{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

At fodre korrekt ! {{forumTopicSubject}}

Hold da op hvor man kan lære meget, hele tiden.
I går var jeg til et smaddergodt sminar om kattens ernæring. Og jeg lærte en masse nyt.
Jeg har da før været til foredrag om ernæring og har lært meget, men ofte har det jo drejet sig om, at den der holder foredraget vil sælge sit produkt.
Den fornemmelse fik jeg så ikke denne gang.

Vi ved jo alle, at katten er kødæder, men alligevel køber vi foder der indeholder majsmel osv
Hvorfor gør vi det?
Når nu en kats eneste ernæringskilde reelt er KØD.
Katten er så visseligt indrettet, at den optager og omdanner kød til ALT hvad den skal bruge af aminosyrer osv.
Hvis vi skulle fodre helt korrekt, så skulle vi kun give dem mus smiley

Katte har 2 store sundheds problemer, den største er tandproblemer og direkte derefter kommer fedme.
Fedmen kan vi udelukkende takke indholdet af kulhydrater i købefoderet...tankevækkende ikke?

Kig godt på jeres foretrukne mærke......lad være med at tro, at fordi der f.eks. står at foderet KUN indeholder 20 % majs eller anden form for grønsag, at det så passer.
Producenterne deler grønsagerne op i (nu hvor det lige er majs jeg har gang i) f.eks. 10% majsgluten, 5%majs 5%majsmel.

kig jer godt for, der findes reelt kun få produkter hvis indhold er "gode nok" til vores katte.
Gæt hvilke smiley
og nej dyrlægen som holdt foredraget fremhævede ikke et bestemt foder .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At fodre korrekt !
  • #1   3. jun 2007 Underligt nok, så fanger Hjalte mange mus, men han spiser dem ikke. De bliver linet op på terrassen - og er det ikke spidsmus, så spiser Bebse dem. Jeg har aldrig set hende fange en mus.

    Gad vide, hvorfor han ikke vil spise dem?


  • #2   3. jun 2007 Hvis man ikke stoler på tørfoder/vådfoder kan man jo bare barfe katten...

  • #3   3. jun 2007 nææææ nej, barf er IKKE godt at fodre med.
    I England er der konstateret uhyggeligt mange tilfælde af hjerteproblemer med Barffodrede katte.

    May-Britt hehe, ja mine katte aner ikke hvad mus er. Vi havde en gang en sød lille mus, der mente den skulle bo under vores køkkenbord. Kattene sad på stribe og glode på musen mens den guflede et stykke brød der lå på gulvet, men de anede ikke hvad de skulle stille op med den *LOL*


  • #4   3. jun 2007 Til Lone - så er de jo ikke barfet rigtigt.. Ved at barfe fodre man netop naturligt og det er ike KUN kød, men også grøntsager..

  • #5   3. jun 2007 Har du nogensinde set en kat jagte gulerødder?

  • #7   3. jun 2007 Jeg forde mine med Pro Plan, deres første prioritet eller hvad man siger.. er fersk kød smiley

  • #8   3. jun 2007 *fodre ,)

  • #9   3. jun 2007 til Lone - Nej, men nu er der andre grønsager end gulerødder.. De skal have nogel af vitaminerne der findes i grøntsager, ellers er det at de får problemer..

  • #10   3. jun 2007 Du tager fejl.
    Vitaminerne får de gennem kødet, ALT hvad de skal bruge får de gennem kødet, selv taurin.

    Det kød der kan bruges er: kyllingekød, lam og fisk

    For nogle år siden var der nogen der mente at man kunne fodre med fortrinsvis grønsager, men heldigvis fandt de da ud af at kattene ikke kan tåle det.
    Barf er godt til hunde, men IKKE til katte.

    Noget helt andet er, at der heller ikke er kontrol med BARF foderet. Ingen der kontrollerer de produkter der bruges INTET.


  • #11   3. jun 2007 Til Lone - (link fjernet) det er både til hunde og katte selvom det står til hunde det meste

  • #12   3. jun 2007 Jamen det er skam fint nok, men det er IKKE kattefoder.
    Vores katte skal IKKE bruge knoglerne fra kødet og de skal IKKE have et vitamintilskud.



