1.710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Måske et lidt dumt spørsmål Måske et lidt dumt spørsmål

Min hun kats bagerste bryster er nu meget større en de forreste. Er det normalt hos en kat på 5 år, der ikke har haft killinger. Hun er nok lidt tyk. Sådan at fra forbenene og ned langs maven ser hun normal ud men så midt fra maven og ned bliver pelsen meget tyndere og brysterne bliver meget mere runde og ret tydelige. Jeg synes selv det er noget der er kommet især de sidste måneder. Jeg har haft dyrlæge . jeg forstår ikke hvorfor hendes bryster ændrer sig på grund af allergi. Hun snakkede allergi på grund af det med pelsen er tynd og der er ret bar rundt om kattens bagerste bryster. Jeg er selv i tvivl og tror jeg tager hende til et ekstra tjek hos en anden . Det nytter jo ikke at med loppekure hvis det er noget andet. Hvad mener i. Er det fjollet og en dum ide.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske et lidt dumt spørsmål
  • #1   24. nov 2017 der er ikke noget som hedder dumme spørgsmål smiley

ville nok også vælge en anden dyrlæge.
    for det vedkommende er kommet med har jeg aldrig hørt før. har da selv katte med loppeallergi, og de har da ikke større bryster af den grund.
    har da også en sort som er tynd pelset på mavsen - godt nok en hankat, men han har ikke noget allergi

har ikke nogen forslag til hvad det kunne være. Jo så skulle det være mælkekirtelkræft Men det kommer oftes når de har været på p-piller.
    jeg har selv haft en som endte med den tur. den blev bare fjernet og så var det det

men ellers ..... tjaa

• #2   24. nov 2017 Hun har så aldrig fået p piller. jeg har jo ikke meget forstand lige på hvordan kattens bryster skal se ud. Eller om sygomme der.
    Jeg er meget glad for dit svar Anja og bestiller en tid til hende hurtigt . Om ikke andet så er det jo bedst at være på den sikre side. Jeg tager hende med til med til klinikken frem for hjemmebesøg , så jeg kan få taget røngten eller andre prøver, hvis det er nødvendigt.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #3   25. nov 2017 Er det selve die-vorterne, der er blevet større i bag end i for? Så er der ikke noget problem. Det KAN der derimod være, hvis der er kommet til at fylde mere under die-vorterne - som et bryst/en mælkekirtel, hvorpå die-vorterne sidder. Det må kun ske, når katten er tæt på at føde killinger og mens hun ammer killingerne

Selv steriliserede katte kan komme i en tilstand af falsk løbetid. Ofte klager de sig højlydt og kalder på hankatte i området - men man kan også have tilstanden uden larm og evt. med hævede mælkekirtler og/eller udflåd fra vagina.

Du skal kun bruge loppekur, hvis Du kan finde lopper eller loppe-ekskrementer, når Du kæmmer katten grundigt med en loppekam (tænderne på kammen skal sidde MEGET tæt) - nemmest at se, om der er lopper, hvis katten er på et hvidt håndklæde mens Du kæmmer. - Loppe-ekskrementer bliver røde som friskt blod, hvis der kommer vand på.

Hos katte m.fl. påvirker huldet IKKE mælkekirtlernes størrelse, så hvad dét angår er det lige meget om katten er tyk eller tynd.

Jeg har aldrig set katte med hævede mælkekirtler på grund af allergi - men jeg har jo heller ikke set alt...

De hævede mælkekirtler kan også skyldes meget andet, og jeg ville helt sikkert finde en dyrlæge med mere interesse for katte...

De allerbedste hilsener

• #4   25. nov 2017 Dyrlægen har så heller ikke sagt at det med de hævelser var allergi. Det var min egen kommentar og det var ment ironisk fra min side . Dyrlægen redte katten først under besøget og mente der var noget der kunne ligne loppe skidt og snakkede derefter en masse om allergi, der ofte kom efter 4 års alderen og udskrev en Bravecto til kat . Det var udelukkende en afgørelse fra kæmning af katten. Der blev kigget øjne da hendes ene øje som havde løbet et par gange. Hun blev så kigget igennem og der blev trykket og mærket på hende også langs siderne og under maven efter hvad jeg husker . Og der gav hun sig faktisk lidt der med lyd . Jeg forlod stuen kort for at vise hente min egen loppe kam og min pung. jeg fik så en fin loppekam af hende da min egen var for kort. Der er krydser i alt på checklisten i sundheds bogen også ved navle og lyskeregion. Jeg ved jeg nævnte det med hendes mave som en bekymring. Derfor den ironiske bemærkning. Den eneste note er om lopper i hendes bog. Det er under dievorterne jeg synes hun er hævet. Der er mindst 4 bryster bagerst de er tydeligt er runde og buler ud under dievorterne. Jeg får hende til en anden klinik vi har brugt før . De skal nok gøre det ordentligt. Hun jamrer ikke men er mest som hun plejer. Det var da sandelig godt jeg fik spurt jer herinde. Nu er man jo nærmest helt i panik . Nu må jeg se hvad de siger til det og håbe det bedste.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   25. nov 2017 Tag det nu roligt smiley

Katte har som bekendt "9 liv" og naturligvis skal det undersøges, hvorfor hun er som hun er - men så længe hun spiser, drikker, holder pelsen ren, leger, bruger kattebakken og er som hun plejer, kan Du godt vente med at tage til dyrlæge til det passer godt i Din kalender.

Når det er symmetrisk (?) i højre og venstre side TROR jeg ikke det er kræft. Det rammer ofte mere tilfældigt i mælkelisten (der er basis for dievorterne i højre side og i venstre side). Sagt på en anden måde ville jeg være mere bekymret, hvis der var hævelser f.eks. under én dievorte forrest i højre side, intet forandret i venstre side overfor, men også hævelse i bagerste del.. - altså tilfældigt spredte hævelser under dievorterne...

Formodentligt går det væk af sig selv uden behandling, men bliv ved med at holde øje med det. Send evt. fotos til Din yndlingsdyrlæge, hvis denne synes det er en god ide efter Du har snakket med dyrlægen om det smiley

De allerbedste hilsener

• #6   25. nov 2017 A.I Tak for at blive beroliget. Det bliver nu rart at få det undersøgt så man ikke skal gå og være urolig og skulle det være noget ondartet må vi hellere bare komme afsted til dyrlægen.

Kommentér på:
Måske et lidt dumt spørsmål

Annonce