{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Han tisser i min dyne!?! {{forumTopicSubject}}

Hej KG'ere.

Jeg håber I kan hjælpe mig, for jeg er ved og være godt træt af at den ældste kat sætter sig i min dyne og tisser.

Han er kastereret for mange år siden og har altid været renlig! Han har kun præsteret at sætte sig i badeværelsesmåtten én gang, fordi jeg ikke havde set at kattekassen var liige lovlig fuld, så det var 100% min skyld!

Her den sidste måned har han sat sig i min dyne og tisset 3 gange.
Han bruger dog stadig hans kattekasse og jeg bruger samme grus som jeg altid har brugt, faktisk fra da han var helt lille.

Her for en ½ time siden satte han sig i min dyne igen selvom kassen er helt ny (blev skiftet igår aftes) Jeg har kigget i dynen for at se om tisset har en anden farve, men den er helt normal!

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker?

Den eneste ændring der har været er at min x og jeg gik fra hinanden for 1 år siden og jeg flyttede i mindre lejlighed end før (meget mindre faktisk) jeg leder dog efter noget større, men det tager jo sin tid. Kan det være frustration fra hans side over pladsen osv? Synes bare det er underligt at det kommer nu, for det er et år siden vi er flyttet.

Håber I kan hjælpe..

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han tisser i min dyne!?!
  • #1   10. jun 2012 Få ham tjekket for krystaller i urinen.

  • #3   10. jun 2012 Gigi: Hej, du skal helt sikkert få hans urin tjekket. Mange katte har urinvejsproblemer i lang tid uden ejer ved der er noget galt. Du kan ikke altid vente på at se blod i urinen. Katte der er generet af urinvejsproblem bliver ofte urenlige. Det gør du først.

    Derefter, har du og katten gennemgået nogle forandringer, som kan stresse katten. Så sørg for der ikke er adgang til dynen, brug ekstra meget tid hjemme og hyg med katten, nyt legetøj/nye udfordringer og prøv Feliway, som beroliger nogle katte.


  • #4   10. jun 2012 Kan de godt få urinvejesinfektioner når de ikke er udekatte? Får de ikke kun det af baterier udefra, kulde osv? (Jeg ved absolut intet om det, så derfor spørger jeg)

    Og tusind tak for Jeres svar smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #5   10. jun 2012 Urinvejsinfektioner kan pludselig komme på et split sekund og jo længere tid der går jo værer bliver det for din kat, så jeg synes du hurtigst mulig skulle få en tid hos din dyrlæge..... Mine 2 katte har haft det, den ene fik det 2 gange med ikke så langt tids mellemrum, så nogle gange er det ikke nok med 1 gang behandling med antibiotika selv om det er gået væk, det kan sagtens risikerer at komme igen efter et stykke tid.:-(

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #6   10. jun 2012 Det har intet med om katten er ude eller indekat, det kan være det foder de får hvor magnesiumen er høj plus for mange kuldhydrater i.

  • #7   10. jun 2012 Åh gud.. får jo helt ondt af det lille pus, hvis han har gået rundt med blærebetændelse så længe..
    Nogen der ved hvad ca pris hvad behandling ligger på? Bare så jeg finde ud af om jeg selv har råd, eller jeg lige skal spørge familie om hjælp.


  • #8   10. jun 2012 Forresten, et spørgsmål mere.. Hvordan får man en urinprøve fra sin kat? Tager man bare noget kattegrus med hans urin i? Bare så jeg kan få fat i en urinprøve til imorgen tidlig, så jeg kan komme afsted til dyrelægen.

  • #10   10. jun 2012 Susan - Har godt tænkt på det og har også kigget på Agrias forsikring. Problemet er bare at katte i den alder skal til et sundhedstjek først før de vil forsikrer, og sygedagpenge rækker ikke så langt. Får heldigvis snart erstatning for min arbejdsskade, og så kommer der forsikring på dem begge, for det er da helt klart klogest.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #11   10. jun 2012 Jeg skulle ikke tage nogen urinprøver på mine 2 katte, de fik noget antibiotika tror det var 6-8 dage de skulle have det, men kan du ikke spørge dyrlægen imorgen tidlig om hvad du skal gøre. Håber der kommer andre på banen der ved det og kan fortælle dig det. smiley

    Som Susan skriver er det en god ide at have en forsikring på sin kat eller som jeg gør, lægger hver måned en beløb tilside på en kattekonto, så har man altid penge hvis der skulle ske ens katte noget. smiley


  • #12   10. jun 2012 Janne* - Okay, det er bare når jeg googler så står der at man skal ha' en urinprøve, så dyrlægen kan afgøre hvilken slags pencilin der skal gives.

    Mht forsikring osv så har I absolut ret, jeg har bare aldrig haft problemer med at kunne betale hvis de skulle til dyrlæge, men det er først blevet lidt stramt i budgettet nu her, så jeg har ikke rigtig fået lavet en kattekonto endnu.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #13   10. jun 2012 Jeg søgte på "Urinprøve" herinde og fandt denne tråd, måske kunne du bruge det. smiley

    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/66103-urinproeve___hjaelp


  • #14   10. jun 2012 Janne* Hold da op, lyder godt nok besværligt.. Nå, må ringe til den dyrlæge imorgen og høre hvad han/hun siger..

  • #16   10. jun 2012 Der findes også noget specielt "grus", dvs plastik kugler som man hælder i helt ren tissebakke og så suger man urinen op med en pipette-suge-ting. Jo friskere urin des bedre. Dyrlægen bør ha det.

    Men få en fornuftig snak med din dyrlæge (håber det er en god kattedyrlæge).

    Og psssst, der findes fonde at søge, til dyrlægeregninger, hvis man er mindre bemidlet (= dagpenge).


  • #17   11. jun 2012 De gange min han har haft krystaller i urinen har han også sat sig forskellige steder for at tisse og det har altid været hvor han viste jeg så det... jeg tog til dyrelægen med ham og så har dyrelægen selv taget en urin prøve
    Han har fået det selvom han har været på speciel foder (RC) så har skiftet foder mærke og der har ikke været noget længe
    Det er en god ide at hælde vand på maden hvis katten ikk selv drikker så meget på en dag


Kommentér på:
Han tisser i min dyne!?!

Annonce