{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.722 visninger | Oprettet:

Hjælp min kat tisser steder han ikke skal! {{forumTopicSubject}}

Vores hankat Ejner er blevet kastreret for en lille måneds tid siden, ca to uger før havde han tisset tre gange i huset! (I datterens lege prinsesse kjole, under trappen ved kælderen og i hans hule) derfor mente vi det var tid til at fjerne kuglerne! Men nu gør han det meget mere! Og har nu tisset flere steder i kælderen, og nu til morgen to kæmpe store tåre på mandens dyne MENS vi alle lå i sengen om morgenen?
Hvorfor gør han det??
Hans kattegalleri bliver tømt HVER gang han har været på Bakken og han er lige tjekket ved dr dyr og skulle bære i tip top orden....!
Hvad kan vi gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min kat tisser steder han ikke skal!
  • #1   1. sep 2013 Har dyrlægen også tjekket en urinprøve?

  • #2   1. sep 2013 Hvis han kun har en kattebakke kan det være at det vil hjælpe at få en kattebakke mere, og hvis den kattebakke han har er en lukket bakke så prøv at nr. 2 bliver en åben..

    Nu skriver du intet om hvor gammel katten er, men hvis det er en stor killing, så kan det være at der er for langt til kattebakken, så i skal stille flere kattebakker op, evt en i hvert rum til at starte med, som han så bliver ældre kan bakkerne stille og roligt fjernes så i til sidst kun har 2-3 bakker..

    En tommelfingerregel siger at man har en kattebakke pr. kat + 1..


  • #3   1. sep 2013 Han er fra 7 maj smiley undskyld smiley
    Når han er i kælderen er katte lemmen lige to meter ved siden af der hvor han har tisset og det samme er gældende for de andre steder! Katte bakken står meget centralt i huset og han har en åben bakke da han ikke kunne lide den første der var lukket! smiley jeg ved ikke hvordan dr dyr tjekkede ham men det var mens hans blev kastreret? smiley


  • #4   1. sep 2013 Jamen hvis han er tjekket mens han blev kastreret så kan han jo ikke have udtaget en urinprøve da du har afleveret katten fastende..

    Han kan jo godt have blærebetændelse, det er meget smertefuldt, jeg ville nok lige få tjekket en urinprøve ved dyrlægen sådan for en sikkerheds skyld, for det at tisse i bløde ting er ofte fordi det gør ondt at tisse..

    Men jeg syntes du skal prøve med 2 kattebakker, da nogle katte ikke bryder sig om at tisse og pølle i samme bakke..


  • #5   1. sep 2013 Tager ham til dr dyr i morgen tidlig smiley men den med to bakker er ikke en mulighed for vi har ikke ret meget plads og en søn på 11 mdr og en datter på 2,5 år så han kan kun have en bakke der hvor de ikke kan komme? Altså vi har en tremme for døren...
    Han kommer ikke på 1 salen normalt og i kælderen er han kun for at gå udenfor, for at tisse! Gætter måske også på en blærebetændelse så? Selvom han er en kat med LYD på så jeg ville tro han ville miave når noget gjorde ondt?


  • #6   1. sep 2013 Det med at 2 bakker ikke er en mulighed er ikke godt nok, der er ingen der siger at de ikke kan stå lige ved siden af hinanden, jeg har 2 katte og 3 bakker, de 2 af bakkerne står klods op af hinanden og den 3 står knap 2 meter fra de andre bare på den anden side af en væk, og hvis problemet kan blive løst ved endnu en bakke er det så ikke bedre end at han er urenlig??

  • #7   1. sep 2013 Jo selvfølgelig men jeg mener helt seriøst at vi ikke har plads til en bakke mere? smiley vi bor på 120 kvm MEGET tæt villa hus på to plan? Der hvor hans bakke står er i en gang på 1,5 kvm hvor døren fra toilettet går lige op i hans bakke smiley
    Og jeg forstår ikke hvorfor han så pludselig skulle få denne her ide? Ville han så ikke altid have gjort det?


  • #8   1. sep 2013 En kat vil altid forsøge at skjule, hvis den har smerter. Så den kan gå lææænge med sådan nogle problemer, uden at de bliver opdaget.


