foder: ad libitum eller portionsanret? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Ja giver i jeres ad libitum? eller får de x antal gram fordelt ud over flere måltider om dagen?
Hvor tit får jeres vådfoder?
Er der noget mærke dine katte 'foretrækker'?
Begge mine får ad libitum...
Men lige får tiden æder de godt nok helt vildt, ved ikke om det er pga. Chloe vokser at hun mejetærsker hele skålen for indhold. Men hun er ikke fed...
De får vådfoder som kræs ca. hver 3 dag...
Nu kan jeg ikke lade vær med at spørge med er 2 kg, foder fortæret sidste krumme af igår...og købt den 31 jan. meget? tænkt på de har fået en del vådguf i denne månede.
Benzer er 4 år, og Chloe snart 7 måneder...de får Technical, et foder dyrehandlen fik hjem for et par måneder siden. Nu er posen selvfølgelig i skralderen godt smurt ind, men er der nysgerrighed, så kan jeg godt liste den op. Men magnesium indholdet ligger på 0.8%...
Jeg vil så sige det ikke er kitten version, da Benzer blev grov fed af det i længden og han var blevet 'lettere' buttet
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 319
Der er altid mad i skålen med tørkosten og frisk vand hver dag.
De er ikke tykke... Buller dog ret stor i det, men Basse meget slank, har dog fundet ud af at når ma har en fyldt foderskål hele dagen lang, så er der ikke kampe om maden.
De går og nipper til maden efter behov og der er intet grovæderi:-)
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Vådfoder gives indimellem som guffer.. når vi alle skal hygge..
2 kg på 14 dage synes jeg ikke lyder til at være for meget..
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
Våd mad serveres x 1 dgl morgen,- Så holder vi mandtal !!
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Jeg køber 10 kg af gangen og kan da dårligt huske, hvornår jeg købte den pose.......men november har det da været i hvert fald. Umiddelbart synes jeg i den sammenligning, at 2 kg på ca. 14 dage er en del, men i og med, at mine får vådguf hver dag og dine kun hver 3. dag kan det være lidt svært at sammenligne.
0,08% magnesium er ganske pænt *SS*. Hills Science Plan med kylling har 0,07% og Nature's Best reklamerer med 0,06% - den prøvepose, jeg købte i Helsingør blev vældig godt modtaget, så det kan være, jeg skifter.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
Så er det heller ikke så mange muligheder endnu, men fisk er her i huset en sikker vinder...så det får fede misserne.
Her i huset er mere eller mindre alle af brugsens kattevådguf mærker afprøvet...gourmet i gulddåserne er en sikker vinder ved den gamle Benzer, da han er en 'gele'-kat og slikker det i sig.
Men et godt råd, hvis andre har samme slags gele katte er at købe rogn (ikke kaviar-a like) fra fisk. De smatter ud når man hakker dem, det er en sikker vinder herhjemme og det er rørende billigt iforhold til det dyre kattevåd guf.
Der blev jeg så 'snydt' for nylig, ved at købe 'et nyt produkt' (ved ikke om navne er tilladt) i den lokale brugs til 38 kr for 4 dåser af få gram. Selv det af and lugtede af tun...så hjælper det ikke meget at der er filet-stykker i, når vand og tun tilsat aroma ville have været det samme :S
Men det skulle jo prøves
men <b>tak for alle jeres svar, det er 'sjovt' nok at vide hvad i gør med fodring af misserne, flere er selvfølgelig velkomne :D</b>
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 148
Vådfoder er altså på ingen måde fast bestandel herhjemme, jeg købte 8 poser tilbage i nov, og de har 1 tilbage. For det første syntes jeg det er penge lige ud af vinduet, for det andet har jeg en missepige der næsten altid får dårlig mave, uanset mærke. så sådan en pose deles af 4 herhjemme.
Der imod får mine så råt eller kogt kød, fars, kylling, kalkun, eller frisk fisk dagligt ( min veninde har en fiskebutik) og dette tåler de fint i mavserne;0)
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
JEg giver sjældent våd foder, netop også pga lidt sarte maver.
Men lidt tun i vand og lign får de da af og til.
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 236
Han får vådfoder når han er sulten ;O)
Han foretrækker Whiskas portionsposer med kylling :-b
Han er MEGET kræsen. Af tørkost for han Royal Canin.
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 39
Mine katte får killingefoder ad libitum og så får de den billige vådfoder fra brugsen to gange om dagen (Altså ca. 150g på en dag) - de får bare den billigste, da der vist er over 90% vand i og så ikke så meget andet, så de får det kun får at jeg er sikker på at de får noget væske og ikke bliver syge...
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Bebse får Hills i/d (pga hendes sarte mave) og så får hun kogt kylling og ris samt div. kogt fisk. Hun er mere eller mindre altædende - hvis hun fik lov.
Hjalte spiser udelukkende Royal Canins Maine Coon foder. Men jeg tænker på at give ham killingefoder for at det skal give noget sul. Han er SÅ kræsen.
foder: ad libitum eller portionsanret?