2.333 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min kat knurrer som en hund Min kat knurrer som en hund

Min ene kat, Carmen, begyndte sidste år at knurre (voldsomt), når der kom nogen fremmede ind på grunden til vores sommerhus. Det havde jeg så glemt igen. Men nu, hvor sæsonen er startet, har vi igen en knurrende kat, der advarer alle (især de to andre katte). Det er faktisk ret sødt og fint at vide, at nu kommer der nogen smiley

Er der andre herinde der har en vagtmis? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat knurrer som en hund
  • #2   10. apr 2017 PS. Ingen af mine tidligere katte har knurret af andet end hinanden, andre katte eller hunde. Men det gør hun nu ikke. Hun er ganske venlig. Kan godt brokke sig hvis en af de andre vil lege, men hun ikke vil. Det er dog en helt anden lyd hun så bruger. Hun stiller sig endda i døren - ikke noget med at gemme sig. Ellers er hun ikke ligefrem nogen modig kat... smiley

• #3   10. apr 2017 har ikke mindre end to af dem jeg har nu som knurrer

kalle har lige gjort det, fordi min far gik og vandede blomsterne ude foran vores vinduer. kalle gør det over for alle som kommer forbi. om det er bussen, reklamemanden og naboen (dog ikke hans "far" sjovt nok) er hellere ikke fredet

muddi gør det også en del. men dog kun overfor fremmede.

begge katte er normalt meget flinke og venlige. de går jo 14 katte her i huset, så de kunne lave balade men det gør de ikke

• #4   10. apr 2017 Vi har fået fortalt af 2 venner som uafhængigt af hinanden har været kommet for at besøge os søndag formiddag, hvor vi så uheldigvis havde glemt at låse vores hoveddør da Vi gik i seng aftenen før, at da de åbnede døren til stuen, da stod Tøsen på den anden side af døren og knudrede med kæmpe stor hale og så meget vagtsom ud, så de havde valgt at lukke døren igen og komme igen senere når vi var stået op. Det var 2 forskellige dage flere måneder fra hinanden at de 2 personer hver i sær havde været forbi for at besøge os, og da de kom senere på dagen da reagerede Tøsen overhovedet ikke. Så jo jeg har min det en vagtkat smiley

Smilla knurre når hun har fanget en mus eller sin bird-drillepind og ikke vil have jeg skal tage den fra hende, så knurre hun af mig og hun kan også godt finde på at slå ud efter mig, men det er sjældent, normalt knurre hun kun, hun ved dog godt at jeg ikke bliver bange for hende smiley smiley

• #5   10. apr 2017 anja n og Heidi N - Det er da ret imponerende at katte sådan er på vagt smiley

Faktisk kommer jeg i tanke om, at vores hankat, Dante, enten bliver inde i huset eller holder sig på terrassen, når vi er i byen. Dvs. han passer formentlig på huset mens vi er væk. Men han knurrer bestemt ikke.

Hvor er katte bare nogle fascinerende og super skønne væsener smiley

• #6   10. apr 2017 Ja det er ret imponerende at de alligevel føler en trang til at beskytte os mennesker, for Tøsen knurre aldrig af folk der kommer på besøg når vi er hjemme (eller stået op), det er uanset om folk ringer på eller bare går ind, hun siger intet.
    Jeg kommer i tanke om at jeg en nat for ikke så længe siden også vågnede ved at hun lå på sengen ved siden af mig og knurrede, hun havde hørt en lyd hun ikke genkendte, jeg fandt så ud af at det bare var vinden der fik noget isolering eller lignende til at sige en lidt underlig? lyd. Men det er da ret betryggende at vide at min kat passer på mig smiley

• #7   10. apr 2017 Jeg havde engang to dejlige katte som ikke lever mere men jeg har aldrig glemt hvad der skete en nat, hvor de vækkede mig . Jeg vågnede ved de knurrede og var meget oprørte. De løb frem og tilbage hen over mig og op i vinduerne og det viste sig så at der stod en mand og gloede ind af mit soveværelses vindue. Det var kattene der fik mig vækket. Vinduet var på klem og jeg fik hurtigt lukket og han forsvandt . Næste morgen var jeg ude og kigge og kunne se en masse fodspor fra at han havde vadet rundt foran mit vindue. Jeg ved så ikke om han var farlig men var ret glad for at blive vækket af to gode vagt katte.

• #8   10. apr 2017 Britt - Gosh, hvor ubehageligt. Det må have været virkelig skræmmende. Og bemærkelsesværdigt at dine katte gjorde opmærksom på, at noget var helt galt.

• #9   10. apr 2017 Aj Britt hvor ubehageligt, godt du lige der havde et par vagt katte der nu med gøre dig opmærksom på ubuden gæst så du fik ham skræmt væk, men hvor må det have været ubehageligt.

• #10   11. apr 2017 Det var rigtig ubehageligt og jeg henvendte mig da også til politiet bagefter. Når jeg ikke kunne give et signalement, da det jo var bulder mørkt kunne de jo ikke rigtig gøre noget. Så var det da blevet sagt . Jeg har aldrig hørt Silla knurre. Jeg tror hun regner med det er mig der står for sikkerheden.

• #11   11. apr 2017 Vores Sally knurrer jævnligt, når hun opdager der er "fremmede" på vej ind.

Kommentér på:
Min kat knurrer som en hund

Annonce