  • #9   1. sep 2013 Nej det ville han netop ikke altid have gjort, en killing er generelt ligeglad, men jo ældre de bliver jo flere vaner og ideer får de, min den lille som er lidt over 1 år nu, hun begyndte først omkring 5-7 mdr alderen at blive bevidst om at hun ville gøre det ene i en bakke og det andet i en anden bakke, den store jeg har gør det hele i samme bakke, hun er fløjtende ligeglad, det er forskelligt fra kat til kat..

    Og så kan jeg da nævne at jeg bor i et hus på 64 kwm i grundplan, total af det kattene har at være på er ca 88 kwm. så i min verden er 120 kwm da stort.. smiley


  • #10   1. sep 2013 tit kan løsningen være to bakker, da mange katte gerne vil pølle i den ene og tisse i den anden. Så hvis du virkelig ikke mener at det er en mulighed, håber jeg du er god til at vaske katteurin ud af tøjet smiley
    jeg kan heller ikke lade vær med at tænke at han ikke er tilfreds med placeringen af hans bakke. Hvis han har oplevet af toiletdøren banker på bakken imens han er der, så bliver han forskrækket.
    Står maden tilfældigvis også ved siden af? Katte vil gerne have adskilt mad og kattebakke

    Derudover kan der være mulighed for at katten stadig kan lugte tis, hvor den har tisset. Sørg for at vaske det grundigt med et middel til at fjerne katteurin (katte kan lugte urin, selvom vi mener det er vasket og væk).

    og sidste mulighed (som nok bør være den første du undersøger) er om han har nogle urinvejslidelser


  • #11   2. sep 2013 Jeg har fuld forståelse for, at kattebakken og små børn kan give problemer smiley min bakke udsat for Emma på 2 år, det er blevet meget nemmere nu hvor jeg bruger træ og ikke sand.
    Begge mine døtre med små børn har kattebakkerne i lukket rum, med kattelem, og den ene har en udenfor i haven, også katte mad må uden for nå vide smiley

    Har i mulighed for at tænke alternativt? Måske i højden, eller bagved/ under noget så kun katten kan komme der?? Det bedste var måske en ved kattelemmen. Der hvor han har tisset, hvis han ikke er syg, kan en ny kat i nabolandet gøre ham usikker og så makere han.


    profilbillede
  • #12   2. sep 2013 Ligesom Heidi tænker jeg om det måske chikanere ham hvor bakken står? At der måske er for meget trafik?
    Hvad med om den blev sat ned i kælderen hvor han alligevel har mulighed for at komme ud?


  • #14   2. sep 2013 Skal lige siges at han både tisser og skider i den bakke han har nu, så jeg tror mest på at han måske er syg? Men jeg ringer til dr dyr i morgen og så køber jeg en bakke mere til kælderen! smiley hans mad står laaaaaangt fra bakken og han er aldrig blevet generet af døren til toilettet mens han har været på bakken.. smiley
    Men vi må Prøve begge dele for jeg ønsker da selvfølgelig Ejner det bedste! Han får alt hvad han skal have smiley
    Jeg vasker altid med rodalon og så eddike efter det synes jeg virker fint? Googlede mig faktisk til svar herinde fra smiley


  • #15   2. sep 2013 Rodalon er giftigt for katte.
    Vil anbefale urin-off istedet


  • #16   2. sep 2013 Ej selv dr dyr sagde rodalon?? Alle svar jeg googlede mig frem til kom herinde fra med rodalon? Det står på flasken det er til at gøre katte bakke ren med???

  • #17   2. sep 2013 Herinde har jeg altid hørt at rodalon er giftigt for katte, fra de garvede kattedamer (En god ting at skrive bag øret er, at dr dyr ikke ALTID har ret)

  • #18   2. sep 2013 Urin-off virker ikke her hjemme smiley

  • #19   2. sep 2013 Altså det fjerner også lugt, men hvis man bruger det skal man være MEGET opmærksom på at al rodalon er vasket ud af det, man bruger det til

  • #20   2. sep 2013 Hmm han er testet i dag og han har ikke en urinvejsinfektion! Har sat en bakke ekstra op så nu ser vi? Jeg har vasket dynen til min mand i rodalon og efter sæbe og vasket under trappe osv med rodalon og eddike efter...? Er det godt nok? Det der gå væk kat prøvede vi med de gamle katte vi havde og det virkede ikke! Men bliver jo nødt til at stole på dr dyr for i er jo nogle der ikke har set min kat rigtigt og er vel "bare" nogle katte kyndige damer? smiley

