{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Freia H
Freia H
Tilmeldt:
24. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp! min kat piver om natten {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Mit kastreret hankat på lidt over 1 år er begyndt at sidde og pive foran terassedøren, på alle tider af døgnet, fordi han vil ud. Han får selvfølgelig lov til at komme ud når jeg er hjemme til at lukke ham ud. Problemet er at han også piver HVER nat ved 3-tiden. Da det er for koldt til han kan være ude fra 22-06, så står jeg pt. op hver nat og lukker ham ud, men det holder jeg ikke til i længden.

Jeg har forsøgt flere ting uden held: Jeg har forsøgt at aktivere ham 30-60 minutter inden jeg skal i seng uden virkning, lukke ham ud et par timer inden jeg går i seng uden virkning og også bare at lade ham pive, men han stopper ikke før jeg lukker ham ud.

Nogen der har gjort sig nogen erfaringer med dette som kan give mig nogle råd eller muligheder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! min kat piver om natten
  • #1   24. jan 2018 Ignorer ham. Du belønner ham ved at stå op og lukke ham ud, så han vil blive ved.

    Eller også må du få dig en kattelem.


  • #2   24. jan 2018 enig med susanne
    du skal "bare" lærer at vende det døve ører til. For det er faktisk det eneste som virker. ja det er svært, men jeg tror at alle er igennem den ture på et eller andet tidspunkt når man har kat.
    har 13 og har prøvet det mange gange. Og sjovt nok så er det oftes i den alder at det er værst. men det er også i den alder at de lærer at snor os omkring deres pote smiley
    mine kommer ikke ud, men de har løbegård. Men mine har det med at vil op omkring kl 5 hver morgen. dels fordi de vil i stuen ( som er lukket om natten) og dels fordi de vil ud i løbegården. Og det er det samme pjat hver morgen. men jeg sover bare videre. for de kommer ikke ud før jeg står op. eller rettere min far står op


  • Freia H
    Freia H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   24. jan 2018 Kattelem er desværre ikke en mulighed der hvor jeg bor, selvom jeg ville ønske det smiley

    Men så må jeg i gang med at ignorere. Tænker jeg kan købe et par ørepropper til om natten.

    Men skal jeg så også ignorere ham hvis han piver i løbet af dagen, og så lukke ham ud når han ikke piver? Eller kan det være nok at ignorere om natten?

    Og tak for svar smiley


  • #4   24. jan 2018 kun om natten

  • #5   25. jan 2018 Jeg ville også ignorere ham om dagen, altså ikke lukke ud ved lyd, men når han sidder pænt ved udgangen, og er stille så lukke op,,,, men det er noget som tager tid. Og når han er ude og vil ind, må han jo ikke ignoreres, så finder han bare på, at gå igen smiley
    Mine kommer kun i lukket have, med mig som tjener smiley og det har nu og da givet problemer, bla kradser den ene på dørkarmen smiley men sølvpapir og en kurv har hjulpet på det, men det tager tid smiley


  • #6   25. jan 2018 Jeg har en træplade med kattelem i som jeg sætter i et åbent vindue når jeg er hjemme. På den måde får mine fri adgang til havestue/have når jeg er hjemme. Når jeg skal gå tager jeg bare hele træ pladen ud og lukker vinduet smiley

Kommentér på:
Hjælp! min kat piver om natten

Annonce