{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Katten siger; jeg vil ud! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg bor i et rækkehus med en meget lille have med min familie, tre børn på 6,7 og 12 år.
Jeg har en britte som har fået sine vaccinationer og er chippet, dog ikke steriliseret. Han er 4 mdr og 16 dage.

Hvergang der en dør der bliver åbnet ud til det fri, løber han afsted, med 100kmt, hvorfor gør han det? Og vil det være bedst for ham at han fik lov? Bor et sted hvor der kører biler og der er mange andre katte.

Han ligger på lur hver gang, og det er også lykkes for ham op til flere gange. Hvor jeg var nød til løbe efter ham, og da han så at jeg kom tættere på, løb han igen og gemte sig, således jeg ikke kunne fange ham. Mens han lavede dette nr. Lugtede han undervejs.

Gør jeg det forkerte at beholde ham indendøres?
Jeg skal snart flytte til en lejlighed, hvor der ikke er mulighed for at komme ud på samme måde.

Gode råd og tricks bliver modtaget med kyshånd.

Vh dj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten siger; jeg vil ud!
  • #1   29. aug 2017 *Sniffede han rundt omkring

  • #2   29. aug 2017 Køb en sele til ham og begynd så at gå ture med ham. Det vil være alt for farligt at slippe ham løs ud til en trafikeret vej, og havde du boet et andet sted så ville han ikke have været gl. nok til friløb før han var mindst 8 til 9 md for at kunne orientere sig og finde hjem igen. En racekat er det absolut ikke en god ide at have gående løs da de vil blive stjålet. Har du ikke mulighed for at bygge et voliere til ham. Når han er så gammel hvorfor har du så ikke neutraliseret ham, du risikerer at han nu som kønsmoden begynder at overstrinte jeres hjem.

  • #3   29. aug 2017 Tak for svar.

    Vi er begyndt at gå ture med ham og det virker som om, vi tvinger ham til det, han viser ingen interesse, smiley

    Han er for lille til neutralisering i følge dr.dyr, men ville det hjælpe på problematikken vedr. løb ud til det fri, når muligheden er der? smiley

    Ungerne er jo ikke så gode til at holde øje med sådan noget, Hero er en værre bandit smiley


  • #4   29. aug 2017 Jeg ville klart finde en anden dyrlæge da den bedste tid for en killing at blive neutraliseret er fra 10 uger af. Narkosen binder sig til fedt vævet og jo mindre killing er jo hurtigere kommer de sig over indgrebet. Desvære er der flere dyrlæger som ikke har varmetæpper som de små skal ligge på når de vågner op, og de gider ikke dette småpilleri. Internats/hittegr. killinger bliver neutraliseret inden salg ved 12 ugers alderen og marsvin/rotter bliver jo også neutraliseret selv om de er så små. PS. Er der stamtavle på ham og dermed købekontrakt så prøv at læs den igemmen da de fleste Reg. opdrættere har et krav om at de kun må være inde/kattegårdskatte.

  • #5   29. aug 2017 Så vidt jeg husker, så går det på vægten og ikke alderen, du siger det selv, at der skal være noget at binde fedtet sammen, må mere fedt, jo bedre kan man ramme den rigtig dosis af narkose.
    Ja, der er stamtavle med, det eneste der står på den er at der ikke må avles på katten.

    Jeg tror at Inges kattehjem har styr på det, altså vedr. hvornår man må neutralisere.


  • #6   29. aug 2017 Nej du misforstår, jo mindre fedt jo hurtigere kommer katten sig over narkosen, små killinger et par timer/voksne et døgn. Beklager NEJ IK. er styret af gl. ammestue holdninger og smider personale ud der forsøger at få dem ind i dette århundrede. -- link. http://cfa.org/Owners/CatCare/SpayNeuter/EarlySpayNeuter.aspx


  • #7   29. aug 2017 Få ham fikset i en fart, og skal han bo i lejlighed, så skal han altså ikke ud,,, start kun på at gå med ham i sele, hvis det er noget du vil fortsætte med resten af hans liv.
    Jeg ville give ham et sted/vindue hvor der eventuelt er net for, eller hvad der nu fungere i en periode før du flytter.
    I en del år har det fungeret for mig, med et hvalpehegn, som var sat op som stop før det fri, og det har stoppet en springtur eller to.
    Nu er jeg så heldig, at jeg har en indhegnet have, også forhaven er indhegnet, og mine drenge elsker at være ude.
    Hvis der er altan i den nye lejlighed, så få endelig net for, så din dreng kan bruge den sammen med jer.


  • #8   29. aug 2017 Han kan som andre nævner sagtens neutraliseres nu. Tre af vores katte har ikke vejet to kilo da de blev neutraliseret. De kommer meget hurtigt ovenpå når de er små. Hvor gammel er din killing nu? Han må da snart veje 2 kg.
    Som de andre også nævner så ville det være synd at give ham udeadgang når i snart skal flytte i lejlighed.


  • #9   30. aug 2017 Han er 4 mdr og 17 dage og 1800gram, jeg prøver at få en tid

  • #10   30. aug 2017 MIN.
    Beklager NEJ IK. er styret af gl. ammestue holdninger og smider personale ud der forsøger at få dem ind i dette århundrede
    Jeg håber da at du har sikre beviser for det, for ellers er det jo injurier.


  • #11   30. aug 2017 Han var sikkert vant til indhegnet have i opdrættet han kommer fra.

    Det vil han nok gerne have igen.

    Gætter på at fritløb er = kontraktbrud

    Såå hvis der ikke findes en metode at stoppe det på så må han nok til nyt hjem med indhegnet have eller større løbegård


  • #12   30. aug 2017 Vildkat se besked.

  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #14   2. sep 2017 Wilhelm blev neutraliseret da han var 4 måneder og 16 dage, men med en kampvægt på 2650 g.
    Min dyrlæge trak den lidt, fordi hans ører var lige små nok til at kunne rumme tatoveringen.


Kommentér på:
Katten siger; jeg vil ud!

Annonce