  • #21   2. sep 2013 Rodalon fjerner bakterier, men er giftigt for katten og det skal derfor skylles grundigt efter med masser af rent vand, ulempen ved rodalon er at det ikke fjerner urinluften for katten, den fjerner lugten for os mennesker, men kattes lugtesans er 10 gange bedre (hvis ikke mere)

    Jeg vil anbefale et produkt der hedder R10, det fås bla hos Matas, men findes billigere på nettet, det kan bruges ufortyndet til rengøring og fjerner både bakterier og lugt for alle parter, jeg har haft succes med det da min kat havde et uheld og tissede udenfor bakken (hun sad i bakken men havde ikke hele rumpen med inde over smiley )

    Fint du fik ham tjekket, nu er det så udelukket, og så må du igen med detektivarbejdet for at finde ud af hvad det er der gør at han pludselig er blevet urenlig, et eller andet er han jo utilfreds med, så er det "blot" at finde ud af hvad....


  • #22   10. sep 2013 Nå nyt problem......! Han tisser stadig alle mulige steder i huset og han er tjekket fra top til tå og har ekstra bakke og de er altid rene.. Men han tisser stadig steder han ikke skal.....! Hvad gør man så?

  • #23   10. sep 2013 Øv smiley så er min viden absolut ikke god nok til at hjælpe smiley

  • #25   10. sep 2013 Der er ikke sket nye ting herhjemme og han har fred i hele gangen og førstesal og kælder så han burde ikke have stress?? smiley

  • #27   10. sep 2013 Står den anden bakke det samme sted?

    Så er mit bud nemlig at han ikke bryder sig om, hvor Bakken står Eller også kan han ikke lide kattegruset, hvad for noget grus bruger du Og er der duft i?

    Som en anden nævner kan det være stress. Selvom vi ikke kan regne det ud, så kan katten blive stresset over ingenting. Hertil vil jeg anbefale feliway, den virkede fantastisk for og da jeg havde "tisser af stress"- problemer.

    Mit sidste bud er at han allerde har fået for vane at markere sig. hormoner sidder i kattens krop et stykke tid efter fixet, hvor han stadig vil opføre sig som en fertil han (har jeg hørt, har ingen erfaringer) håber jeg selvfølgelig ikke.


  • #28   10. sep 2013 Ligegyldigt hvor meget vi elsker børn og børnebørn, er de også en faktor som kan stresse, de udvikler sig og i nogle faser er de ret vanskelige smiley

    2 af mine børnebørn er død ligeglade med mine katte, bare de kan lege vilde lege, den 3 en pige er helt vild med kattene, men har svært ved at overholde reglen om, at sætte sig på rumpen og kalde på katten, og kommer den ikke så må man ikke løbe efter dem, men helt klart de er en stresfaktor her, og det kan de også være i et hjem hvor de er hele tiden, de gør jo ikke altid som vi ønsker og vi kan ikke have et øje på dem hele tiden, og nogle gange gør de ting som ikke er sjov for katten, i den aller bedste mening.
    Det kan være svært at læse en kat, selv for en voksen, og det er nok ikke lettere for børn.
    Kunne det være en ide, at lege med det? Finde katte på nettet eller i en bog , der findes en del om katteadfærd, og snakke om hvad de forskellige udtryk betyder, måske som en slags gætteleg??


  • #29   10. okt 2013 hvad bruger du af kattegrus og bruger du skyllemiddel.
    Vores chilli har ikke gjort det siden vi stoppede med, at bruge skyllemiddel på vores sengetøj og tæpper samt skiftede til ekstreme Classic duft og pudderfri kattegrus.


  • #30   10. okt 2013 Nogen ændringer?:)

  • #31   10. okt 2013 Ja...... Han er så doven anlagt at der ikke mindre end TRE kattebakker skulle til!!!! smiley
    En på hver etage af huset...
    Så nu sker der ikke flere uheld og det er ikke sket siden det sekundt den tredje bakke kom ind i huset smiley hehe... Og han er pil ragende ligeglad med hvilket grus det er, bare der er masser og i alle tre bakker! smiley smiley


  • #32   10. okt 2013 Hvor dejligt smiley

Kommentér på:
Hjælp min kat tisser steder han ikke skal!

Annonce