{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Han tisser på... {{forumTopicSubject}}

Ja min hankat (kastrat) er begyndt at tisse på gulvet, på håndklæder og på tøjet hvis det ligger på gulvet. Han har aldrig tidligere gjort det - hans kattebakke er ren og fin og jeg har ikke skiftet grus for nylig. Han tisser OGSÅ i kattebakken så har ikke forbundet med smerte? Han gør det sådan set kun når vi ikke er hjemme....
Hvordan kan det være?
Gode råd?

Vi fik for snart 2 mdr. siden en tævehund - kan det være noget "her bor jeg altså" adfærd? og hvorfor begynder han så først nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han tisser på...
  • #1   11. maj 2007 Mikkel har det også med at tisse på tekstiler der ligger på badeværelsesgulvet - men det er alstå min egen skyld, for det er når jeg glemmer kattebakken, og det er jo ikke problemet ved dig....

    Jeg har en tante, der fortalte at hendes søn havde en kat der gjorde det samme, og hun mente det var fordi katten blev skør at gå inde eller også var det fordi hun kunne lugte "hendes mennesker" og skulle vise at det var der den hørte hjemme...

    Måske kan det godt være noget med i har fået hund - men ja, hvorfor så først nu...


  • #2   11. maj 2007 Han er godt nok indekat - men det har han selv valgt. Han har haft alle muligheder for at komme ud men han vil simpelthen ikke.

  • #3   11. maj 2007 Jeg ved så heller ik om det min tante har sagt passer - synes det lyder lidt som en dårlig undskyldning for at sige det er synd at have indekat....

    Men håber du finder et svar - det er træls og giver jo lige en ekstra gang vasketøj smiley


  • #4   11. maj 2007 Ja det er træls og jeg synes ellers jeg har nok vasketøj! hehe. Vi kan bare lade være med at ligge dte på gulvet - men det er manden altså ikke så god til! hehehe

  • #5   11. maj 2007 Der var også en af mine der havde fået den ide, jeg er blevet bedre til at rydde op af det og den har ikke fundet på at gøre det andre steder, så jeg tror det er fordi den syntes jeg rodet for meget smiley
    Så mit råd husk at rydde på smiley


  • #6   11. maj 2007 Det kan sagtens være på grund af hunden.

    Hvor gammel er hunden? Har den været vant til katte før? Hvordan reagerer de overfor hinanden?

    Det KAN også være noget fysiologisk.
    Selvom katten går på bakken, så kan den godt have en urinvejsinfektion alligevel. Nogle katte tisser rigtig meget, hvis de har en urinvejsinfektion, så du kan prøve at observere hvor mange gange katten tisser i løbet af dagen...

    Jeg håber du finder løsningen til din kats tisseri smiley



  • #7   11. maj 2007 hej en kat kan godt få stress af at der kommer en hund i hjemmet og at den begynder med at strinte , så det kan være derfor

Kommentér på:
Han tisser på...

Annonce