854 visninger
|
Oprettet:
FERIE- OG FEM KATTE!?!? {{forumTopicSubject}}
Hvad pokker skal jeg stille op, hvis jeg vil slippe nogenlunde billigt med kattepasning. Jeg har 5 racekatte og skal en uge på ferie i august. Det er en stor omkostning i kattepension. Hvad gør andre med mange katte?
VH Lene
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Jeg ved at folk herinde før har hjulpet hinanden.. altså med at tage hjem forbi og se til misserne og lege lidt med dem..
naja
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 44
En anden mulighed vi snakkede om, var at få en dyreglad ven til at bo i lejligheden den uges tid vi var afsted, og så sørge for mad til personen/personerne.
Held og lykke med at finde en løsning:)
Vh Birgitte
feb 2007
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 3
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
feb 2007
rigtig god idé med at få en veninde til at "flytte ind", det har vi selv tænkt på.
VH Lene
feb 2007
Jeg må prøve at finde en løsning.
Tak for jeres indlæg
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 278 Katte: 17 Emner: 23 Svar: 383
Vi holder ferie combi udstilling og er godt nok højest væk 5 døgn. Min nevø bor ikke i byen og vil gerne bo i huset og passe kattene.
Men vi har da også fået vores naboer til at kigge efter dem, hvis familien lige selv skal noget.
Derfor planlægger jeg også, at jeg ikke har en hun kat, som står skal føde, når vi ikke er hjemme og bliver passet af fremmede. Det ansvar vil jeg ikke give hverken familien eller en nabo.
Morbilen er altid tændt, så de kan få kontakt med os hvis de er tvivl om noget.
Katten har det bedst af at blive passet i eget hjem, hvis det er muligt.
Det er jo også en tidligsag at få passet sine katte af "fremmede".
Med venlig hilsen Barbara H.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Han fik opgaven "pas godt på kattene" og det gjorde han rigtigt godt, så ham bruger vi helt sikkert næste gang vi skal nogle steder hen ;-))
Men hvis ikke I har mulighed vil jeg anbefale, at I kigger på de forskellige pensionater. Der er forskel både i pris og dem omsorg der gives..
Kattene kan sagtens huske dig, når du blot er afsted i 2-3-4 uger;-)) Du er jo deres livslinie....
Men noget helt andet jeg er lidt "forundret" over er, at der skrives det er dyrt.
Hvis man vil sine katte det optimale, gør man jo hvad som helst for at få passet dem, når man tager på ferie.
Hvis man har råd til en ferie med rejse, så BØR man altså også have råd til at få passet sine dyr ...
Sorry, men det er lige en tanke jeg gør mig...
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
* til at få nogle hjem og passe Jeres katte,
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Jeg får også nogen til at komme her, når jeg er væk, det er bare meget sjælent, jeg er væk mere end en dag, og det er når jeg tager på udstilling, eller tager på besøg hos nogen der bor langt væk....
Hvis jeg skulle på ferie ville jeg have en barnpige til dem....men det kimmer nok ikke på tale,, da det har jeg ski ikke råd til, med alle de katte...
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.048
Vis man ikke lige har nogle der kan kigge efter sine katte, så vil ejg da anbefale at søge en herinde *Sss* her da da kattegale mennesker som behandler dyr ordenligt
FERIE- OG FEM KATTE!?!?