{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

HJÆLP HAN TISSER {{forumTopicSubject}}

For en uge tid siden havde min kæreste kommet til at lukke Sune inde i vores soveværelse, da jeg kom hjem og han ikke kom begyndte jeg at lede og fandt ham så, han løb op til maden med det samme også neden under...
Dagen efter var der en lort på vores måtte ved hoveddøren vi tænke at det var et lille uheld.
Men men men siden da er han begyndt at skide i katte bakken og tisse der hvor måtten har været(vi har fjernet den) jeg kan simpelhen ikke forstå det.

1. er der nogle gode hus råd, noget jeg kan sprøjte på så han ikke tisser der?

2. hvorfor mon han er begyndt på det?

3. Hvad skal jeg dog gøre, min kæreste ville have katten aflivet hvis den bliver ved og det går jeg bare ikke med til!! !
HJÆLP!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP HAN TISSER
  • #1   11. jul 2008 Nej ved du hvad... så må du sgu smide kæresten ud smiley
    For det første har han været lukket inde i soveværelset en hel dag. Sådan en ting kan sagtens gøre at katten ændrer adfærd.
    Han vil simpelthen ikke have fremmede dufte med ind.
    Vores kat har også gjort det, det med at tisse lige foran døren. Læg mærke til om det er kort tid efter I er kommet hjem at han gør det. For så er det nok fordi fremmede dufte er kommet med ind. Og hans dufte skal være de eneste hos jer.
    Vi har nu en bakke stående lige inden for hoveddøren. Det er vi nødt til, ellers blíver der tisset på gulvet indenfor 10 minutter efter vi er kommet hjem. Og hvis bakken ikke passer frøkenen, hvis hun synes den er snavset, (f.ex. hvis hun selv har tisset i den, bruges gulvet!) Men hun er selvfølgelig lidt sippet .-)
    Det Sune gør ligner mere et statment, her skal kun være mig. Dækker han sin afførring til????
    Man kan evt. bruge et overskåret løg og sætte løgduft der hvor han tisser, det kan kun de færreste katte lide. Sølvpapir er også en mulighed.
    Og ellers er der jo Feliway. Køb evt. sådan en til at sætte i kontakten. Så spreder den sin duft (som kun katten kan lugte) hele døgnet, og gør katten mere rolig. Han kan være blevet rystet i sin lille grundvold, ved at have være lukket inde i soveværelset en hel dag. Og det kan tage lang lang tid at komme over. I skal have brudt den cirkel han er kommet i.
    Og det gøres ikke med skæld ud. Når han tisser glemmer I ham jo i hvert fald ikke, mener han nok.
    Selvfølgelig er der flere sprays der siges at virke for at katten ikke skal tisse et bestemt sted. Ved ikke om de virker.
    Feliway ved jeg at mange har rigtig gode erfaringer med.
    Og I må ikke aflive ham. han har et lille traume, og det kan og skal brydes. Sæt evt. noget i klemme i dørene når I går, så han også ved at han ikke kan blive lukket inde igen.
    Endelig kan man, hvis alt det her ikke virker, kontakte en kattepsykolog.
    Det har vi haft gode erfaringer med, men det koster selvfølgelig lidt. .-)
    Og vask med rodalon til indendørs brug. Fås hos Matas. Endelig ikke med noget med salmiak. Så tror han bare der har været en anden kat, og skal overdøve denne lugt med urin -)
    Det kan godt tage mere end et par dage. Men hav tålmodighed, og lad os høre hvordan det går.. smiley Pøj pøj


  • #2   11. jul 2008 Mange tak for dine råd dem ville jeg kigge seriøst på!!!
    Der var en ting som bed sig fast og det var det du skal med om han dækkede sin lort det og det gør han nemlig ikke og det har undret os meget for det lugeter jo ikke så godt.- det skal dog siges at vi tømmer han kattebakke flere gange om dagen så den altid er ren til ham det er osse derfor det undre mig ligt.

    Jeg har lagt mærke til at når han gør det er det når vi sover om natten eller når jeg sidder oppe på kontoret.

    Jeg er bare så urolig for ham kan du måske fortælle mere om det der feliway? hvor man kan købe det ovs:)


  • #3   11. jul 2008 Jeg går ud fra, at Sune er kastreret?
    Hvis ikke, kan det være en del af forklaringen.

    Vask stedet af med alm. eddikevand og sæt en ekstra bakke på stedet.
    I det hele taget er det en god idé at have to bakker, da mange katte foretrækker at besørge i en bakke og tisse i en anden.

    Katte forbinder hverken urin eller afføring med noget negativt, men som et middel til at "fortælle" noget, og I må under ingen omstændigheder skælde ham ud for det, for så forværrer I bare situationen.

    At aflive en ham på det grundlag (som forresten er selvforskyldt) er urimeligt, men selvfølgelig en nem løsning.
    Det kunne bare aldrig komme på tale for mit vedkommende.


  • #4   11. jul 2008 det giver jeg dig fuldstændig ret i, men det er heller ikke på tale her kun min kæreste som snakker om det.'
    det kunne aldrig falde mig ind at gøre,aldrig!

    jo han er katreret:)

    Men jeg har ikke skældt han ud det kunne ikke falde mig ind da jeg tror på det er noget af han katte instink som du også siger han ville fortælle noget.

    tak for rådet:)


  • #5   20. jul 2008 nej okay:)
    Jeg ville prøve alt for at det er bedre.
    Men nu har vi også lige været på ferie hvor han var et godt sted som han elsker at være og jeg har fået en helt ny kat med hjem igen:)
    Så lad os håbe han har glemt det tisseri


  • #6   21. jul 2008 hej her inde,,,,
    var inde da jeg ogs har en lille tisse-mis smiley ... nogle gode råd- har jeg ledt efter længe...
    Jeg er i syv sind da (hna har godt nok blære betændelse) MEN han tisser i min seng.... kun sengen .. ingen andre steder- fx hver gang han er hos mine forældre ser der intet om der så ligger det største vamsede håndklæde på gulvet .. nope....
    så mit hjerte bløder jo- da man siger det er noget han trodser - ikke kan li noget jeg gør forkert.. men kan ik komme i tanke om noget ...
    måsk det kan skyldes betændelsen ?
    HJÆLP , kan ik ha det i mit hjerte hvis jeg sku a med ham...

    karin


  • #7   2. aug 2008 Ang. urenlige katte skal man finde årsagen til tisseriet. Er det fordi den er syg (har blærebetændelse), er den fertil (duftmarkering) eller er den utryg og stresset og derfor bruger sin urin og afføring som beroligelse.

    www.felismir.dk som er katte-adfærdsterapeut skriver f.eks.

    Urenlighed
    Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området.

    Katte kan få stress af mange forskellige ting, så som flytning, ommøblering af hjemmet, naboen har kat osv. Her er et link med forklaringer til mange muligheder der kan gøre katten urenlig (link fjernet)

    Mange ved ikke at der findes katte-adfærdsterapeuter som kan forsøge at hjælpe en af med uønsket adfærd hos ens kat/katte. Jeg ved at www.felimir.dk tager 50 kr. for en tlf.konsultation.. så det er jo ikke alverden hvis man kan få nogen gode råd til problemet.


  • #8   3. aug 2008 Mange tak for din hjælp.
    Det prøver jeg med det samme:)


  • #9   3. aug 2008 Jeg kan ikke gå ind på hjemme siderne. har du skrevet forkert ved noget?

Kommentér på:
HJÆLP HAN TISSER

Annonce