Prednisolon til katte? Prednisolon til katte?
Nu er jeg nødt til at høre om dette virkelig kan passe.
Min kat Dario som er både inde og ude kat hos mig har loppealergi
Siger min dyrlæge.
Han har så udskrevet Prednisolon 5mg. Som jeg skal give ham en halv af hver dag.
Han var næsten helt hårløs på maven da vi startede op og nu er alt fint.
Jeg har så hørt og fået bekræftet af dyrlægen at det er sandt at man i længden tager noget af kattens liv.
Altså han vil dø før tid pga. Af de piller
Jeg har en gang prøvet at stoppe med pillerne men så begyndte han at slikke hårene af sig selv igen....
Han får en gang om mån. Comfortis 270mg. Mod lopper.
Ville egentelig gerne skifte disse piller ud da de ikke er videre sjove at give da de er så store at jeg er nødt til at dele den i 4 dele for ikke at næsten kvæle ham.
Så spørgsmålet er hvad gør i andre med loppealergi?
Loppe Kure ? Hvad?
Jeg ønsker ikke at give de 2,5 mg. Prednisolon Vel vidende om jeg er den der sørger for at forkorte hans liv.
Dyrlægen siger hellere det end han skal lide med at klø/slikke hårene af sig selv. Samt at det ikke er flere år for tidligt han vil gå bort..... jeg husker ikke om han har sagt nogen %del.
Syntes bare det er øv!!
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.348
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Kan det tænkes der er andre ting som provokere den allergi? For når der først er en allergi, er der større sandsynlighed for, at der kommer flere allergier.
Men kan du ikke finde andre løsninger, vil jeg give din dyrlæge ret, hellere et kort men godt liv, end et langt liv i helvede.
Jeg har selv eksem, astma og allergi, og jeg bruger den bedste behandling, jeg kan få, og til min eksem er det krem med binyrebarkhormon som også er i predniszolon, og jeg får samme aktive stof som inhalation, uden det ville mit liv ikke være meget bevendt, som tabeletter har jeg fået det i kortere perioder,,, en ting man skal huske, det er ikke en behandling som kan stoppes fra den ene til den anden dag, så vil lidelsen bryde ud i lys lue en gang til, man skal trappe ned/ ud af det, og det må dyrlægen lægge en plan for.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
min dyrlæge anbefalede altid frontlinie i spray til katte med loppeallergi. da jeg var på kv havde vi nemlig selv en med allergi. og det var det eneste som kunne holde det nogenlunde ned
ellers sørg for at du loppebehandler omgivelserne også. her i huset bruger vi damprenser og adventage. Og det holder dem væk hos os.
man kan få flere forskellige ting til huset.
du kan også prøve at kontakte Lise Bang Hansen
http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt/
og så noget helt andet: få din dyrlæge til at tjekke om katten "kun" har loppeallergi. For oftes kan det udvilke sig til at være flere ting at katten ikke kan tåle.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Selv om lopperne er væk kan kattens hårrødder være sensitive så den fortsat bider og slikker
Forebyg angreb med Bravecto hver 12 uge
aug 2015
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 107
Jeg er helt med på han skal have noget. For lide skal ham jo ikke.
Dyrlægen havde ingen andre ider end lopper da han så på ham.
Og dengang jeg stoppede med at give ham pillen var de lige da jeg så han begyndte at få pelsen igen at jeg tænkte væk med de piller for nu har de virket.
Heh ja dumt af mig at tro det var så let.
Jeg holder mig bare til den halve pille da den jo tydelig virker for ham?
Jeg fandt en tråd på nettet med en anden kat der havde fået de piller fra den var 5 år og den blev 16 så ja det har jeg det jo fint nok med.
Men en anden løsning til den kæmpe loppe pille vil jeg gerne finde.
Vi er ret dygtige til den lille halve prednisolon
Men den anden hader! Han selvom jeg deler den i 4 med sådanne en pille deler dims. Hvor der jo er lidt fnuller man går glip af.
Dem man giver i nakken er noget bedre hvis man har godt fat i ham heh.
Men hvilken er så bedst? Det skal også siges han om sommeren har en eller flere flåter på sig næsten hver dag... det er virkelig slemt med det skidt her på stedet.
Nu husker jeg ikke hvad det hed det jeg engang fik af en ven mod flåter men det virkede så heller ikke en dyt.
Mvh. Charlotte.
nov 2008
nov 2008
nov 2008
aug 2015
Og vaccine mod lopper var jeg ikke klar over så det skal da undersøges.
Tak.
nov 2008
nov 2008
aug 2015
jan 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Ellers prøv at søge på hyposensibilisering - det kræver dog at du er villig til selv at stikke
aug 2015
Min dyrlæge gav mig engan vaccinen jeg så selv skulle give.
Det mente han godt jeg kunne.
Vi bruger ham også til vores heste så vi kender da hinanden.
Men stikke nej det kunne jeg ikke.
Troede jeg havde fået nålen ind på trods af han havde forklaret at katte hud er lidt svære at komme gennem så da jeg trykkede fik jeg det hele på mig selv.
Flot.
Så han kom forbi igen en dag han havde mere tid end sidst heh.
Så stikke nej tak.
Men takker for dit råd.
Prednisolon til katte?