Hjælp - min kat kaster op. {{forumTopicSubject}}
Vi har lige fået en ny kat i går fordi at Felix manglede selskab. Den lille ny kan ikke være alene og vil gerne lege med Felix men Felix vil ikke lege og hvæser og knurre., Det havde vi forventet men Felix har kastet op hele natten og hvæser og knurre nu også af os. Den lille vil ikke spise eller drikke hverken kattemælk eller vand. Det har aldrig været et problem at skifte foder til Felix han har fået lidt af hvert og har aldrig reageret på det. I går fik vi mad med fra dyrlægen som er beregnet til kastareret katte og hun sagde at jeg skulle blande det med det han plejer at få og det har jeg gjort med det resultat at han som sagt laster op. Hjælp vi ved ikke hvad vi skal gøre.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Tillykke med den lille ny...
(Jeg har ikke så meget erfaring med katte), men tror du ikke at det med hvæsen og knurren går over efter et stykke tid? Jeg kunne forestille mig at Felix føler sig lidt jaloux nu når der er kommet en lille ny ind af døren, og det nu ikke kun er ham der fåropmærksomhed?
Mht opkastningen, så kunne det måske også være en reaktion på at der er sketnoget nyt i hans verden. Jeg fik at vide fra min dyrlæge, da vi fik Walter Carlo, at der er nogle katte der skal have tid når der sker noget nyt i deres liv...
Måske kunne det også være at den nye mad ikke er så god til ham? Måske skulle du se tiden an med det hele, og hvis det sletikke går i orden, og hvis han stadig kaster op var det måske en god idé at kontakte den dyrlæge, hvor du har købt foderet.
Held og lykke med det. Det ville være rart hvis du kunne opdatere senere, for at fortælle hvordan det er gået.
Knus Sanne
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
jeg tror du bare skal give det lidt tid
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 122
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
Nu er der igen ro over feltet. De ligger hver for sig og slapper af. Felix hvæser ikke ret meget mere, men vil stadig ikke lege. Men han er holdt op med at kaste op og har ikke gjort det siden i morges. Det er rart, men han spiser heller ikke rigtig noget. Findus derimod er begyndt at spise Felix tørfoder så det går godt. De har mad nok at vælge imellem for ikke at blive uvenner over det. I morgen skal de være alene hjemme hele dagen, det bliver spændende og se om huset stadig står når vi kommer hjem. Vi har inst et overvågningskamera så vi kan se det meste at det område de opholder sig på men det kan kun optage i ca. 4 timer, men det bliver spændende og se når vi kommer hjem:-) Mange tak for de gode råd alle sammen.
Hjælp - min kat kaster op.