{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

kasper T
kasper T
Tilmeldt:
7. aug 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Lille ny kommer i morgen {{forumTopicSubject}}

Hej KG.
Vi får vores killing Race lidt blandet. (13 uger) hjem i morgen. Så ville lige have det sidste på plads.
1. Hvad for noget foder bruger i? her tænker jeg bedst for katten ikke for penge pungen.

2. Hvad skal katte har af vacciner og kurere og hvornår?

3. Så har jeg læst lidt om Feliway som skulle berolige katten ved større omvendninger så den ikke får stress eller andet. Eller skal jeg tage en slapper med det og se tiden an? Håber i kan hjælpe lidt.


Kommentarer på:  Lille ny kommer i morgen
  • #2   8. aug 2017 Mine bliver typisk vaccineret med 10 og 14 uger, for så er de færdigvaccineret, inden de flytter hjemmefra.

    Normalt siger man dog 12 og 16 uger. Jeg vælger også en vaccine med FeLv, da jeg gerne vil inddækkes bedst muligt.


    Vi fodrer med alt mulig blandet. Vi har mindst 4 slags tørfoder og 4 slags vådfoder. Pt. får de Concept for Life Maine Coon, Porta 21 Heaven, Concept for Life Kitten, og så er vi ved at skifte den ene ud med Bozita Large tørfoder.

    Af vådfoder får de Bozita, Topic, Lux og Cosma.


  • #3   8. aug 2017 Har i overvejet at tage to. De bliver mindre stressede og er mere trygge med en legekammerat. Jeg har selv fået en ene killing for 3 år siden men fortrød også at jeg ikke fik en legekammerat med til hende dengang. Det er muligt feliway hjælper men en legekammerat vil være bedre , hvis i har mulighed for at have to.

  • kasper T
    kasper T Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #4   8. aug 2017 Tak for hurtige svar. Prøver med lidt forskellige foder prøve pakker også ser vi hvad der falder i god jord.

    Vi har prøvet med et sæt killinger for en del år siden endda fra samme kuld. Men de begyndte at slågs. Så vi måtte skille dem ad til sidst. Og det syntes jeg var synd for dem.


  • #5   8. aug 2017 Husk at et hurtig foderskifte giver dårlig mave. Så start med det opdrætter bruger og gå langsomt over på noget andet. smiley

    Vores katte elsker iøvrigt selskab, og jeg sælger næsten aldrig katte ud, uden at de har en katteven. smiley


  • #6   8. aug 2017 1. Det er sådan set ikke vigtigt hvad alle andre fodre med, det vigtigste er at finde et foder som din kat du gerne på og som den kan lide. Allervigtigst er det at du ikke skifter foder fra den ene dag til den anden, så slår du killingens mave i stykker og du får splatmave, ikke rart for killingen og ikke lækkert for dig. Så når du finder det foder katten skal have fremadrettet så skift langsomt hen over en måned, altså fortsæt med det foder sælger giver det første stykke tid, uanset hvor skod det måtte være, og supplerer tørfoder med vådfoder 1-2 gange om dagen, det er sundt for katten da de fleste katte ikke er gode nok til at drikke det deres krop har behov for og det kan man så hjælpe på vej ved at give et vandholdigt foder.

    2. Killinger skal have en basis vaccine og så efterfølgende endnu en vaccine 4 uger efter den første?fare for at være fuldt dækket, så er killingen ikke vaccineret ved afhentning, så bestil tid ved dyrlægen inden for kort tid og få et sundhedseftersyn med vaccine, så ved du også om killingen er sund og rask.

    3. Slap helt af der er ingen grund til at bruge en masse penge på feliway, feliway kan man købe hvis man fornemmer ens kat er stresset, men langt de fleste Lilli her omstillet sig utroligt hurtigt,så længe dens nye ejer ikke stresser og følger efter killingen 24/7, lad killingen selv om hvilket tempo den vil tage de nye omgivelser i så skal det nok gå alt sammen.

    Ekstra. Hvis din killing skal være udekat med adgang til hjemmet, så er det fint kun at have en kat, men skal den være indekat så er 2 katte en god ide, at du har haft en dårlig oplevelse før betyder ikke at det er sådan hver gang, det handler om at finde 2 katte der har samme sind, temperament og aktivitetsniveau, at det er kuldsøskende betyder ikke at de er venner for livet for de kan udvikle sig forskelligt og de behøver slet ikke at have samme far og dermed heller ikke samme gener.


  • kasper T
    kasper T Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #8   9. aug 2017 Tak Heidi for en ellers god forklaring.
    Katten skal være ude og inde kat. Vi har bestilt tid hos dyrlægen til sundhedstjek og vaccine. Forrige eger foder med Brit-petfood Premium Cat Kitten. Brit-petfood, er det et okay mærke?
    Vil jo gerne give de bedste betingelser for lille Tilde


  • #9   9. aug 2017 Jeg kender ikke lige Brit petfood, men det ser da okay ud, på linje med mange af de andre mærker.
    Når nu den skal være ude og inde kat så gør jer selv den tjeneste at få katten steriliseret inden den bliver lukket ud hos jer, i skal jo alligevel holde den inde i en lille måneds tid for at den lærer at dette nu er dens nye hjem og lærer alle lyde og lugte at kende, så det kan jo passe med nr 2 vaccine bliver kombineret med øremærke/chip og sterilisering og så vente til såret er helet med at lukke den ud, så har den også fået en alder hvor den bedre kan orientere sig, stedsans en er ikke fuldt udviklet før den er omkring 6 mdr.


Kommentér på:
Lille ny kommer i morgen

Annonce