{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Han tisser flere steder!!!! HJÆLP ... {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg har en Dejlig stor hankat, han er lige omkring et år, og han er begyndt at tisse forskellige steder i huset, han tissede på gulvet, sengen og nu i håndvasken . Kan det være fordi han er i "løbetid" og ikk er kastereret?? Han går også og mijaver meget højt hele tiden.. Hvis det er det som er problemet, bliver han hellere end gerne kastereret, men vil bare være sikker ..

Håber i kan hjælpe ..

Og nåh ja, hans kattebakke er selvfølgelig den helt store type, og den er hele tiden ren, så det kan ikk være fordi den er for lille eller beskidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han tisser flere steder!!!! HJÆLP ...
  • #1   30. mar 2009 hvor gammel er han??

    Det er fordi han er fertil (ikke kastrat), og i denne tid hvor hunkattene kommer i løb, begynder hormonerne for alvor at sætte gang i kroppen og stemmen på ham.

    Han afmærker territorium og "kalder" på damer.

    En kastration vil højst sandsynligt hjælpe, men nok først efter en mdrs tid.
    Nogle hankatte som først er begyndt at strinte, holder ikke op igen, men det kommer jo nok også an på hvor længe det har stået på og hvor gamle de er.

    Er han ude eller indekat.

    Når du får ham kasterert så kan du sørge for chip/øremærke - registrering i det danske katteregister ved samme lejlighed og vaccine oveni. Spørg din dyrlæge om en "samlepakke".


  • #2   30. mar 2009 Jamen han er lige omkring et år, men det har ikke stået på særlig længe, ikke engang en måned, men det er bare rart at vide om man går ud og bruger en masse penge på at få ham til at stoppe, og så er det ikke det som er problemet smiley Men han er både inde og ude kat hvis man kan sige det sådan .. Nogen gange får han lov at komme ud, men det er lang tid siden, da vi lige har fået en ny lille mis som lige skal være stor nok til at komme ud sammen med ham smiley

    Men tusinde tak for rådet smiley


  • #3   30. mar 2009 jo så er han godt i gang med at blive fertil. Få ham kastreret det skal nok hjælpe. smiley

  • #4   30. mar 2009 Hej Tanja.

    Jeg havde samme problem med min dreng, og jeg snakkede med dyrlægen, de sagde at der er 50% chance for at han stopper, hvis han har tisset mere end 1 gang, for så kan det blive en dårlig vanne. Min dreng har nu været kastreret i snart 4 uger. Og han har kun tisset 2 gange, og det var i den første uge, men er stoppet helt nu.

    Hilsen Heidi


  • #5   30. mar 2009 Ja afsted til dyrlægen, jo før desto bedre. Nu hvor du holder ham inde, så "protest-tisser" og jamrer han nok ekstra meget - pga. kuller af ikke at kunne komme ud og jagte damemissere. En ekstra bakke er nok også en god ide, nu hvor der er flyttet en ny kat ind.
    Det er en god ide at få begge katte kastreret samtidig. Og dyrlægen giver nok også lidt rabat så.


Kommentér på:
Han tisser flere steder!!!! HJÆLP ...

Annonce