{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.702 visninger | Oprettet:

Kræft {{forumTopicSubject}}

Min kat Harley på 9 år har fået konstateret kræft for godt 5 mdr. siden. Hun fik dengang fjernet en kæmpe stor kræftknude. Denne er nu kommet igen og dyrlægen vil ikke operere mere, da den er ondartet. Hun mener derfor en aflivning er det bedste.
Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at gå ned med hende. Umiddelbart virker hun frisk og glad nok. Spiser og drikker som hun plejer. Hvor længe kan hun leve med denne svulst som bare vokser og vokser?? Hvad er det rigtige at gøre, hvornår skal jeg gå til dyrlægen og få det overstået?
Hold da op det er hårdt at vide, at man snart ikke har sin ven mere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræft
  • #1   25. feb 2007 nej øv bøv jeg føler virkelig med dig... det er en meget svær beslutning når vi rask... håber du når frem til en beslutning du har det godt med.. trøste kram her fra

• #2   25. feb 2007 Kræft danner jo metastacer ( staves) og breder sig derfor i kroppen.
    Så selv om du kan se 1 svulst, kan der sagtens være kræft andre steder i hende. Lunger lever og andre steder du ikke kan se.
    Jeg ville lytte meget til min dyrlæge i sådan en sag........
    Katte er døden nær, når de viser sygdomstegn, og kan have lidt længe inden.

• #3   25. feb 2007 Puuha Annette

Det er et frygteligt dilemma du står i der :((

Jeg ville (hvis det var min kat) ikke gå et skridt længere end det er "forsvarligt" for katten. Forstået sådan at katten på ingen måde må lidt under det..

Det er meget svær beslutning at tage og jeg følger virkeligt med dig..

Hvor sidder knuden henne??

• #4   25. feb 2007 ja, snakkede med dyrlægen om det i fredags og jeg ville bruge weekenden lige at tænke over det. Jeg ved jo godt at det eneste rigtige er at få det overstået, men det er godt nok svært når hun ligger der og ser frisk og glad ud.

• #5   25. feb 2007 den sidder forrest på venstre bryst. Det er samme sted som den sidste knude hun fik opereret væk. Dengang sagde min dyrlæge at hvis den kom igen samme sted var den ondartet.

• #6   25. feb 2007 Det er heller ikke nemt at forholde sig til:((

Jeg vil ikke råde dig til hverken det ene eller andet, men jeg vil sende en masse tanker i din retning..

Beslutningen skal komme helt og aldeles fra dit eget hjerte - ikke noget du måske kunne føle er påtvunget af andre ;-))

• #7   25. feb 2007 Hvis der ikke har været biopsi af den tidliger knude, så syned jeg MÅSKE din dyrlæge er sluppet lidt nemt om ved en diagnose. Selv im knuden danner sig igen er det jo ikke ´det samme som det er kræft.
    Det er jo dig som skal træffe beslutning om hvad der skal ske, Men så længe katten trives, ja så ville jeg da nyde den tid i har sammen, og så ind imellem overveje om en anden dyrlæge skulle se på min kat.

• #8   25. feb 2007 har selv haft en kat som blev aflivet pga kræft, den havde fået brystkræft og så havde den 2 kræftbylder ved ørene som bare blev større og større og dyrlægen mente ikke det var forsvarligt overfor katten at operere, så vi aftalte at gi den et ret godt liv i et stk tid og så aflive når jeg mente det var en lidelse for katten og ikke længere ku rører ved de inficerede steder uden at katten jamrede sig, det blev det så efter ca 1½ mdr så der måtte jeg gå den tunge gang til dyrlægen for at få hende aflivet

• #9   25. feb 2007 Jeg ville kigge på katten hvis den trives, ikke har ondt og ellers er glad, spiser leger, kæler osv så ville jeg vente og se tiden an.. Min ene hund har fået fjernet en kræft knude for 5 måneder siden og jeg ved at det sikkert har sprædt sig men hun er altså ikke bare blevet aflivet med det samme, hun er super glad leger og kæler og spiser osm de nu skal men den dag hun viser tegn på det går ned af bakke ja så får hun fred. Hun skal ikke lide.

