Kræft Kræft
Hej.
Er der nogen af jer herinde der har været så uheldig og opleve kræft i munden på jeres kat?
Min kiri blev jo desværre aflivet igår fordi dyrlægen opdagede en svulst i hendes mund..
Jeg har læst en del om det idag og noget undre mig nu.. Læser alle steder at diagnosen stilles ved en biopsi af knuden... Men der blev ikke taget nogen prøve af hendes..
Dyrlægen åbnede munden på hende og sagde med det samme der var en stor svulst. Jeg kunne godt se den og den var helt mørk.
Men kunne den egentlig ikke ligeså godt ha været en godartet som ondartet? Hun var jo heller ikke ret gammel(4år) og normalt rammer det jo gamle katte..?
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
I dit tilfælde kunne i ha forsøgt at fjerne den, men hvor meget katten vil kunne spise osv bagefter har måske gjort dyrlægen har valgt aflivning.
Man kan ofte se at knuder ligner kræft men kan jo aldrig være sikker uden biopsi.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
Hvordan så din kats knude ud og blev der taget en biopsi af den? Hun virkede bare så sikker da hun så på hende,men nu er jeg da kommet lidt i tvivl når der ikke er taget nogle prøver..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Kræft