag til anden. Den var tatoveret og havde været efterlyst i 14 måneder!!!! Den boede 2 gader væk!
    Den var forsvundet som killing, så GPSén har ikke været helt i orden.
    Det var lykkelige katteejere der modtog et opkald fra mig, straks efter jeg havde aflæst tatoveringen.

    Så husk at efterlyse den på www.dyreportalen.dk, Inges-kattehjem.dk og Kattensværn.dk
    Det var på den måde jeg fandt frem til ejerne.

    Så mist ikke håbet smiley


  • #13   27. mar 2017 Og dyrenesbeskyttelse.dk smiley

  • #14   27. mar 2017 Jeg har ikke læst alle svarene du har fået, så jeg beklager hvis det samme allerede er blevet skrevet. Det her lyder helt tosset, men mine katte er fuldstændig besatte af at ligge i papkasser - så måske du kunne prøve at stille et par gode kasser ud, det skader i hvert fald ikke. Læg noget katteguf og favorit foderet. Derunder har dyrenes beskyttelse, kattens værn, og diverse dyresider på deres hjemmesider mulighed for at du online kan efterlyse - hvis nogen så har fundet missen kan du være heldig at de tjekker på en af siderne. Krydser fingre for du får din baby tilbage igen

  • #15   27. mar 2017 Amalie S - Hvis/når August finder hjem, må man formode, at han udmærket ved at han får mad indenfor. Men umiddelbart ville jeg være en smule bekymret for at lægge godbidder i en kasse ude. Det vil medføre en risiko for at der kommer en anden kat (eller værre - en ræv) til, der mener at det er et godt sted at bo. Og så kan August risikere at blive jaget væk fra sine egne enemærker.

    Men at efterlyse på diverse dyresider er et rigtig godt tiltag.


  • #16   27. mar 2017 Hvis den er øretatoveret, han du indtaste den nummer på begge registre:
    detdansjekatteregister.dk
    Og
    danskkatteregister.dk

    (Søg evt. På Google.dk)

    Det ene register bliver katte registreret via dyrlæger, som er medlem af Dyrlægeringen, hvor det koster penge at have dem registreret.
    Det andet register er gratis og hører vist under Inges Kattehjem, men alle katte kan blive registreret der gratis.
    Du kan jo efterlyse din kat der også, efter du har registreret den i deres registre.
    Jeg håber, at du får din kat igen.
    Gode tanker herfra. Hanne Borgstrøm
    Har du spørgsmål til ovenstående, så skriv: hanne_borgstroem@hotmail.com


  • #17   27. mar 2017 Jeg må godt nok indrømme at jeg aldrig har været fan af folk der fodre katte/ligger mad ud udenfor. Det kan give alvorlige skader på katte som min ejen, som ikke kan tåle al slags mad.. Ta istedet en bøtte mad og rasle med..
    Men jeg håber august kommer hjem snart! Kig evt på diverse internater om han måske er kommet et smut forbi. Det kunne jo være tattoo ikke kunne læses af den ene eller anden grund. Held og lykke.


  • #18   27. mar 2017 Tusind tak for alt den støtte og gode råd jeg har fået af jer, det er jeg meget taknemmelig over. Mange af jeres gode råd, har jeg været ude og prøve og søge evt. På nettet.
    August er desværre ikke kommet hjem endnu og har været det i en uge hjemmefra.
    Mange folk omkring hvor jeg bor har skrevet, at de skal nok kigge i skruer og kælderen. Jeg håber med håb, at han dukker snart tilbage op foran døren smiley


  • #19   27. mar 2017 Hvis du kan lokke folk til at sætte en skål med vand i deres skur, så skal de se om der bliver drukket, det er jo muligt at de kigger i skuret, men hvis det fx var min som også elsker papkasser, så vil den kunne gemme sig godt og katte er gode til at gemme sig. så hvis det svinder i vandet uden det bliver mega varmt i skuret, så vil det give katten en mulighed for at overleve..

    Og gå en tur i området med hans yndlings snacks, det han ellers plejer at reagere på og kald på ham, han skal junne høre dig, folk spørger muligvis hvad eller hvem du kalder på, det gjorde de ved mig, da det "blot" var min kat, var det som om de var ligeglade, men hellere larme ved at kalde end han ikke kan høre dig, han kan være løbet efter en mus en fugl eller andet og kommet væk fra sin duft.. Det skete for min Zero, han var så kun ude maks 4 timer i begyndelsen så da der var gået 5 blev jeg en smule overrasket oiver han ikke kom hjem, efter 9 timer måtte jeg ud da han kun havde været udekat i 3 uger og er en gammel dreng (han var 11 år da han blev udekat) Så mig ud og kalde og da jeg gik modsatte ved igen ringede manden til mig og fortalte at nu var han kommet hjem og han var MEGET kælen og pylleret, som pom han var bange og ufattelig glad for at være hjemme så mine kald virkede. Min Zero har ikke været ude længere end 2-3 timer siden maks, han kommer hellere ind, viser han er der og går igen.. Sådan har han gjort siden og nu bliver han så 12 år til maj.. Tror han fik sig et chok over at forsvinde.. Kan kan kun opfordre at du kalder, og helst om aftenen da der er ro og du vil kunne høre hvis han svarer dig og så er chancen der også for at han ikke ligger og sover. Så afsted og kald og husk at pakke dig godt ind og tag evt noget med der dufter af ham så har han et spor at følge når du er ude smiley Og husk at kigge i grøfterne hvis du bor ved nogen, ved det er trist at kigge der, men man er nødt til det, for at være sikker.. Han kan have slået sig og ikke kan gå langt nok og så venter han på du kommer til ham smiley

    Alt mulig held og lykke til dig og August


  • Natalia T
    Natalia T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
    #20   24. apr 2017 Er der noget nyt om August, er han kommet hjem, eller har du stadig ikke set noget til ham ?

Kommentér på:
!!!MIN KAT ER FORSVUNDET!!!

Annonce