Kat som har spist rotte med rottegift? (Adfærd) Kat som har spist rotte med rottegift? (Adfærd)
Hej kattegallerister.
Er der nogen som har oplevet at deres kat har spist en rotte som har spist rottegift?
Ikke fordi der er sket noget. Men sidste sommer rendte der pludselig en forgiftet rotte rundt inde i vores lille gård i dagslys som min ene kat angreb.
Jeg skyndte mig at smide mine katte indenfor og få rotten fanget.
Men siden har jeg tænkt på, at hvis det skulle ske, at en forgiftet rotte igen skulle bevæge sig ind i vores gård og jeg ikke er i nærheden, ville det være rart at vide, om der er nogle ændringer i kattens adfærd?
Jeg har læst mig frem til at de kan få blege gummer, blødninger, blod i urin, afføring, savlen og kvalme, men hvad med adfærden?
En kat viser jo sjældent sygdomstegn, så er der nogen der har oplevet det på deres egen kat om de bliver trætte, kryber sammen eller hvad sker der?
Jeg er også blevet informeret om at både mus og rotter kan indtage giften og rende forvirrede rundt i ca. 2 timer indtil de kryber i skjul og dør.
Til information, jeg er typen der tager mine katte til dyrlægen hvis jeg fornemmer det mindste, men det er bare rigtig rart at vide på forhånd hvad man skal se efter, hvis uheldet skulle være ude.
God sensommer til alle mvh
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Mht. rottegift, så dør de ikke efter et par timer, men efter et par døgn af indre blødninger! Det er noget med at giften er lavet sådan, så blodet ikke kan størkne - noget med K-vitamin.
Derfor går jeg ind for smækfælder, eller de elektroniske der udløser en patron med kuldioxid - mener jeg det er.
Det er sgu mere humant.
jan 2017
Følger: 29 Følgere: 17 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 23
Det er rart at få nogle fakta på bordet så man kan være forberedt.
Og ja, jeg går heller ikke ind for en langsom død til dyr af nogen art. Vi har giftfri have og ingen rottefælder med gift her.
Og det er både pindsvinene og vores tudse vist glade for
jan 2013
Følger: 2 Katte: 1 Svar: 1
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Hvis du fortæller dem om dine bekymringer, så kan det være at du kan få sådan en.
Kat som har spist rotte med rottegift? (Adfærd)