785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

tania h
tania h
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99

Kræft Kræft

Hej.

Er der nogen af jer herinde der har været så uheldig og opleve kræft i munden på jeres kat?
Min kiri blev jo desværre aflivet igår fordi dyrlægen opdagede en svulst i hendes mund..
Jeg har læst en del om det idag og noget undre mig nu.. Læser alle steder at diagnosen stilles ved en biopsi af knuden... Men der blev ikke taget nogen prøve af hendes..
Dyrlægen åbnede munden på hende og sagde med det samme der var en stor svulst. Jeg kunne godt se den og den var helt mørk.
Men kunne den egentlig ikke ligeså godt ha været en godartet som ondartet? Hun var jo heller ikke ret gammel(4år) og normalt rammer det jo gamle katte..?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræft
  • #1   24. mar 2012 Min gamle kat blev aflivet pga stor svulst i mund og hals. Hun var også 15 år, så valgte operation fra pga alder.
    I dit tilfælde kunne i ha forsøgt at fjerne den, men hvor meget katten vil kunne spise osv bagefter har måske gjort dyrlægen har valgt aflivning.
    Man kan ofte se at knuder ligner kræft men kan jo aldrig være sikker uden biopsi.

• tania h
    tania h Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #2   24. mar 2012 Hun sagde hun godt kunne operere hende men den type kræft vil komme igen samme sted.. Den var ret stor knuden og nærmest helt sort..
    Hvordan så din kats knude ud og blev der taget en biopsi af den? Hun virkede bare så sikker da hun så på hende,men nu er jeg da kommet lidt i tvivl når der ikke er taget nogle prøver..

• #3   25. mar 2012 Dyrlægen har måske set tilsvarende før og var derfor ikke i tvivl om diagnosen.

Kommentér på:
Kræft

Annonce