  • #14   3. jun 2007 Erfaring har ikke kun noget med alder at gøre.. Je gkan sagtens have meget mere erfaring end en på 30 det kommer helt an på hvor længe og hvor intens man har intreseret sig for dyret..

    Når dyr jager mus så spiser de det hele.. dvs ogdå knogler osv.. Og ja jeg har hjulpet flere katte med at fange mus og set den spise musen bagefter..


  • #15   3. jun 2007 Jamen jeg kan så godt forstå Rasterzoo, for hvis man får tudet ørerne fulde om een ting, er det faktisk svært at komme ud over det igen.

    Rent faktisk er der stadig dyrlæger der mener at man kan sammenligne katte og hunde, når det kommer til ernæring. Jeg har sørme rendt på en opdrætter der sammenligner katte og grise.....men det kan man ikke.
    Der er forskel på både deres anatomi og deres måde at optage næringsstoffer på.


  • #16   3. jun 2007 Rasterzoo ja, men så ved du ikke en dyt om katte.
    Katte kan og gør det også, spise musenes og fuglenes knogler.
    Men du kan IKKE sammenligne en mus med andre dyr.
    Derfor skal man forsøge at finde frem til en proteinkilde der svarer til musen.........og ved du hvad, det HAR man gjort og man fandt frem til, at Kylling, lam og fisk ligger SÅ tæt op af proteinindholdet i musekød, at der næsten ingen forskel er.


  • #17   3. jun 2007 Ang BARF, min kære dyrlæge, kunne nu også godt tænke sig at høre konkrete gode ved BARF, han gjore som om han frøs, da jeg nævnte BARF..

  • #18   3. jun 2007 *Lone*:
    Har du nogensinde set en kat jagte gulerødder?

    Ha, ha, nej, men du skal tænke på, at en kat ikke *kun* spiser kødet, men også brusk, de fine knogler og maveindholdet, som bl.a. indeholder "forbearbejdede" frugter, korn o.lign. Fibrene får katten ved at spise skind og dun (de store fjer plukker de af).

    Samtidig får katten renset tænder, når den gnaver gennem skind eller fjerdragt. Tørfoder - uanset hvor store kuglerne er - kommer *ikke* op omkring tandhalsene. Det knuses kun. Kattedyr kan ikke bevæge underkæben fra side til side, kun op og ned.

    Et rigtigt godt foderemne og "tandbørste" er daggamle kyllinger. Blot skal man, hvis katten får mange af dem, lukke maveskindet op og fjerne blommen, som er en ren proteinbombe.

    Så godt foredrag eller ej: helt enig er jeg ikke!




  • #19   3. jun 2007 Mega.

    Problemet er, at vi nok må erkende, at uanset hvad der diskuteres, så er det svært at "slå" igennem.

    Jeg pointerer endnu en gang, niks, katte har IKKE brug for hverken frugt eller grønt, forarbejdet eller ej.
    Jeg vil også lige pointere, at dette IKKE var en foderkonsulent farvet af sit "firmas" marketing.

    Jeg erkender, at vi er nødt til at forholde os til den viden vi har, men jeg mener altså vi også er nødt til at åbne os for den viden der forelægger fra forskere og som belyser tingene på en ret indlysende måde.
    Dette foredrag var, som før skrevet, ikke et foredrag baseret på, at nu skulle vi kun bruge et slags foder og et mærke. Foredraget omhandlede helt til bunds, de behov vore katte har for ernæring og hvordan kroppen omsætter næringsstofferne.
    Havde du været med Mega, er jeg overbevist om, at vi havde været enige smiley


  • #20   3. jun 2007 Umiddelbart er vi som første skridt nok godt hjulpet, hvis vi sorterer al den billige kattemad fra. Der er jo, alt andet lige, en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Er der nogle af de dyre mærker, der ikke er i en rimelig god kvalitet? Bare så de der læser det her ikke sidder og tror, at det kun er et produkt, der kan anbefales.


  • #21   3. jun 2007 Ja det er korrekt, det er ikke de billige mærker man skal gå efter.
    Og ja det er flere mærker der er gode foderprodukter, ikke kun et produkt smiley


  • #22   3. jun 2007 Lone J - Jeg snakekr udelukkende ud fra egne erfaringer ikek fra bøger som andre har skrevet..