• #10   25. feb 2007 Jeg vil give Nadja L fuldstændigt ret. Den dag den ikke virker til at trives, ikke er som den plejer i opførsel, der ville jeg tænke alvorligt over aflivning. Vi har selv oplevet det 2 gange, og vores dyrlæge gav os binyrebark hormon og smerestillende og sendte os hjem med beskeden om at vi måtte komme når vi mente det var tiden. - Det var også kræft.

• #11   26. feb 2007 Jeg har selv en pige som jeg lige har opdaget en (vil jeg tro) kræftsvulst på hendes ene patvorte. Vorten er stor som havde hun killinger men da hun er næsten 17 år gammel og neutraliseret så er det jo kun én ting for hun er også lettere hævet omkrin patten. Men hun opføre sig som hun plejere og om aftenen så kommer hun og forventer at få mindst ½ af min bøf hvis det er hvad jeg få at spise og ellers så kravler hun da bare op for at se hvad hun så skal have af guf. Men min dyrlæge hun siger at så længe at der ikke er noget at mærke på tøsen og hun ikke har smerter så er det da ok at lade tøsen leve men lige så snart at det viser sig at nu er det nu så får hun lov til at tage turen over Regnbuebroen til hendes søster og vente på mig...

Mega Knuzer

Lene M.

PS Jeg håber at det vil gå godt for din tøs SUK

• #12   26. feb 2007 Min mono har betop lige fået fjernet en knude nær højre mælkekirtel. Den virkede godartet, og var fin og afkapslet. Er selv medicin studerende, og var godt klar over at den højst sandsynlig var godartet da den bestemt føltes sådan!. Men kræft er jo en mærkelig størelse og kan snyde....derfor skal vi selvfølgelig også være opmærksom!.
    Undrer mig dog over at din mis ikke har fået taget en blodprøve? for at teste for kræft, fedtknuder kan nemlig også vende tilbage, og nogle gange kan det være svært at se forskel, og vide med 100% sikkerhed om det er kræft eller blot en fedtknude.
    Ville have det på samme måde som dig, hvis jeg fik at vide at min lille mis havde kræft, og knuden begyndte at vokse igen.....Katten bekymre sig jo ikke, heldigvis, men man ønsker jo heller ikke at ens kat skal lide. Katte har bare en tendens til at skjule smerter og utilpashed, da de instiktivt ikke vil agere byttedyr...derfor udviser katte ikke altid smerte, selvom de aktisk har ondt. Det er svært...og der er nok ikke noget rigtigt tidspunkt at beslutte aflivning på, med mindre ens dyr synligt lider.
    Overvej det med dig selv, og få måske en anden til at være med i beslutningen og hold så fast i den...din kat vil også kunne mærke din bekymring (du udskiller stresshormoner, og det kan de altså opfatte!) og det er der jo ingen grund til!

• #13   26. feb 2007 ...forresten, ville altså overveje at få snakket med den dyrlæge igen, og hvis du/i er villig til at betale for det så få hende testet for kræft! undre mig over at dyrlægen siger at hvis den kommer igen er den ondartet...hmm virker altså underligt, da det jo kan være en fedtknude, de ser stort set ens ud, selvfølgelig har en dyrlæge set en kræfknude før, og kan måske se at den ligner mere en kræftknude, men for en sikkerheds skyld!!. Det ville da være rart at vide om det var det ene eller det andet! er knuden rund og afkapslet? (knuden smutter når man tager ved den og virker fin rund? den kan stadig godt være hård!. -Og kan du tage ved den/klemme på den uden din kat "bemærker" det??)

Kommentér på:
Kræft

Annonce