8.981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Vifter med hale, hvorfor? Vifter med hale, hvorfor?

Jeg har lagt mærke til at både Walter og Carlo vifter meget med halerne. Både når de ligger på gulvet, sober, bliver kælet, leger mm.

Er der nogen herinde der ved hvorfor de gør det? Jeg kan nemlig ikke helt forstå det, da jeg har fået fortalt at katte vifter med halen når de har fundet et bytte.

Håber der er nogen der har nogle svar.

Knus Sanne A

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vifter med hale, hvorfor?
  • #1   22. mar 2007 Der kan være flere forskellige grunde til at katte vifter med halen smiley

Hvis halen vifter fra side til side i et roligt og afslappet tempo, så er den som regel i godt humør.
    Det samme gælder hvis det yderste af halen vifter op og ned, mens katten ligger ned.

Hvis halen "pisker" frem og tilbage er det et tegn på at den kan være irriteret eller sur.
    Jo mere "slagkraft" der er i halen når den vifter, jo mere sur/irriteret er den - som regel.

Katte der vifter med halen i leg er tegn på at legen er lidt vild og at slås for sjov, men katte kan sandeligt også slåsse for alvor selvom de kender hinanden ;-)))

Prøv at fokusere lidt på kattens kropssprog smiley Det kan ofte give dig et godt fingerpeg omkring kattens humør.

Øjne og ører spiller en meget væsentlig del af kropssproget.
    Hvis ørerne ligger ned eller bagud er den sur, og står de mere op er den glad.
    Hvis øjnene er store og runde og med store pupiller, skal du være lidt opmærksom på resten af kattens kropssprog men hvis den har halvt lukkede øjne og meget små pupiller (streg) så er den helt rolig og afslappet ;-))

Håber du kan bruge lidt af forklaringen ;-))

• #2   22. mar 2007 p.s. det jeg skrev ovenover er meget groft skitseret.

Nogle katte fortæller mere tydeligt hvordan deres humør er lige på det tidspunkt man ser dem, hvor andre ikke giver så stor udtryk for deres humør ;-))

• #3   22. mar 2007 Hej Anette.

Tusind tak for det gode svar, det hjalp mig meget.

Kan med sikkerhed sige at halen vifter meget langsomt, og deres pupiller er tit meget små. smiley

Knus Sanne A

Kommentér på:
Vifter med hale, hvorfor?

Annonce