1.112 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ængstelig kat Ængstelig kat

Hej

Jeg har tre katte. De er super kælne, elsker gæster osv.

Men junior her jeg har, han reagere på nærmest alle lyde. Han bliver så forskrækket. Her til aften lå han og slappede af/sov på mig, og da kat nummer 2 sprang ned fra reolen blev han så forskrækket at han sprang op og satte af i mig, hvilket resulterede i en flænge i hagen. For en uges tid siden, samme problem, han lå på mig og sov, jeg rykkede på min fod og ramte et stykke papir, han sprang igen og jeg fik en rift i overarmen.

Hvad kan gøre at han bliver så bange når der kommer en pludselig lyd? De andre reagere ikke.
Han er ikke bange for fremmede mennesker, de elsker gæster, og de er alle kærlige osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ængstelig kat
  • #1   14. dec 2017 Hvis det er en ny adfærd, *kan* det skyldes smerter. Jeg ville få en dyrlæge til at undersøge katten. Er der ikke noget umiddelbart at mistænke, ville jeg overveje at få tænderne undersøgt med røntgen.

• #2   14. dec 2017 Det er ikke ny adfærd. Sådan har han altid været..
    Hvad skulle der være med tænderne?

• #3   14. dec 2017 Der er en "skjult" smertefuld tandsygdom, der hedder FORL eller tandresorptioner. Den opdages ved tandrøntgen. Angrebne tænder fjernes.

• #4   15. dec 2017 • Katten har svært ved at spise eller spiser mindre, end den plejer
    • Katten har dårlig ånde
    • Kattens tandkød er betændt og rødt i tandkødsranden ved tænderne
    • Katten har ødelagte tænder

Dette er tegnene på det. Og min kat har ingen af disse problemer.

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 493 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #5   15. dec 2017 katte er forskellige,også af sind.
    Du har nok fået en kat med et mere følsomt sind.
    jeg har selv haft en kat,som var mere følsom end andre,hvor der ikke skulle meget til at forskrække hende,det kan være svært at have sådan en kat i en flok.
    jeg brugte feliway,som jeg syntes hjalp en del,det er da et forsøg værd.
    smiley

• #6   18. dec 2017 Aktiver ham mere. eller forsøg med Kalm i en periode.

Jeg har oplevet at katte, der reagerer voldsomt på lyde, stopper, hvis man aktiverer dem mere

Kommentér på:
Ængstelig kat

Annonce