  • #23   3. jun 2007 Rasterzoo og jeg taler OGSÅ ud fra både egen erfaring SAMT ud fra de utallige seminarer, foredrag OG bøger jeg har "slugt" gennem årene og ikke for at træde på dig, men du skriver i din profil at du er 20 år. Du KAN ikke have samlet lige så meget erfaring incl. viden som mange af os "gamle" katteejere her på KG. Og bemærk lige at jeg ikke kun nævner opdrættere. Der sidder rigtigt mange kælekatteejere der har en KÆMPE viden smiley

  • #24   3. jun 2007 Jeg krydser fingre for ikke at komme i konflikt med reglerne herinde: Jeg har et par links vedr, hhv, discountfoder og Tænk's vurdering af kattefoder.
    Håber, det er tilladt at bringe det:

    Lidt info om discount mad.
    (link fjernet)

    Og Tænk's undersøgelse (Nok lidt overraskende):
    (link fjernet)



  • #25   3. jun 2007 Til Lone - du har ikke overvejet at din viden er gammeldags? At min er opdateret og den nyeste viden?

    Der er mange gamle der beholder den viden fra da deres farmor var barn...


  • #26   3. jun 2007 Først Rasterzoo.
    Min "NYE" viden omkring ernæring er erhvervet i går og blev mig givet af en dyrlæge/forsker, så nej min viden er ikke gammeldags. Trods det kan jeg forstå din frustration, du har lært noget af nogen og det viser sig at være ikke så godt....det er ikke sjovt at få skudt i skoene.

    Mega...fnis. Sjovt nok så var det seniorforsker og øverste dyrlæge, for det bedst vurderede fodermærke der afholdt foredraget smiley

    Kampkat.
    Seminaret var afholdt af Birmaringen og racekatten i forening.
    Der blev IKKE nævnt specifikke fodermærker, men alene foredrag omkring kattes ernæring og næringsbehov.


  • #28   3. jun 2007 Jeg tror lige jeg har lyst at skrive lidt mere til Rasterzoo smiley
    Læser du hvad jeg skriver?
    Læste du godt, at jeg forsøger at indhente viden hele tiden.
    Hvor var du henne, da jeg var til seminar i Horsens i April, fik jeg hilst på dig?
    Fik jeg fortalt dig, at halvdelen af det foredrag foregik på engelsk.....mon du kunne følge med der? Jeg tænker på alle de forskellige termer der eksisterer smiley
    Jeg har lige erhvervet mig den sidste nye bog om min race, så nu har jeg ikke mindre end 9 bøger om min race og 7 bøger om katte, 3 bøger om veterinærmedicin og sygdomme.....hvor mange har du?

    Men som Christina er inde på, så henvender jeg mig da til dig, hvis jeg ikke lige kan finde det jeg skal bruge, i mine utallige notater og bøger, samt på internettet. Ved de steder det ikke, ja så må du da have svaret.


  • #29   3. jun 2007 Jeg vil lige komme med en ekstra kommentar vedr. fodring med kød, vel at mærke *udelukkende* kød.

    I starten af mit opdræt for 20 år siden havde jeg i et kuld en killing, som ikke *ville* spise andet end rent kød, og det fik han så, for man er vel en velopdragen katteslave smiley

    Han begyndte en dag at halte, og jeg tog selvfølgelig til dyrlæge med ham. En røngtenundersøgelse viste, at benet var brækket, at der før havde været mindre brud, og at han havde, hvad man kalder "glasknogler" ell. "rubber bones" (Ostophorose staves?), hvilket skyldtes fejlernæring.

    Da dyrlægen fik at vide, at katten så godt som udelukkende var fodret med rent kød, rystede han på hovedet og sagde "Der har du forklaringen".
    Jeg fik så foredraget om, at katte kommer i underskud for både kalk, salte og vitaminer, hvis de kun fodres med rent kød. De SKAL have disse ting, og det er derfor, at rovdyr, når de har nedlagt et bytte, starter med at æde mave og tarme (grønt, frugt, korn) og knogler (kalk).

