{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.189 visninger | Oprettet:

Hjælp! killingen knurrer af mig. {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en lidt foruroligende oplevelse med min ene killing..

Hun havde nuppet et stykke kød fra en tallerken og da jeg ville tage det fra hende, begyndte hun nærmest at "knurre" af mig (det lød lige som en lille hund, når den knurre)..
Jeg kunne slet ikke få det fra hende..hun rev, "knurrede" og bed mig..

Hun plejer slet ikke at være sådan..hun er normalt en meget stille kat, så jeg forstår ikke hvorfor hun pludselig opførte sig sådan..

Er der nogen af jer der nogensinde har oplevet dette??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! killingen knurrer af mig.
  • #1   30. apr 2007 Okay mange tak

  • #2   30. apr 2007 Jamen selv om hun er en lille killing,så forsvarer hun bare sit bytte :-))).Det er bare de urgamle instinkter,der stadig "virker",så fingrene væk...:-)).Hvorfor måtte hun i øvrigt ikke spise kødet ?

  • #3   30. apr 2007 Det var alt for stort til at hun kunne spise det..var bange for at hun ville blive kvalt i det, hvis hun ikke kunne tygge det ordentligt..ville ta' det for at brække det over i mindre stykker, men blev så chokeret over hendes opførelse og en smule gal..



  • #4   30. apr 2007 Du må for guds skyld ikke blive gal og evt.straffe hende,det kan hun slet ikke forstå...Hun følger som sagt bare sine instinkter...:-)

  • #5   30. apr 2007 Helt ærligt... hvordan kan det være ok at en killing eller for den sags skyld en voksen kat får lov til at stjæle bare fordi det er dens "instinkter"? Det er god opdragelse at lære sine dyr de kan spise det der bli'r serveret for dem i deres madskåle, det eneste de skal ha' udenfor madskålen er godbider

  • #6   30. apr 2007 Max
    Læste du ikke at katten havde snuppet det fra en tallerken?
    Hvis mine katte så sit snit til det, så ville de dælme også stjæle et stykke velsmagende kød....


    Karina
    Det er ret typisk, at katte knurrer når de spiser råt kød. Alle mine katte knurrer helt vildt, når de spiser noget kød. De er ikke ret gamle når de begynder på det.
    Det er helt normal adfærd ;-))

    Næste gang må du sætte kødet udenfor kattens rækkevidde.... ;-))


  • #7   30. apr 2007 Anette
    Jo det læste jeg godt... men det gør det da ikke bedre... syns du?


  • #8   30. apr 2007 Max
    Det er jo egentligt ikke kattens skyld, hvis kødet stod et sted, hvor den havde mulighed for at snuppe et stykke...
    Et lille ubemærket øjeblik og så er de der - uanset om de har lært ikke at gå på bordene eller ej...

    Eneste mulighed for at undgå dette er jo at sætte kødet et sted, hvor katten ikke har mulighed for at komme i nærheden af det...


  • #9   1. maj 2007 Det har du ret i... det der er min pointe er at Hanne siger den skulle ha' haft lov til at spise det kød færdigt, det mener jeg absolut ikke den skulle, og der tror jeg vi er enige når det kommer til stykket

  • #10   1. maj 2007 Jeg har lært at lægge et stykke sølvpapir over kød der står på bordet for ellers snupper mine det også, man behøver ikke anstrenge sig mere end det.

    Max husk en kat er en kat og ikke en huind, hvis man prøver at tage den for en hund og opdrage den som en hund, ja så har man valgt det forkerte kæledyr.


  • #11   1. maj 2007 Ja så er der ikke andet for end at lægge det i en skål med låg eller lign.

    man bringer jo et lille rovdyr ind i sit hjem når man vælger at have kat, og dermed også deres adfærd.


  • #12   1. maj 2007 Hej Max.

    Vi tager også af og til ting fra vores katte, som de utilsigtet er kommet i besiddelse af, men for mig ligger forskellen i om man tager det pågældende fra katten igen, eller om man straffer den for at have gjort noget, som "vi" synes er forkert ;o)
    Men er det mad, som de ikke bliver dårlige af, så får de som regel lov at spise det færdigt. Det skulle jo alligevel bare have været smidt ud ellers...


  • #13   1. maj 2007 Hej.. prøv tjek min hjemmeside

    der ståår en adr. på min profil.

    Der er nogle video klip med mine små killinger.. det er de klip fra marts/april.. så kan du se det er helt normalt at de knurre

    knus


  • #14   1. maj 2007 Det er ganske normal at killinger knurre når de har noget lækkert de gerne vil passe på.

    Her i huset har vi ikke kød stående fremme uden opsyn. Det er fremme for at blive tilberedt?

    Hvis det er kød til optøning så kunne det jo evt. stå i en slukket ovn så kan misserne jo ikke få fat i det.

    - Betina


  • #15   1. maj 2007 Min Samson har taget fra bordet 1 gang. Jeg har aldrig haft en kat som har taget kød. Jeg søger bare for at de har fået inden vi spiser .. lige pt er det meget nemt da det kun er samson det spiser kød... Bølle er lidt sær han spiser kun en lille smule tun når de i ny og næ får det ellers holder han sig til hvidløgsdressingen hmmmmeunderlig kat... men tilgengæld skal vi heller ikke lade en tellerken så med hvidløgsdressing for så kommer han med det samme og guffer hehe.

    Mine forældre som har norskeskov katte, havde en der ikke kunne stå for min farmors nybagte boller så hver gang de fik en pose over var de sikker på at han rev hul på den og snuppede en hvis de ikke lagde dem væk...

    Ja nogle katte har nogle særheder og det skal de bestemt også have lov til.


  • #16   1. maj 2007 He he, ja som de andre skriver, så forsvarer den bare sin mad. Pure instinkt, det er ikke noget at tage personligt smiley
    Da Luna havde killinger, oplevede vi også tit, at de knurrede - det var dog mest af hinanden, når de flokkedes om noget lækkert.
    Luna knurrer kun, når hun sidder ude foran døren med en lille mussebasse i gabet - Luna, så lad dog være med at sidde dér, hvis du alligevel ikke vil forstyrres smiley
    Tror de fleste katte vil prale med deres bytte - min kat slæber det i hvert fald tit hjem fra skoven, når hun har været en dygtig jæger (også selvom hun ikke bliver rost..!)


  • #17   1. maj 2007 Det bedste er at "gemme" kødet væk - i en ovn/mikrobølgeovn, så kattene ikke kan kommetil det.

    Dog vil jeg sige, at den aller bedst måde at optø kød, er i køleskabet. ;-))
    Så er kødet kun fremme når man tilbereder det, og der kommer ikke utilsigtede bakterier på det;-))))


Kommentér på:
Hjælp! killingen knurrer af mig.

Annonce