1.507 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kat forsvundet ikke til at finde Kat forsvundet ikke til at finde

Hej alle katteelskende folk,

Mig og min kærestes kat har snart været væk hjemmefra i 14 dage og vi savner ham utroligt meget....
Han plejede at være ude 3-5 timer af gangen også komme hjem og spise...
Men lige pludselig væk i et døgn og nu næsten 14 dage....
Vi har ledt i hele byen efter ham uden held...
Vi har spurgt naboer og andre mennesker i byen om de har set ham...Nogen har og andre ikke... men vi har ikke selv set ham og ingen har taget et billede....
Han har øremærke og er kastreret..og er meget nysgerrig og kun 6 måneder gammel og er oprindeligt fra en gård hvor han blev født og levede de første 12 uger af hans liv...
Og han er tillidsfuld og meget hengiven mod de fleste mennesker men mest tryg ved os....

Vi savner ham utroligt meget og ved ikke hvad vi skal stille op andet end at vente og se tiden an...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat forsvundet ikke til at finde
  • #1   3. nov 2017 Han skulle ikke have været ude endnu, 6 mdr gammel kan de stadig have svært ved at finde hjem, hvis noget har fanget deres opmærksomhed eller skræmt dem og de er kommet længere væk end normalt.
    Har du efterlyst ham på internater i området og der hvor han er registreret?

• #2   3. nov 2017 Ja instinkterne er ikke 100% på plads før de er fuldvoksne...

Nej har jeg ikke, men det vil jeg gøre nu, tak for tippet smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #4   3. nov 2017 Det tror jeg ski bliver svært Susanne, at smukke Ash er ude og lave killinger, når han er kastreret.

Håber jeres Ash snart finder hjem eller I finder ham. Krydser finger smiley

• #5   3. nov 2017 Så er der nok nogen, der har taget ham.

• #6   3. nov 2017 Øv smiley

Hæng efterlysningsopslag i lokalområdet. Og efterlys ham på diverse sider på nettet. Dyrenes beskyttelse, Dyreværnet, Kattens Værn Facebookgrupper osv.

Og tjek fremlysninger. Måske nogen har fundet ham.

Tjek om du er registreret med korrekte ejeroplysninger (telefonnummer osv.) på katteregister.

Det er lidt sent nu, men bed naboer tjekke skure og garager. Han kan være smuttet ind et sted, og blevet lukket inde (det har jo lige været efterårsferie og mange rejst væk på ferie).

Jeg håber, han kommer hjem i god behold!

• #7   3. nov 2017 PS, hæng billeder og hans nr op ved dyrlæger i god afstand af dig, både fordi den måske kommer til dyrlæge, hvis den bor ved andre, og mange katte afleveres til dyrlægen, død eller levende.

• #8   3. nov 2017 jeg ville nok lave efterlysninger og smide i folks postkasser, i så stort område som muligt. med et godt billede.

Har du kontaktet øremærkeregisteret? for han bør stå som efterlyst.

prøv at gå ture om aftenen/om natten. det er oftes nemmere at få fat i katten når der er mere ro på i omgivelserne. tag noget med som katten kender lyden af, og så bare gå ud og lave lidt "larm" og kald på ham, hvis han kender sit navn

når/hvis han kommer retur, bør du holder ham inde i et godt stykke tid.

• #9   3. nov 2017 Håber også vi finder ham eller han finder hjem igen smiley

Jeg frygter også at nogen har taget ham med hjem eller lign. bor desværre i en meget turistet by ihvertfald i ferier....

Min kæreste har lavet utallige opslag på fb både i en fremlysnings/efterlysningsgruppe i byen og på hans private da han kender mange i byen...

Jeg har korrekte oplysninger på katteregisteret og han øremærke er til at læse smiley

Vi har bedt naboer og andre folk i byen om at tjekke deres skur men ingen har set ham... smiley

Vi har ringet til dyrlægen og kontaktet internatet og informeret dem om at han er efterlyst....

