{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

forvirret omkring perseren. {{forumTopicSubject}}

jeg har siddet lidt og kigget på forskellige sider af perser katte og undrer mig lidt hvorfor de ser så forskellige ud... jeg personlig bryder mig ikke ret meget om de helt fladsnudet katte men faldt lige over denne side (link fjernet) og synes de her persere er vildt smukke men der står at det er den gamle/klassiske perser og så undrer jeg mig over om man bevidst har fremavlet at deres snuder skulle være så flade eller om der altid har været de to forskellige slags?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forvirret omkring perseren.
  • #1   10. mar 2007 du har ret .. det ligner slet slet ikke en perse som man kender dem ..
    har det ligesom dig, bryder mig eller ikke specielt om den helt flade næse, så den her er da super smuk ! (:

• #2   10. mar 2007 slet ikke nogen der kan fortælle moíg lidt om perseren?

• #3   10. mar 2007 Nu får jeg nok hug af Perseropdrætterne....

Perseren så engang mere naturlig ud. det look den har nu er fremavlet - større øjne, mindre næse og mere pels/underuld

De gamle typer findes heldigvis stadig, og går ofte under navnet Klassisk Perser

Se feks. Sue`s hjemmeside, men sæt jer med en KANDE kaffe da den er stor. Mange flotte Persere

(link fjernet)

• #4   10. mar 2007 de er godt nok os smukke...

• #5   10. mar 2007 Ja hold da op,de ligner jo slet ikke hvad man i dag kender som en perser.
    Det er jo en fantastisk smuk kat

• #6   10. mar 2007 puha , de katte xD jeg er forelsket ? sådan en må jeg og skal jeg have når jeg flytter hjemmefra / får råd .. det forfærdenligt , at sidde og kigge på alle mulige hjemmeside med opdræt, man får jo lyst til at stjæle en ..
    hvor meget er 2500 $ ? for det er hvad jeg kan komme frem til de koster :I eller 250 $ ..

• #9   10. mar 2007 arj come on ..
    en dårlig skovtrold ..

• #10   10. mar 2007 Hehe, ja jeg vil da sige at de er da flotte de katte på den side, men vil nu give vores Perser opdrættere ret i at de ikke er til udstilling smiley Sådan er typen jo ikke idag. De fleste racer har jo gennemgået en udvikling, og det er jo også fint nok.

Men flotte katte smiley men ikke i mine øjne persere smiley

• #11   10. mar 2007 Katie smiley Tina har faktisk ret i det... ;-))

En "dårlig" skovtrold har ofte det udtryk og udseende som den gammeldags perser havde (har)

Jeg synes nu perseren er rimelig cute ,-) Da jeg startede med udstilling og opdræt, hvade jeg mange ambivalente holdninger og følelser ang. perserens udvikling, men jeg mere jeg ser dem og oplever deres - i øvrigt yderst behagelige - temperament og charme, jo bedre synes jeg om dem.

DOG vil jeg tilstå - jeg er mere til Exotten *FNIIIIIIS* Den ligner simpelthen en krammebamse så det basker ;-)))

• #12   10. mar 2007 nu er der jo absolut ingen der siger at man ikke kan avle Perseren tilbage igen.

Har da set nogle Chinchilla Persere på en udstilling, og dem flokkedes folk da om, simpelthen fordi de var af den gamle type.

Sue sælger IKKE ud til avl.

• #13   10. mar 2007 NÅ... jeg undrer mig meget over teksten i Annes link:
    ..... is a 1000% FeLV TESTED negative cattery!
    As well as a 1000% negative ringworm cattery! smiley
    Not many Persian breeders can say that!!!

Er det rigtigt ? *ss*

• #14   10. mar 2007 Jo og så skal dommerne da også ha en over "næsen", for de er da skyld i meget...kan da huske da pointene lå anderledes fordelt på Perseren

Jeg syntes de nye er decideret grimme, derfor holdt jeg op med Perseren. Chinchillaen var den sidste der blev "grim", og så er mange af deres pelse ikke hver mands eje.

Raggen og Bimsen minder en del om den gamle Perser, så jeg er landet der.

• #15   10. mar 2007 * Poly-Cats * .

Nu er det jo Amerika.....

• #16   10. mar 2007 Anne R

Ja - men jeg grinede lige lidt af den alligevel....

• #17   10. mar 2007 hmm ja jeg kan så undrer mig lidt over hvad man vil bevarer en race for hvis bare ændrer den som det passer en bedst... jeg fik os at vide at shabe var af den gamle race da jeg var på udstilling og synes faktisk han var pænere end mange af de andre :o)

• #18   10. mar 2007 Mange racer har ændret sig med tiden. Den Norske Skovkat har også, bla. dens hage skal have give en mere spids form, så dens profil følges som en trekant, ligesom profilen fra siden. smiley

Personligt kan jeg godt lide den klassiske perser men har stadig min farvorit perser herinde.. smiley Lundkvist's Xsara, hun er bare en charmetrold.. :)) Altså hvis man skal tage en standard perser.. smiley efter FIFe reglerne.. smiley

• #19   11. mar 2007 nemlig britta der følger bivirkninger med i ændringerne bla os hos dansk varmblods hesten hvis skelet ikke kan magte den måde den bliver avlet på nu.

Kommentér på:
forvirret omkring perseren.

Annonce