{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Overvægtig :/ {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg synes Magnus er blevet tyk herover vinteren.
Han er 6½ år gammel og er blevet vejet idag til 6,7 kg smiley
Nu står vi og skal bestille foder hos Olivers igen, og jeg overvejer kraftig at bestille 15 kg af DIET/SENIOR.
Bella ville ikke tage skade af at blive lidt mindre.
Efter vi har fået hende, er det som om Magnus er blevet tyk???!! Somom, han skal æde æde æde så hun ikke får det.. De får mad i deres skål om morgenen og igen om aftenen.

Så er mit spørgsmål, hvis jeg køber Olivers Diet (i stedet for olivers adult som de er på nu), villle jeg så kunne give dem begge det fremover så? Eller gives det bare indtil de har tabt sig?

http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx

Læs mere der (shop, cat food)

Håber at høre nogle gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægtig :/
  • #1   13. mar 2007 du kan få royal canin light det er rigtig godt foder synes jeg...

  • #2   13. mar 2007 hmm ja jeg hælder bare ikk til royal canin eller eukanuba...
    men til olivers...


  • #3   13. mar 2007 Jeg ville bestem mene det er nok de kune får mad om morgen (:
    men bestlt du bare diet (:


  • #4   13. mar 2007 okay, kan de nøjes med en gang mad om dagen? når de deler skål?
    og diet, kan de blive på det "for altid" ?


  • #5   13. mar 2007 linda

    aldrig har magnus set bedre ud, altså førhen på andre mærker har han lignet en som sultede og det var som om han intet optog. Nu skal jeg lige love for at han gør.

    Og især efter de er blevet to som skal dele....

    Så diet/senior som det hedder, kan de leve af resten af livet?

    (skal siges at de ikke får godbidder i ret store mængder, og aldrig menneskemad)


  • #6   13. mar 2007 altså foder mængde?

  • #7   13. mar 2007 Hmm, min farmors to hankastrater på 5 år, har begge tildens til overvægt. Den ene mere end den anden.
    Så den der har mest får ren diet, og den anden halv diet/halv alm. Det kan du jo også gøre hvis det er Bella så taber sig for meget?
    Men prøv at købe det og se. det er jo heldigvis altid mulig at købe noget andet/spede det op det får med noget mere næringsrigt foder :o)

    Jeg ville sige at du sagtens kunne.

    Men jeg vil så også anbefale at fodre to gange om dagen, af den grund at katte bedst kan lide frisk foder.
    Der står jo på posen hvad den og den vægt ca skal have om dagen (måske pr. måltid?), og de deler man så over i 2 og fodre der. Mine sætter i hvert fald pris på ny frisk mad der dufter dejligt (selvom det bare er tørfoder) og det er nemere at få dem til at spise op ved at gøre det ad to gange, en bare én stor gang :o)


  • #8   13. mar 2007 Pia, B og M - foder mængde hvad? :o)

  • #9   13. mar 2007 tildens=tendens, hehe.. staveplade tak

  • #10   13. mar 2007 Har du overvejet at købe hver deres skål?

  • #11   13. mar 2007 det ville ikke hjælpe med hver deres skål
    de får om morgenen og vi kører på arbejde
    de får igen når vi kommerhjem
    og derfor kan vi ikk holde øje med hvem der spiser af hvad... altså magnus ville helt sikkert tage en anden skål end hans


  • #12   13. mar 2007 Kan de ikke styre det hvis det bare står fremme??
    Mine har altid maden (tørfoder) stående, så spiser de bare når de er sultne.


  • #13   13. mar 2007 det er netop det de ikke kan specielt magns........ han er som skrevet blevet tykkere......

  • #14   14. mar 2007 Det er klart han spiser meget mere, det er fordi han mener det er hans mad, og der er ikke nogen der skal have det.. det er jo ham der bestemmer smiley men, jeg synes du først og fremmest skal købe noget diæt, se om det ikke hjælper. for det andet leger du nok med ham?? motion er utrolig vigtigt for ham.. og sidst så synes jeg ikke du skal give dem 2 gange daglig.. giv dem en gang daglig, sørg for der er nok til begge ( selvom det er svært at regne med når han spiser meget ), men prøv, for det er ikke nødvendigt flere gange om dagen. Han spiser så meget fordi han kan, der er jo hele tiden mad.. afvæn ham fra det så han ved det er hvad der er til en hel dag.

  • #15   14. mar 2007 Jeg har også valgt et light produkt fra Royl Canin og lader maden stå fremnme til dem.
    Og Walter har også tabt sig efter hans mad står fremme til ham, å han kan spise når det passer ham.


  • #16   14. mar 2007 takker mange gange for jeres svar
    vi bestiller olivers diet og ser hvad der sker smiley


Kommentér på:
Overvægtig :/

Annonce