    Katten stod ikke til at redde, og jeg behøver ikke fortælle, at jeg siden har være uhyre obs på, hvad mine katte får at spise, ligesom jeg i det hele taget konstant sørger for at være opdateret med den seneste viden, både om kattes sygdomme og deres adfærd.

    PS: Jeg er så heldig at have tre dygtige dyrlæger i familien. De bor ganske vist så langt væk, at jeg kun kan lukrere på deres nyeste viden, men ellers "længe leve Nettet".


  • #30   3. jun 2007 Mega vi bliver aldrig enige. smiley
    For mig at se, kan een, altså siger ogs skriver een kat/killing ikke give et så klart svar og at dyrlægen slynger en sådan bemærkning ud, jamen jeg hører også dyrlæger sige at de kan teste for FIP..sååå.

    Nej jeg tror virkelig på dette, jeg tror på dette, fordi der endnu ikke er nogen der har fortalt mig noget andet/nyt.


  • #31   3. jun 2007 Natascha ja noget andet, men ikke noget nyt smiley

  • #32   3. jun 2007 Hi hi, Lone kan altså være p.... irriterende, men tro mig folkens. Hun ved altså ret meget, om det hun snakker om. Hun forsøger at læsse ud af sin viden - ikke at fortælle andre, at det skal gøre det samme som hende. Det tror jeg da, at hun er flintrende ligeglad med ..... hvis det da ikke lige var for kattenes bedste smiley

  • #33   3. jun 2007 May Britt, ja jeg ved godt jeg er P****irriterende, men derudover, har du ret.
    jeg vil ikke prakke nogen noget på og folk må gøre som de vil smiley


  • #36   3. jun 2007 Marianne....hehe, som oftest er vi to da enige om de fleste ting og så igen om dette.



  • #37   3. jun 2007 Jeg var i hvert fald rigtig glad for at læse den her tråd bragte også nye tanker på banen i mit hoved :o)
    Og ja, jeg tror også på rent kød, men også på at kattene skal have nogle vitaminer og lign. opfyldt ved at spise tarme osv fra byttedyr, hvor de jo netop ér ved at være fordøjet. Det nytter jo ikke noget vi giver dem til dyrerne uden at det er nedbrudt, da katte ikke har de enzymer osv der skal til for at nedbryde f.eks. grøntsager, det skal jo være ret nedbrudt af deres byttedyrs enzymer for de kan optage det derigennem..


  • #38   3. jun 2007 Det var dog en skrækkelig tone der hurtigt bliver herinde. Det er da trist, når det eneste Lone gør, er at dele ud af hendes viden - og det er helt uvurderligt for en nybegynder som mig.

  • #39   3. jun 2007 TanjaMarie det skal du ikke tage dig af, det sker altid.
    Hvis du lægger mærke til det, så KAN det godt lade sig gøre at debattere......bare se på indlæggene mellem Mega og mig smiley Vi er uenige, men ikke uvenner eller grimme i munden.

    Men der er altid nogen der tror, at hvis de råwer op eller kommer med "bastante" udtalelser, så får de ret.


  • #40   3. jun 2007 *Lone*
    For mig at se, kan een, altså siger ogs skriver een kat/killing ikke give et så klart svar og at dyrlægen slynger en sådan bemærkning ud

    Dyrlægen "slyngede" ikke en bemærkning ud. Han var meget sikker - også i sin forklaring. Og at han var så sikker, skyldes nok også, at han havde sin baggrundsviden i orden. Så det var ikke kun ud fra den ene killing. Jeg fik for øvrigt ved en senere lejlighed udleveret et veterinær tidsskrift, hvori netop var en artikel om osteoporose (og årsager dertil). Vil prøve at finde den frem fra de dybe gemmer.

    *Lone"
    jamen jeg hører også dyrlæger sige at de kan teste for FIP..sååå.

    Hmm! Det kan de faktisk også i nogle tilfælde - blot ikke ALENE ud fra et titertal.
    I den "våde" form kan udtages væske fra enten bryst- eller bughule, og indeholder denne en overvægt af et bestemt protein (kræver sidelang forklaring), er det en tydelig indikator for FIP.

