{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indhegnet have til katte...
  • #1   11. maj 2007 følger lige med her på en lytter..

• #2   11. maj 2007 jeg vil tro at hegnet skal være omkring 2 meter, men i kan også få sådan noget hegn hvor det bugger ind mod haven i topen så de heller ikke kan kravle over det... smiley

• #3   11. maj 2007 *toppen

• #4   11. maj 2007 måske kravler den over ja... men kan også være at den giver op... afhænger af buen smiley men det med strøm er jeg enig i... det er nok ikke verdens bedste ide...

• #5   11. maj 2007 \
    \
    |
    |
    |
    |

Et hegn der går sådan der ^^, kan katten ikke hopper over, hvis det ellers er højt nok (:

• #6   11. maj 2007 prøver igen ...
    (lad som om prikkerne ikke er der)

\
    ..\
    ...|
    ...|
    ...|

sådan .. et hegn ! smiley

• #7   11. maj 2007 præcis smiley

• #8   11. maj 2007 Hvis man laver et hegn, med en vinkelret "bue" indad, så kan katte ikke komme ud.

Katte kravler ikke på hovedet, så de vil blive inde i haven. Selvfølgelig skal haven være stor nok til det, for hegnet skal lige et godt stykke ind.

Hegn i toppen er helt harmløst, hvis man vel at mærke laver det fornuftigt.
    Det stød kattene får, er stød der gives til smådyr og slet ikke i samme målestok som til kvæg og heste.
    Det giver dem et lille rap, men ikke mere end det..

Jeg vil gerne have en indhegnet have og jeg vil lave den med stød foroven, for den er ret effektiv, da den holder ens katte inde og andre katte ude...

• #9   11. maj 2007 Jeg har en indhegnet have - med elhegn i toppen. Der er billeder i mit galleri.

Hegnet er 180 cm højt havehegn, som er gravet 10-15 cm ned.

Strømgiveren er - som Annette skriver - til små dyr. Og jeg testede den skam på mig selv inden kattene fik mulighed for at røre den smiley Det gør ikke ondt at få stød - det giver et *dunk*, så man bliver forskrækket. Efter min mening er det ikke mere synd for katte at bruge el-hegn end det er for alle andre dyr (heste, køer osv.)

Hos mig løber der to el-tråde foroven. 3 af 13 katte har forsøgt at komme over hegnet - men da de rørte tråden sprang de straks ned igen. De to har aldrig prøvet igen. Den sidste har været oppe endnu engang, men det er længe siden nu.

• #10   11. maj 2007 Glemte...der er en god vejledning på min venindes side her: (link fjernet)

smiley

• #11   11. maj 2007 vi har hegnet vores have inde, med hegn på kun 120 cm , det er åbentbart mok, kattene har indtil videre ikke forsøgt at bryde ud. ville nu helst ha det var 150 cm højt, men det mås vi ikke

• #12   11. maj 2007 Suk, hvem der havde de handyevner, som der skal til for at lave så fine indhegninger som man kan se på Katrines galleri og link. Det er flot!
    Den type trådhegn, der er brugt, synes jeg rigtig godt om. Men er det mon tætmasket nok til små spinkle katte?

• #13   11. maj 2007 Tinka

Jeg kender en der har burmesere og de er ikke sååå store igen;-)
    Hun bruger samme trådhegn til hendes have, og der er ikke problemer med at holde dem inde - jo altså når de ikke lige har fået "gravet" en lille udgang, men ellers er der ingen problem.
    Selve hegnet holder dem meget godt inde ;-))

• #14   12. maj 2007 Annette: Det lyder godt. Jeg synes bare, at de masker ser så store ud - altså hvis nu katten lægger sig på siden og møver sig igennem maskerne, så er der jo ikke meget ide i det. ... Men jeg tror nu nok, jeg vil droppe alt det grimme hønsenet jeg har købt, og finde ud af noget med dette langt pænere trådhegn. Så må jeg jo bare sørge for at anskaffe mig nogle store tykke misser.

• #15   12. maj 2007 Hejsa. Foroven i stedet for strøm, kan man sætte et brædt som ligger lige midt på pælene, - sådan her
    _____
    ....l
    ....l
    ....l (se bort for prikkerne)
    for så kan de katte som bor i området heller komme ind til dine katte, og dine smutter ikke ud..
    Jeg vil sige et hegn på 1,80 - 2,00 meter så har du sikret dine katte godt. :-)) Hvis bare du finder en afslutning for oven.

Kommentér på:
Indhegnet have til katte...

Annonce