{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Urenlig kat. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd eller noget andet.. En af vores katte tissede i vores sofa her for et stykke tid siden, og jeg fik selvfølgelig ordnet det, men nu har hun gjort det igen, hvad skal jeg gøre for at få hende til at lade hver og hvordan for jeg lugten væk, det hjælper jo ikke noget og vaske betræket det er jo gået helt ned i hynden.. ?? HJÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urenlig kat.
  • #1   19. mar 2007 Hej Sanne

Vil lige høre om hun er udekat eller indekat og om hun er steraliseret?

Hvis hun er indekat, kan det måske være frustration over at hun ikke kan komme ud (det har jeg hørt flere folk fortælle herinde), og hvis hun ikke er steraliseret kan det måske også skyldes det?

Måske kan det også være urinvejsinfektion? (har ikke så meget forstand på hunkatte).

Har du prøvet at vaske betrækkene med rodalon (kan købes i suber best, bilka mm for ca 50 kr), og evt hynderne også (er dog ikke sikker på at det kan gå væk i hynderne).

Når du har vasket det med rodalon kan du evt spraye feliway (købes hos dyrlægen) på sofaen, da det skulle gøre at katten ikke får trang til at tisse der igen, tror det er 1 uge man skal sprøjte på.

Hvis det går fuldstændig galt (hård løsning) har jeg hørt at det kan hjælpe på kattens adfærdsproblem, hvis man lukker den inde i et rum i 14 dage (f.eks bryggers eller lign når du ikke er hjemme og når du ikke har mulighed for at holde øje med om hun tisser i sofaen). Maden, vandet, legetøjet, seng og kattebakke skal med derud. Det er en meget hård løsning, men hvis der ikke er andet der hjælper er det måske en mulighed.

Håber det lykkedes for dig at få hende til at holde op med det tisseri.

Knus Sanne

• #2   19. mar 2007 Mange atk, det lyder helt sikker som noget jeg vil prøve.. Men hun er indekat og hun er ikke steraliseret, men mig og min kæreste har snakket meget om vi skal få gjort det ved vores kat og så prøve og lukke dem ud og se om det hjælper, vi havde også det problem at hun tissede i vores seng på et tidspunkt, og da hun gjorde det anden gang så besluttede vi at de ikke måtte komme der ind mere..

• #3   20. mar 2007 Det er bare mærkeligt, jeg har 3 hunkatte alle 3 indekatte men det er kun den ene der er begyndt på det, og hun har kun gjort det i vores seng og så nu i vores sofa, det er heldigvis ikke andre steder endnu..

• #4   20. mar 2007 Hejsa.

Vi havde samme problem med Emil da han var mindre, han tissede på vores seng, vi lukkede ham ude fra soveværelset i ca 1½ mdr. og prøvede så at lukke ham derind igen, og han har ikke gjort det siden, og nu er der gået 1 år, så tror at det sanne A skriver , måske er løsningen , at holde dem fra rummet når du ikke kan holde øje med dem. Håber du finder en løsning
    Skal lige siges at Emil er udekat, når det alså passer ham

• #5   20. mar 2007 Hvis man har en fertil indekat, så burde tisseri uden for grusbakken ikke komme bag på ejeren. Katten gør blot, hvad der er naturligt for en fertil kat.
    Jeg skriver dette, for at understrege, hvor vigtigt det er at neutralisere! OG: hvis først én kat i husstanden er begyndt at tisse rundt omkring, så vil de andre katte sikkert følge trop. Så der er ingen vej udenom: Hele banden må neutraliseres.
    En (ud af mange) gode grunde til at få sin kat neutraliseret, INDEN den bliver kønsmoden, er at minimere risikoen for urenlighed. Når først katten er blevet urenlig, kan det blive en vane, og så længe et sted lugter af tis, vil katten opfatte stedet som toilet. Og hvis selve sofahynderne ikke kan vaskes, tja, så røg den sofa - og det er ikke kattens skyld.
    Grundig rengøring er nødvendigt. Og Rodalon til rengøring og Feliway og citronsaft til at sprøjte på de steder, der ikke må tisses, er alt sammen vældigt gode råd. Men hvis ikke katten også bliver neutraliseret, så hjælper det ikke.

God arbejdslyst!

• #6   20. mar 2007 Anja H, hvis din kat startede på tisseriet inden hun blev neutraliseret, er det måske blevet en vane. Måske kan hun stadig lugte det (kattes lugtesans er jo meget bedre end vores).
    Men prøv med Feliway og stil en ekstra bakke op et andet sted. Fortsæt med at gøre grundigt rent. Sørg for at kattens madskål og grusbakke ikke er i samme rum! Få hende undersøgt for urinvejslidelse/ blærebetændelse.
    Hvis intet af ovennævnte hjælper eller hvis hun virker utryg og nervøs er det nok en katteadfærdskonsulent du skal have fat i. Men tag da allerede nu en snak med en dygtig dyrlæge.

• #7   20. mar 2007 Min kusine har en kat - hankat godt nok. Han tissede også i hendes - selv når hun lå deri. Hendes dyrlæge sagde det var fordi katten var så glad for hende... hvor mærkeligt det end lyder... han var også kastreret...

Kommentér på:
Urenlig kat.

Annonce