{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.384 visninger | Oprettet:

Kat i rækkehus. {{forumTopicSubject}}

Kære Kattegalleri.
Jeg har brug for gode råd, jeg har i lang tid overvejet at få en kat.
Men jeg har ikke kunne beslutte mig for en indekat eller udekat fordi jeg kan ikke finde en løsning på det problem som er her i lejligheden.

Jeg bor i rækkehus, så har ingen altan. Jeg har en havedør, hoveddør og et vindue i stuen. (intet på badeværelset)
Når jeg tænker på dette som et problem så ser jeg det fra to sider:

Indekat: Jeg har tænkt over net og dette er intet problem med vinduet, men hvad med havedøren. Jeg vil gerne stadig kunne gå ind og ud af den om sommeren ud til min terrasse. (at dække min terrasse er ikke noget jeg er interesseret i)
Udekat: Da jeg bor i lejebolig, og det vil koste mig meget at få sat kattelem i hoveddøren, for ikke at tale om hvis jeg en gang skal flytte derfra. (at lade vinduet stå åbent når jeg ikke er hjemme er ikke en løsning for mig)

Håber i kan kaste lys over problemet så jeg kan finde en passende løsning til mig.

Mvh Freja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat i rækkehus.
  • #1   3. apr 2018 Jeg vor i rækkehus med to katte. Her må vi ikke have fritløbende katte, så det giver sig selv. Jeg har sikret mit hegn så ikke smutter ud og har heldigvis lille entré, så jeg kan lukke den af når jeg åbner hoveddøren.
    Vær opmærksom på at loven i Danmark siger at dyr ikke må være til gene for dine naboer, og at de skal holdes på egen matrikel.


  • #2   3. apr 2018 Jeg har kat i rækkehus. Jeg har anskaffet mig en netdør til min teresse dør og har også rammer og net i to vinduer fra fluenet .dk Der kom der to mand og satte det hele op. Man kan vist selv montere dem. Det er lidt dyrt men jeg er meget glad for min ordning. I øvrigt tager det en hel masse skidt fra teressedøren som ellers ville blæse ind og holder fluer og kryb ude. Hvis du sætter netdør i så lad være med at bruge tyndt fluenet . Det er ikke stærkt nok men petnet har jeg ikke haft problemer med. Det er tykkere og holder katten inde og dem udefra ude. Tænk dig godt om inden du lukker katten ud. Har du ikke chiplem vil du sikkert få besøg af andre katte. Og ellers er du jo netop henvist til at åbne et vindue. Min går med mig ud og så går vi ind igen når katten har været ude lidt både morgen og aften . Jeg tvivler dog på om ret mange katte vil godkende den ordning uden at plage om at komme ud hele tiden.

  • #3   3. apr 2018 Du hegner haven ind, og problemet er løst. smiley

  • #4   3. apr 2018 Jeg har hegnet haven ind, både ved fordøren og ved haven, jeg har ikke vanvidigt højt hegn, men med indbuk på omkring 35 cm i 45g vinkel er det næsten 170 højt, det har fungeret med 6 katte gennem 10 år, Røde hilder på naboen, som er bange for katte smiley de har dog hjulpet på hendes angst for katte, at hun ved mine bliver hvor de er, så hun taler med dem gennem hegnet og har også nusset dem.
    De første katte jeg havde var på 2 sal uden altan, de kom så med i kolonihave, da jeg fik lavet en indhegning ( hønsegård kaldte naboerne det smiley ) men hele vinteren og når det var koldt, så kom de ikke ud, og det havde de de vist ok med, jeg mærkede ingen forskel.
    Før jeg hegnede ind i forhaven, havde jeg en kat som smuttede et par gange, men han kom hurtigt hjem, ved at min nabo og jeg blokerede for, at komme videre, det var frost, og døren ind stod åben, så hjemme var godt nok smiley han var vandt til, at gå tur i snor, så han vidste hvad der var der ude, og havde en fast tur han ville gå.
    Dem som jeg ikke har gået med, har aldrig forsøgt noget, og der har aldrig været en kat over mit hegn.


    profilbillede
  • #5   3. apr 2018 Du skriver "at dække min terasse, er ikke noget jeg er interesseret i" men hvorfor skulle du også dække din terrasse?? Fordi du sætter hegn op betyder da ikke du skal dække den over, du kan nemt sætte et hegn op omkring haven/ terrassen, det behøver som Jette skriver ikke være voldsomt højt, det skal bare ikke være noget de kan kravle i, selvfølgelig skal det lige være lidt mere end 150 cm højt, men vigtigst er det at du laver et indbuk foroven.

    Alternativt så er Britts råd med net for havedør og vindue rigtig god, men i hverdagen lidt mere besværlig end at tegne have ind.
    At vælge fritløbende kat syntes jeg ikke er en god ide når man bor i byzone og i lejebolig, hvad hvis du en dag skal flytte og ikke må have fritløbende kat der hvor du flytter ind, eller hvis din nabo igen og igen klager over at katten løber ind hos den eller tisser i blomsterbedet, sandkassen, ligger i havehynderne ja klagerne kan være mange og give en rigtig dårlig stemning blandt naboerne, har man først givet katten frit lejde så er det virkeligt svært ja nærmest umuligt at ændre for så vil du bare ende med en frustreret kat det hænger i gardinerne og skriver ved døren 24/7.


Kommentér på:
Kat i rækkehus.

Annonce