Er rønnebærrene sure?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg fik en meget ubehagelig opkald fra min killingekøber igår. Opkaldet gik på at hun ikke kunne få hendes kat parret fordi den kom fra mig!!! Grunden skulle være at mine katte er syge, så syge at flere af dem af dem er døde også har jeg faktisk tabt en sag i disiplinærnævnet :-//
Jeg er målløs... For det første er mine katte IKKE syge, jeg havde et udbrud af Herpes i det tidlige efterår, behandlede det og har ikke set nye udbrud igen. Hvis det gør mine katte syge, ja så er 80-90% af alle katte jo syge. Så skulle Peter Plys have været død af Herpes, men han fik fred pga. vand i hovedet.... Jeg fik rigtig nok aflivet en killing på 4½ mdr. da hun var blevet 'snøfter' og hendes livskvalitet var for dårlig
At jeg skulle have have tabt en sag i disiplinærnævnet (eller hvad det nu hedder) er fuldstændig absurt, da jeg aldrig har været indklaget til nævnet (og håber da heller ikke at blive det)
Jeg bliver nødt til at skrive dette ud, da det (selvfølgelig) går mig meget på at der går så usande påstande rundt om mig, så mine killingekøbere ikke kan få parringer på deres katte
Hvis nogen skulle høre rygterne (eller bedst af alt ved hvem 'ophavsmanden' er) vil jeg blive lykkelig hvis i vil henvise dem til at kontakte mig personligt.
Der blev desuden også nævnt at der var en tråd på nettet i et eller andet forum, hvor mit opdræt, sygdom og min person er blevet diskuteret. Skulle nogen kende den omtalte tråd vil jeg meget gerne have et link.
Jeg skriver ikke det her for at få medynk, jeg skriver det fordi jeg er blevet hamrende sur over at vi opdrættere behandler hinanden SÅ dårligt og 'flipper' totalt ud over en sygdom som vi alle mere eller mindre har stødt på... Håber i forstår
Mvh
Pia Falk Larsen
DK*Svanesøen
www.helligbirma.dk
apr 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Katte: 12 Emner: 192 Svar: 597
Og det med at hun ikke kan få sin kat parret er noget pis, for hun skal da være velkommen her!
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Det er synd for din killingekøber, at hun løber ind i problemer pga evt rygter om dig/dit opdræt - jeg kan godt forstå, du tager tyren ved hornene og vil til bunds i dette...
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Vi har også et enormt godt samarbejde i vores opdræt, som vi begge nyder godt af.
Jeg har ikke hørt rygterne og det kan jo så have sin årsag i ovenstående. Men jeg kan da også fortælle, at rygtesmeden skal være GLAD for, at det ikke var mig vedkommende gik til med den slags, det ville koste dyrt.
Der er SÅ mange grimme rygter i "katteverdenen" og langt de fleste udmunder i bund og grund i misundelse og STOR uvidenhed.
At opdrættere stadig kan flegne ud når de hører ordet Herpes, betyder for mig, at de simpelthen ikke har sat sig godt nok ind i HVAD det er.
Men sådan er det jo også med mange andre ting, som f.eks. FIP.
Uvidenhed er så IKKE noget man alene kan beskylde nye opdrættere/katteejere, faktisk mange gange er det tvært imod. Ofte er det nemlig gamle garvede opdrættere der ikke følger med og har de hørt een sandhed for flere år siden, ja så er det DEN de holder sig til.
Kære Pia
Hatten af for dig, at du vil til bunds i dette her. Kan jeg hjælpe, siger du bare til
Er rønnebærrene sure??