Eksem på maven Eksem på maven
Min kat har været til dyrlægen flere gange, og fået utallige behandlinger. Prednisolon, Fucithalmic Vet og indsprøjtninger.
Han er altid bar på maven, det er ved de 2 nederste brystvorter. I perioder er det meget rødt og irriteret, og andre gange begynder hårene faktisk at gro ud igen.
Men nu er det igen blevet rigtig grimt, han er MEGET rød og det har spredt sig længere ned mod kønsdelene.
Der er desværre ikke rigtig nogen behandling i.f. vores dyrlæge. Vi kan få lavet en biopsi til 2.000.- kroner, men sandsynligheden for at den giver et svar der kan løse problemet, er meget lille siger de.
Derfor er vi i den meget svære situation, om vi skal give ham fred.
Han er jo en rigtig glad kat, 2 år gammel, og han leger med de andre, han er kærlig og velopdragen. Men det må jo klø og svie, siden han bliver ved at slikke hul på huden. Og jeg har det dårligt med at vide, at han sandsynligvis er øm konstant. Katte skjuler deres smerte godt, og han skal holdes i live for hans egen skyld, ikke for vores. Ergo skal han have livskvalitet og være uden store smerter.
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Kunne det evt. være loppeallergi?
Min ene kat har nemlig loppeallergi
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Vi bruger også Viacutan og efter 4 uger begyndte pelsen at komme igen og kløen forsvandt.
Men få da lavet en bredspektret allergiundersøgelse (via blodprøve), det er en alt for stor skam at aflive en ung kat, hvis det kan undgås.
aug 2007
Det må jeg prøve. Jeg elsker jo min store hankat umådeligt højt og har ikke lyst at miste ham. Så jeg vil prøve med det først, og måske smøre lidt aloe vera på imens til at stille kløen.
aug 2007
Vi er startet med en lille flaske til 130 kroner.
Ud over så sprayer vi ham med en aloe vera spray så det kan lindre eksemen lidt.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 17
Jeg tror det er præcis hvad min kat fejler!
eg har fået taget adskillige allergiprøver og biopsier, men de er ikke kommet frem til hvad han egentligt fejler, for allergiprøverne var negative, men biopsien viste tegn på allergi. Så de tror lige pt at det er en form for hudallergi.
Jeg har fået pretnotolon til ham, og han får 2,5 mg om dagen.
Han er slikker/bider alt sit hår af på det nederste af maven, bagbenene og halen.
Jeg elsker ham SÅ højt, men har haft stillet mig selv det samme spørgsmål som du, om det var værd for ham at leve. Det skal jo nemlig som du siger være for hans skyld, og ikke min.
Men min dyrlæge sagde at vi nu skulle prøve medicinen, og se om det hjalp, og at han ikke led osv.
Jeg har givet ham pretnotolon i en uge nu, og synes at se en lille bedring, men ikke noget vildt endnu, så er stadig spændt. Håber at han kan blive rask.
Hvordan går det med din mis nu eller har du den ikke mere?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Prøv et foder som James Webeloved, der er fri for korn og andet der giver allergi - det kan alle dine katte spise. Køb den med lam hos zooplus i england
En hudbiopsi vil sikkert kunne fortælle om der er for mange eosinofile granucytter til stede.
Eksem på maven