{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

Sår ved øret {{forumTopicSubject}}

Min kat har et sår ved øret. Det er ikke betændt eller hævet, men syntes det er lige lovlig lang tid om at heale. Jeg har lige været ved dyrelægen og købe klorhexidin, men er i tvivl om hvor ofte jeg skal rense såret med det? Er der nogen der kan hjælpe mig med det? smiley
Han har det ellers ganske som han plejer og spiser og drikker fint. Jeg mistænker at han klør i såret med bagpoten og at det er derfor det er længe om at heale


Kommentarer på:  Sår ved øret
  • #1   19. jun 2017 Hvor lang tid har han haft det sår? smiley

    Jeg ville nok bare rense det 1-2 gange dagligt, eller hvis du ser han klør i det og han måske kradser hul vil jeg også rense det smiley


  • #2   19. jun 2017 Han har måske haft det i en lille uges tid.
    Men han har kradset i det så det er vokset lidt. Det bekymrer mig lidt.


  • #3   19. jun 2017 En lille uges tid er ingen tid smiley Min har haft sår på hans haser på bagbenen i snart et år, det er så slidsår, og fordi de sidder hvor de gør, er de næsten umulige for os at komme af med smiley Dog er den ene endelig ved at være helet op, nu mangler vi bare den anden smiley

    Men hvis det bekymrer dig, så ville jeg købe en krave til ham, nok en hård krave hvis det er bag øret, da nogen katte (som min) er utrolig gode til at klø sig i hovedet eller komme til sine ben med den bløde krave. Lad den have den på en uges tid, hvor du også renser og hvis det stadig bliver værre, tag kontakt til din dyrlæge og hør om du kan gøre mere.


  • #4   19. jun 2017 Hej Heidi (tak igen for det hurtige svar)

    Det er rart at høre at jeg ikke behøver være så bekymret. Jeg tror jeg vil tage et smut forbi dyrelægen og lige få købt en krave til ham i morgen så smiley
    Tak for hjælpen


  • #5   19. jun 2017 Det er i hvert fald den nemmeste måde hvor på du får ham stoppet i at klø i det og lader såret få en chance for at hele, og så kun en uge, med mindre du kan se det virker hurtigt så bare når såret er helet, men pas på med for lang tid med kraven, det slider på deres hår og min han har været helt tynd håret rundt om halsen grundet kraven smiley

  • #6   20. jun 2017 Det vil nok også hjælpe på det, at hans klør er klippet, det oplevede jeg selv, da Speedy fik et sår over øjet. Jeg rensede det 2-3 gange i døgnet.

Kommentér på:
Sår ved øret

Annonce