1.347 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

HJÆLP. gode råd til tynd kat. HJÆLP. gode råd til tynd kat.

ja, som der står så er Fergus igen igen bleven meget meget tynd og det er bestemt ikke fordi han ikke får nok mad. han får Royal canin hairball control og lidt vådmad af og til og alt det rådt kylling, kød etc. som han vil have. jeg er meget bekymret for ham. nogle gode råd? vil prøve alt efterhånden! på forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP. gode råd til tynd kat.
  • #1   29. maj 2007 han er kastrat og har altid været det! men det vil jeg prøve så.... han vejer omkring de3,5-3,7 kilo.....så han kan godt tåle at tage et helt kilo på......hmmmm....

• #2   29. maj 2007 tusind tak for hjælpen... det er godt der er nogle kloge mennesker her inde ;0)

• #3   29. maj 2007 Er det en udekat?

For hvis han er det,så trænger han måske til en ormekur.

• #4   29. maj 2007 Man kunne evt. også give han noget killinge foder, til at tage på af..
    Ellers ville en ormekur, nok også være en god idé

• #5   29. maj 2007 han er inde kat og har lige fået en ormekur for at være på den sikre side. han får killingefoder af og til allerede men vil prøve det der AD våd mad. tak for hjælpen!

• #6   29. maj 2007 ja, det er den...ikke de store problemer der.....

• #7   29. maj 2007 Hej Josefine

hvor meget plejer han at veje? - HVIS du virkelig mener han er blevet meget tynd, så vil jeg faktisk tage ham med til dyrlægen.
    Er I sikre på, at det ikke er orm, så vil jeg ofre en blodudtagning på ham og få den analyseret. Et fuld blodpanel kan sige rigtig meget, og giver et hint til om hans organer har det godt.

Jeg har EN gang mistet en kat, som blev meget tynd og hvor jeg ikke reagerede, fordi han faktisk de de forgangne år også var tynd om foråret.
    Han overlevede ikke, idet det var hans nyrer som var syge - han døde i en alt for ung alder af Nyreinsufficiens i en alder af kun 5 år. Det var kronisk sagde patalogerne som obducerede ham, men det var en ganske ubehagelig tanke at have, at jeg måske kunne have gjort noget.

Så kender du ikke årsagen til hans vægttab, så afsted til dyrlægen - det kan skyldes så mange ting.

Hilsen Heidi

• #8   30. maj 2007 Jeg plejer at veje alle mine misser,store som små,ca.1 x om måneden.På den måde har jeg føling med deres tilstand og kan hurtigt gribe ind,hvis vægten pludselig svinger for meget...

Kommentér på:
HJÆLP. gode råd til tynd kat.

Annonce