2.702 visninger
|
Oprettet:
Kræft {{forumTopicSubject}}
Min kat Harley på 9 år har fået konstateret kræft for godt 5 mdr. siden. Hun fik dengang fjernet en kæmpe stor kræftknude. Denne er nu kommet igen og dyrlægen vil ikke operere mere, da den er ondartet. Hun mener derfor en aflivning er det bedste.
Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at gå ned med hende. Umiddelbart virker hun frisk og glad nok. Spiser og drikker som hun plejer. Hvor længe kan hun leve med denne svulst som bare vokser og vokser?? Hvad er det rigtige at gøre, hvornår skal jeg gå til dyrlægen og få det overstået?
Hold da op det er hårdt at vide, at man snart ikke har sin ven mere.
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 129 Svar: 402
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Så selv om du kan se 1 svulst, kan der sagtens være kræft andre steder i hende. Lunger lever og andre steder du ikke kan se.
Jeg ville lytte meget til min dyrlæge i sådan en sag........
Katte er døden nær, når de viser sygdomstegn, og kan have lidt længe inden.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Det er et frygteligt dilemma du står i der :((
Jeg ville (hvis det var min kat) ikke gå et skridt længere end det er "forsvarligt" for katten. Forstået sådan at katten på ingen måde må lidt under det..
Det er meget svær beslutning at tage og jeg følger virkeligt med dig..
Hvor sidder knuden henne??
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 4
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 4
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg vil ikke råde dig til hverken det ene eller andet, men jeg vil sende en masse tanker i din retning..
Beslutningen skal komme helt og aldeles fra dit eget hjerte - ikke noget du måske kunne føle er påtvunget af andre ;-))
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Det er jo dig som skal træffe beslutning om hvad der skal ske, Men så længe katten trives, ja så ville jeg da nyde den tid i har sammen, og så ind imellem overveje om en anden dyrlæge skulle se på min kat.
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
dec 2005
Følger: 224 Følgere: 195 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 357
Mega Knuzer
Lene M.
PS Jeg håber at det vil gå godt for din tøs SUK
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 122
Undrer mig dog over at din mis ikke har fået taget en blodprøve? for at teste for kræft, fedtknuder kan nemlig også vende tilbage, og nogle gange kan det være svært at se forskel, og vide med 100% sikkerhed om det er kræft eller blot en fedtknude.
Ville have det på samme måde som dig, hvis jeg fik at vide at min lille mis havde kræft, og knuden begyndte at vokse igen.....Katten bekymre sig jo ikke, heldigvis, men man ønsker jo heller ikke at ens kat skal lide. Katte har bare en tendens til at skjule smerter og utilpashed, da de instiktivt ikke vil agere byttedyr...derfor udviser katte ikke altid smerte, selvom de aktisk har ondt. Det er svært...og der er nok ikke noget rigtigt tidspunkt at beslutte aflivning på, med mindre ens dyr synligt lider.
Overvej det med dig selv, og få måske en anden til at være med i beslutningen og hold så fast i den...din kat vil også kunne mærke din bekymring (du udskiller stresshormoner, og det kan de altså opfatte!) og det er der jo ingen grund til!
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 122
Kræft