6.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Vifter med hale spidsen?? Vifter med hale spidsen??

Det gør hun stortset hver gang vi aer hende, så spurtge jeg til det her inde, og det skulle betyde hun ikke gider have det. Men så gider hun aldrig nusses? Idag gjorde hun det mens hun lå på gulvet og jeg bare kiggede på hende.
ved godt klippet et meget mørkt men man kan se halen.

Er det nogen der har katte der gør det samme??

http://kattegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=8637

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vifter med hale spidsen??
  • #1   24. jun 2011 Det gør mine katte hele tiden. Også når de spinder eller ligger og sover?

• #2   24. jun 2011 mærkeligt, også hver gang du aer ham/hende?

• #3   24. jun 2011 Ja. Jeg tror ikke det betyder de ikke gider. Min den store hankat ELSKER at nusse og nusser op af alle ting. Så jeg tror bestemt ikke det betyder den ikke vil have det..

• #4   24. jun 2011 jeg har holdt mig tilbage med at ae hende hvis det nu er fordi hun ikk gider have det ? smiley

• #5   24. jun 2011 min Tiger vifter også med halen hele tiden, ligemeget om han sover eller hvad han laver. Og han virker ikke til at være sur eller noget når han gør det. Når han er sur, slår han somregl med halen.

• #6   24. jun 2011 karina - vifter/slår er det ikke næsten det samme, eller misforstår jeg ? smiley

• #7   24. jun 2011 Jeg tror at du har misforstået noget hvis en kat er utilfreds, så slår den med HELE halen og ikke kun halespidsen smiley

Mine katte vipper med halespidserne det meste af døgnet, selv når de sover - dog ikke når de sover meget tungt smiley

• #8   24. jun 2011 kaninkat - så håber jeg at jeg har misforstået noget eller forklaret mig forkert, så kan jeg godt nusse hende lidt igen smiley

Nogen gange når jeg leger med hende gør hun hendes hale stor, er det ikke kun noget de gør når de er bange?

• #9   24. jun 2011 Katte er jo forskellige som mennesker. Tror godt det kan betyde at de er irriterede når halsen slår sådan der hurtigt og hårdt, men måske ikke for din kat.

Synes ikke du skal holde dig tilbage. Hun skal nok vise dig, hvis hun ikke gider have det. Så kommer der nok et par klaps og så er du ikke i tvivl smiley

• #10   24. jun 2011 Jeg sys tit hun ser sur ud (gør katte generelt nok ;), og hvis hun ligger ved siden af en og man aer hende så vender hun hovedet og kigger på ens hånd, lige som om hun siger, hallo stop lige med det der.

• #11   24. jun 2011 Det kan godt være svært at læse tegnene. Vores kat er umulig hun ligger med lukkede øjne og spinder og så sidder hun i ens hånd - så gider hun ikke mere. Men hun er ikke så voldsom - det er bare info til at nu er det nok.

Hvis su har aet hende i noget tid og hun så kigger på din hånd så ville jeg stoppe. Hun kommer sikkert igen, hvis hun vil mere smiley

• #12   24. jun 2011 min balou kom lige hend, fordi computeren ikke skal tage hans opmærksomhed, så han ville gerne lige have en nusse tur, og han gjorde det samme mens han spandt - Stav??

så tror bestemt ikke det er fordi den ikke gider nusses, måske det modsatte at den har det godt. ??

Balou kom ihvertfald fordi han gerne ville nusses, bare det at jeg skriver nu passer ham ikke, han har lagt sig oven på min arm heh. sjovt at hvis man ingenting laver, og man er i rigtig nusse humør gider de ikke altid men ligeså snart man sidder med computeren eller en bog så klister de op af en. smiley

• #13   25. jun 2011 Sofia, Thomas og Puttte **Det kan godt være svært at læse tegnene. Vores kat er umulig hun ligger med lukkede øjne og spinder og så sidder hun i ens hånd - så gider hun ikke mere. Men hun er ikke så voldsom - det er bare info til at nu er det nok.**

Nå, så er hun da kommet frem fra sit skjul smiley (så vidt jeg husker var det hende, der gemte sig?)

Hun lyder til at være hurtig på aftrækkeren. Når hun bider/sætter klo i jer, så piv højt (det kommer måske helt automatisk). Men mon ikke hun giver små tegn først.... Vær især obs på ører og hale. For hende er bare lidt viftende halespids- eller drejning af ører måske tegnet til, at så er det nok for nu. Vær også obs på, om det er når i rører hende et bestemt sted på kroppen. Nogle katte har "hellige" steder, der ikke må berøres, eller det KAN være tegn på smerte ved berøring.

Jeg hører til de heldige, der i mørke og med lukkede øjne kan gramse løs på missemavser uden risiko smiley (Har dog før boet sammen med en kat, hvor man dæleme skulle se, hvad man lavede - eller rettere se, hvad katten lavede, når man nussede ham).

Kommentér på:
Vifter med hale spidsen??

Annonce