852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Han tisser i tøj og dyner.. Han tisser i tøj og dyner..

Heej.. Nu håber jeg i kan hjælpe lidt og give mig nogen gode råd..

Jeg har en hankat som er kastaret.. Han er lidt over 1 år.. Han har en søster på samme alder, de bor sammen.. Vi bor i en 2 værelset lejlighed.. Og de er indekatte..

Ja det var så lidt om dem.. smiley

Mit problem er så bare at min hankat tisser i tøjet og nogengange i dynerne men det har været værre.. Hunkatten gør det ikke (hvad vi ved af)..
Han har gjort det meget længe men stoppede så i en periode og vi var meget stolte af ham, men nu er han begyndt igen..

Hmm men han laver altid "bum bum" i kattebakken.. Lige med det er de begge meget renlige..

Vi vasker ikke kattebakken i noget, når vi vasker den.. Så det kan jo ikk være derfor...

Men er der nogen der kender noget til det?? Og mulighvis nogen gode råd? Er ved at være så træt af at man altid skal snuse til sit tøj inden man tager det på!

PS... Han er sund og rask.. Fejler ikk noget..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han tisser i tøj og dyner..
  • #1   2. jun 2007 Hmm, brug evt. to kattebakker? Han kan jo være en af dem der er "hysteriske" med at bakken skal være ren.
    Hvad vasker i senge tøj osv med? Rodalon er godt til at fjerne al duft af tidligere besørgen, ellers kan de godt finde på at gøre det hvor de kan lugte at de har været.
    Og så ros ham meget og højlydt når han gør det i kattebakken, og sig "Nej!" når han gør det et forkert sted. Sæt ham ud i bakken, og ros ham så når han er/gør det der :o)

• #2   2. jun 2007 Hejsa.........
    Har i været væk ellere noget andet??
    kan være han er stresset?
    eller ikke kan finde sige selv og afmærker.... knus fra mig...

• #3   2. jun 2007 Vil bare lige sige, at hvores gammel kat, som vi desvære ikke har mere..Snøft gjore det hvis vi havede været væk, og hvis vi ændrede nogle ting, kunne hun strinte/tisse... Han gør det for og føle sig mere tryg, ved godt det lyder Ulækkert, men på et tidspunkt haved vi et tæppe hvor hun haved gjrt det på. og vi vaskede et ikke, og hun følte sig tryg, men
    svært og sige...

• #4   2. jun 2007 Sorry det var en hunkat... skrev lidt forkert..

• #5   2. jun 2007 Jeg kender en der har samme problem skulle faktisk lige til at oprette en tråd om det. Han har bare 2 hun katte der også er kastrater, hvor den ene tisser over alt.

Kan det være et adfærds problem? Hans misser er 10 måneder og han fik dem da de var 10 uger, han har fået dem fra roskilde dyreinternat. Vi ved ikke hvor længe de har haft deres mor på roskilde men de havde ingen mor da de ca. var 5 uger. Synes bare jeg hørt noget om det også kan komme af det.

Håber i også vil svare til mit. Og tak for lån af tråd.

• #6   2. jun 2007 Jeg tænker på om der kunne være sket en ændring i jeres liv, efter han er begyndt at tisse i dyner, tøj osv. igen?? For så kunne det jo være grunden.

Det kunne også være blærebetændelse, som Natascha F skriver...

Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for altid at ligge mit tøj ind i skabet, så der ikke ligger noget fremme, som han kan tisse i...

Hvor længe har han været kastereret?? Vores Nakuru tissede konstant i vores dyner indtil han blev kastereret. Men det gik heldigvis væk fra den dag han blev kastereret. Så jeg forstå godt at du er træt af det. Så jeg håber, at i finder ud af en løsning...
    Held og lykke med det!!!

• #7   2. jun 2007 Hmm har lige lavet en lille fejl de er 2 år begge to.. Hmm så han har vel gjort det i snart et år.. der er ikk sket noget anderledes i deres hverdag.. Og tror ikk det er blærebetændelse når det har været der så længe..

Kan ikk huske hvornår han blev kastaret men han blev det da han måtte..

Er bare ved at være så pisse træt af det..

Og tager man ham så i det, og skælder ham ud er han skide ligeglad sidder bare og pisser videre.. Og har bare sådan et blik i øjene "du kan rende mig"

• #8   2. jun 2007 Hvornår er han blevet tjekket for blærebetændelse? Urinvejslidelser af en art kan være årsagen, og er det i cirka 50% af tilfældene med urenlighed hos katte.

Og hvor mange bakker har I? Det bedste er én bakke pr. kat + én ekstra. Hvis I kun har én bakke og den måske er uhensigtsmæssigt placeret (for tæt på madskål eller tæt ved fx en vaskemaskine der larmer) kan det være årsagen.
    Tøm bakkerne flere gange dagligt.

Når det nu har stået på et helt år! hvad har I så gjort i al den tid for at løse problemet? Skælde ud hjælper jo ikke, som I har erfaret. Og jo længere tid det har stået på, desto mere indgroet bliver uvanen. Så I må altså til at gøre en indsats og væbne jer med tålmodighed.

Når han foretrækker at tisse i bløde ting som tøj og dyner, så forsøg med en ekstra grusbakke med et tykt lag meget fint grus (ved ikke hvad det hedder, men man kan få noget der nærmest er fint som strandsand). Og dæk sengen til med et stort stykke plastik.

Håber I får løst problemet.

• #9   2. jun 2007 Ja vi har prøvet med 2 katte bakker før men det hjalp ikke.. Sys han blev forvirret af det.. Men det kunne da godt være at man skulle prøve det igen..

Hmm jamen det kan da ikk være noget "sygdm" halløjsa når han har gjort det så længe.. Og det ser ikk ud til at det gør ondt når han tisser...

Han tisser engang imellem i kattebakken men det er desværre ikk så tit det sker..

• #10   2. jun 2007 Hmm det der krystaller i blæren!! Kan du fortælle lidt om det?

• #11   2. jun 2007 Tak!

Kommentér på:
Han tisser i tøj og dyner..

Annonce