{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Stueren - Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Halløj!
Jeg har netop for 2 små måneder siden fået mine 2 piger hjem på ca. 30 uger. Tror jeg...der omkring.
De var steriliseret da vi fik dem, vaccineret, stort set passet med alt og de var søreme også trænet i at gå i kattebakke og var faktisk rigtig gode til det.
Da jeg fik dem hjem fandt de hurtigt kattebakken og brugte den rigtig fint!
Indtil de for nogle uger siden simpelthen er begyndt at bruge den delvis.
Dvs. Nogle gange bruger de den, andre gange skider de bare på gulvet eller tisser i min seng. Hvilket er rimelig irriterende. Og jeg synes det er mystisk, fordi jeg tømmer kattebakken i hvert fald 2-3 gange om dagen, giver dem frisk mad og vand, renser og gør gulvet rent. Men så går der ikke 10 minutter, så kan jeg allerede lugte, at kattebakken ikke er blevet brugt denne gang... hele familien har prøvet at gøre alt hvad vi kan komme i tanke om, men de skider bare på det...haha. Ej, okay.
Men ja, er der nogle der har samme erfaringer? Eller råd jeg kan bruge?
Tusind tak!
Mvh Bi smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stueren - Hjælp!
  • #1   27. mar 2018 Hvor mange bakker har de?

    Er de undersøgt for urinvejsproblemer? Urenlighed kan skyldes smerter.

    Er der sket forandringer i deres omgivelser? Nyt barn i huset? Nye naboer? Ny kat i området? Nye arbejdstider dvs deres vaner ændres?


  • #2   27. mar 2018 Lyder som om du kun har een bakke, jeg ville prøve med minimum een mere, måske bedre med to mere (3 i alt).

    Og ellers så det samme som dkkorat, få dem tjekker for urinvejslidelser hos dyrlægen.


  • #3   27. mar 2018 En tur til dyrlægen er nødvendigt, flere kattebakker og så må du nok have noget R10 hos Matas så du får fjernet lugten uden for bakken, de kan lugte meget mere end du kan.
    Husk også, at hvis i er ALT for renlige med bakkerne, så kan katte midste lysten til at bruge dem, morgen og aften er ok og så skal du bare nette siderne ind i mellem.
    Jeg giver aldrig nyt grus i ny bakke, uden også at putte lidt brugt i, så ved de hvor de skal gå hen, og de føler sig tryk ved bakken.
    Er din bakke lukket så åben den op, mange katte kan ikke lide de lukkede bokse, og har i flyttet den? Står den et roligt sted så de ikke bliver forstyrret når de bruger den, en grund mere til, at have flere katte bakker.


  • #4   27. mar 2018 Er de neutraliseret? De er ved at være kønsmodne.

  • #5   27. mar 2018 prøv noget andet grus

    vask kattebakken

    ekstra bakker

    overveje om bakken står et roligt sted hvor de ikke bliver forstyret

    urinvejsinfektion


  • #6   27. mar 2018 PS husk klorin og Ajax kan have en negativ effekt på katte, de tror det er tis og tisser samme sted, så se lige på om i har brugt den slags.
    Til gengæld kan det være godt, lige t bruge det i kattebakkerne, selvfølgelig skal de skyldes grundigt, men klorin tiltrækker katten og invitere til, at tisse/ gøre sig ren lige der smiley


Kommentér på:
Stueren - Hjælp!

Annonce