{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

han tisser i sengen!!! {{forumTopicSubject}}

hej for godt 2 uger siden hentede vi den sødeste lille killing hjem, han må være ca 14 uger nu, han var renlig og en rigtig legesyg lille fyr, men kun en lille uge efter han kom hjem til os begyndte han at tisse i vores seng, det er ret så ulækkert at komme til om aftenen, vi har ikke tørretumbler så dynerne har hængt til tørre på stole i stuen, og selv mens de hang til tørre efter vask tissede han på dem, det er på alt hvad der har med sengen at gøre, sengelinned, lagen, sengen, dynerne puderne og sengetæppet... han holder sig pænt fra at tisse andre steder, han "laver" fint i bakken og tisser da også nogen gange derinde, men for det meste tisser han i sengen hvis vi ikke lige holder øjnene på ham...

kan der være noget galt, og hvad kan vi gøre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han tisser i sengen!!!
  • #1   23. dec 2007 pas på adminer sletter din annonde det gjorde de ved mig da der er en der har skrevet det sammen ploblen som du har og jeg har

  • #2   23. dec 2007 Jeg synes det er en god ide at få tjekket katten hos dyrlægen.. det kan nemlig være urinvejsinfektion! Prøv og tjekke det andet indlæg, som har være postet i dag.. og læs de gode råd folk kommer med:o)

  • #3   23. dec 2007 " ... at komme til om aftenen".

    Jeg kan i jeres profil se, I har flere katte. Har I stadig det? Hvis ja, hvordan er hans forhold til dem?

    Har I kun den ene killing? Hvis ja, har I forklaringen.
    Han er kommet væk fra sit vante miljø, sin mor og sine søskende, og når I så også forlader ham, er han jo en lille "Palle alene i verden". Han ved jo ikke, I kommer hjem igen.

    Under alle omstændigheder tisser han i jeres seng for at føle sig tryg, for på den måde "blander" han sin lugt med jeres. Enten må I holde døren til soveværelset lukket, eller også må I væbne jer med tålmodighed, til han bliver ældre. Et par af mine killinger har gjort det samme, men de holdt op med det senere helt af sig.

    I ved vel godt, at I under ingen omstændigheder må skælde ham ud for det. Det gør det kun værre.


  • #4   24. dec 2007 Skrevet: 23-12-2007 19:15:51 Slet indlæg

    Ja Jeres kat kan sagtens være stresset. Katte opfatter ikke deres egen urin og afføring som noget grimt eller for at straffe ejeren. Stress kan udløse tisseri andre steder end i bakken. Mange mennesker mener ikke, deres katte er stressede, fordi de tænker ud fra de ting, som stresser mennesker, og katte¬ejeren synes ikke, deres kat har nogen stresspåvirkning.
    Men katte stresses af helt andre ting; det kan være møb¬lerne er flyttet om, der er kommet nye familiemedlem¬mer, der er kommet en hund, der er nye katte udenfor, som urinmarkerer på kattens ter¬ritorium, der er ny bakke, for lille bakke, eller katten får ikke lov at være i fred. De skal have mulighed for at gemme sig, for at have en hule, evt. ligge lidt højt oppe og sove.

    Katteadfærdscentret www.felismir.dk skriver følgende:
    Urenlighed
    Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området.


    Der er også gode råd at hente hos dyrnes beskyttelse: (link fjernet) samt IngesKattehjem: http://www.ingeskattehjem.dk/#Urenlighed

    De anbefaler også en feliway til stikkontakten.

    Håber at nogle af ovenstående råd kan løse Jeres problem. Held og lykke

    Glædelig jul


  • #5   24. dec 2007 Nu har jeg kigget nærmere på jeres profil og kan se, I har haft tre katte på kun et par år, der alle er døde ???
    I opgiver forresten også jeres alder som 6 år, og det er der vist ingen, der tror på.

    Men så kan jeg regne ud, at jeres killing er alene-kat:-(
    Så forstår jeg bedre dens adfærd og fortsætter fra mit tidligere indlæg:

    Han er kommet væk fra sit vante miljø, sin mor og sine søskende, og når I så også forlader ham, er han jo en lille "Palle alene i verden". Han ved jo ikke, I kommer hjem igen, og han er forståligt nok utryg, og han keder sig også.

    I kommer først hjem om aftenen, skal vel i gang med madlavning m.m., ser TV, og nogle gange besøger I vel venner og bekendte. Om natten sover I.

    Hvor megen tid har I egentlig reelt til overs til den lille fyr?

    <b>Mit råd er, at I hurtigst muligt giver ham en jævnaldrende legekammerat</b>, om muligt en af hans søskende, hvis der er nogen tilbage. Han har så en ven at lege og hygge sig med og vil føle sig meget mere glad og tryg.

    I har før, kan jeg se, fået to killinger på én gang, så jeg behøver ikke fortælle jer, hvor stor glæde, de har haft af hinanden, og hvor mange morsomme oplevelser I har fået ved at se dem tumle rundt.

    PS: Og så ville jeg for øvrigt ikke vente ret længe med at få dem kastreret (jf. jeres profil)




  • #6   24. dec 2007 Næh alene katte har det ofte sværere end 2 eller flere misser sammen. Jeg vil også anbefale Jer at få en killing mere. De har så utrolig meget glæde af hinanden og de har en at "snakke" med når de er alene hjemme.

    Tror også at tisseriet er tegn på frustration og utryghed.


Kommentér på:
han tisser i sengen!!!

Annonce