Øremærkeregisteret har jeg ikke kontaktet men det vil jeg gøre, tak for tippet smiley

Vi har gået hele byen rundt med hans yndlingslegetøj, godbidder og kaldt og kaldt uden held smiley

Men ja vi holder ham inde hvis han kommer hjem igen...

• #10   4. nov 2017 Jeg håber det er om aftenen i har været ude? Der er det tit nemmere at få kontakt.
    Min datters ene kat er smuttet et par gange, men vi har hver gang fundet den i nærmeste buskads, og heldigvis svare den når man kalder, og i haven kommer den også når der bliver kaldt, det gør den ikke når den er smuttet, men den kan ikke stå for en dåse tun, så det har redet den 3 gange, og hulderne er dækket, så nu er der ikke flere steder den kan smutte smiley

• #11   4. nov 2017 Både aften, middag og morgen uden held....
    Han havde også sit yndlings hjørne i haven med krat og der plejede han altid at dukke op samt svare med miav når man kaldte på ham... Men ikke mere smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #12   4. nov 2017 Prøv også at spørge børnene i kvarteret, de ser meget. smiley

• #13   5. nov 2017 Det har vi gjort og min kærestes datter går i en skole 300 m fra vores hus og vi har hentet hende i skolen med Ash på armen og alle børnene ved hvem han er hvis de ser ham... Men kun en af dem har set ham kort smiley

• #14   5. nov 2017 Han er en ekstrem pæn og unik kat så jeg tror os der er nogle som har taget ham...

Hvordan er han og komme i nærheden af for fremmede ? Er han meget snakkesalig eller er han bange for fremmede?

Jeg synes allerede i har gjort alt hvad i kunne ..... men tænker lidt , nu ved jeg ikke om hvordan i bor, om i har have... hvis i har have ville jeg tage noget kattegrus fra hans katte bakke (helst noget brugt han selv har været i) og sprede rundt i haven .... og ja ellers blive ved med det i allerede gør...

Føler med jer ...

Ved hvor dårligt jeg har det når min Mille ikke lige kommer første gang jeg kalder , puha ville have det rigtig skidt hvis det stod på i flere dage ...:/

• #15   5. nov 2017 Jeg har oplevet både med hund og kat at folk har taget dem ind et stykke tid. Jeg kendte nogle med en labrador. Han var væk i flere uger før familien der havde fundet ham fik undersøgt, hvor han kom fra og om han var efterlyst . De havde en datter der syntes han var sød og gerne ville beholde ham. Hun havde allerede givet ham et nyt navn. Han blev så afleveret . Du kan eventuelt sætte en annonce i den lokale avis og sådan måske nå længere ud . Jeg synes ikke du skal opgive og håber meget i finder ham.. Jeg synes også Anja n ide med efterlysninger i folks postkasser er god. Jeg har selv oplevet at få sådan en efterlysning på en killing i postkassen en vinter for mange år siden. Nogle går jo forbi plakater uden rigtig at se dem. Jeg kan huske det brev endnu, det gjorde mere indtryk og man huskede bedre kendetegn og andre ting også det personlige savn.

• #16   5. nov 2017 en efterlysning i lokalavisen er en super ide

• #17   6. nov 2017 Det sted i har fået ham fra er det langt væk, ellers prøv at søge der.

• #18   8. nov 2017 Ja han er en utrolig flot kat og husker at en turist nede på stranden spurgte om han var en renracet kat...men det er han ikke, han er en almindelig huskat smiley

Tror meget på at nogen har stjålet ham og skidt på at han har øremærket...

Han er ikke bange for fremmede...Han var vant til at fremmede mennesker kom og gik på gården han er født og opvokset, da de havde bed and breakfast smiley

Vi har have og jeg vil prøve det med kattegrus tak smiley

Vi prøver med efterlysning i avisen smiley
    Min mor sagde også at katte tit har to hjem fordi der er andre mennesker derude der gerne vil fodre dyr smiley

Han er fra en gård 250 km væk fra hvor vi bor så langt tror jeg ikke han kan gå....

Kommentér på:
Kat forsvundet ikke til at finde

Annonce