    Den "tørre" form er vanskeligere at diagnosticere, men den vil vise nogle helt bestemte "små-cyster" i det syge væv. Oftest kan det først ses ved obduktion, men min svigersøn har på et tidspunkt konstateret "tør" FIP i øjet på en kat. Den levede for øvrigt med det i flere år med en bestemt øjenmedicin, der nedsatte trykket i øjet, men en senere obduktion viste, hans diagnose var korrekt.

    Men nu kom jeg vist ind på et sidespor - pardon!


  • #41   3. jun 2007 Lone J - bare fordi der var en mand der fortalte dig det igår, behøver det ikek at være nyviden, hvis han har snakket om det de sidste 15 år...

    Min dyrlæge anbefalder også hills, det kan godt være det er godt, men jeg støtter ikek dyremishandling.. Sagt på en anden måde, bare fordi dyrlægen siger det betyder det ikke at være rigtigt, det har jeg måtte erfare ved rotter.. Der vil de give dem alm pencilin, noget som rotten ville dø af, så der måtte jeg forklare dyrlægen at den altså skulle have baytrill istedet.. Så stol ikke på at alt hvad din dyrlæge siger er korrekt

    ** Christina ** * - Det er der rent faktisk stadig nogen der gør desværre

    Lone J - Øh jeg ahr kun været i Horsens en eneste gang da jeg var til træf..

    At høre nogle prædke om noget er ikke egen med andres erfaring.. jeg har min egen erfaring, fra også at ha haft med katte at gøre i årevis, jeg har sågar opflasket nogle også.. Hvor var du da jeg fik den viden?

    Hvad fanden er det for noget fis at sige jeg ikek kan følge med på engelsk? Hvad har engelsk kundskaber at gøre med om jeg kan passe katte?


    *Mega* .- Ja og ved barfe fodre man netop ikke kun med kød for at katten får de nødvendige vitaminer..


  • #42   3. jun 2007 Jeg er helt enig i, at katte har et meget meget stort behov for protein, men Mega har altså også lidt ret i, at katte har behov for lidt mere. ;-))

    En opdrætter jeg kender rimeligt godt, har også oplevet en kat med osteoporose (knogleskørhed), simpelthen fordi den udelukkende levede af rent kød.
    Grøntsager og kulhydrater står ikke øverst på kattenes fødeeemner, men de får jo et lille bitte tilskud af det, når de spiser en mus, da de som regel starter med maveindholdet.

    Mega - jeg var til et seminar for 1½ år siden, med Tom Gryffid Jones - en af verdens førende eksperter indenfor FIP. Da seminaret var slut, gik jeg over for at snakke med ham.
    Jeg fortalte om en af mine katte, der havde fået diagnosen "tør FIP". Katten var ikke død (den lever i øvrigt stadig) så jeg kunne ikke helt forstå det der med tør FIP, men han fortalte at alle katte døde af det. Nogle før andre, men de ville dø indenfor meget kort tid smiley
    Hans konklution var, at katten ikke kunne have diagnosen FIP - heller ikke tør, når hun stadig levede 1 år efter diagnosen (den dag seminaret var, var ca. 1 år efter diagnosen)




  • #44   3. jun 2007 Hej Lone

    Jeg tror nok, jeg misforstod din bemærkning om FIP!
    Du skriver jo "teste", og du har selvfølgelig ret i, at man ikke kan teste, hvis det vel at mærke drejer sig om en kat uden kliniske symptomer.

    Hvad jeg skrev om FIP, ved du jo nok i forvejen. Beklager!


  • #45   3. jun 2007 * ** Christina ** *- Hvis det er mine rotter du snakekr om er de ikke til foder, men du kan finde nogle her: http://www.nhf.dk/phpBB/viewforum.php?f=33

    Desuden syntes jeg det er for lavt at bgynde at snakke om at slagte folks kæledyr..


  • #46   3. jun 2007 Mega rolig nu, jeg så godt du misforstod, så jeg "kvæler" dig ikke *LOL*

    RasterZoo...hvad mener du, når du skriver at du ikke går ind for dyremishandling...hvor hulan har vi skrevet noget om det??



  • #47   3. jun 2007 Annette, jeg tror, det er af meget stor betydning, hvor den "tørre" FIP sidder. Er det i et af de livsvigtige organer, er dens udsigter til et langt liv selvfølgelig ikke gode smiley

  • #48   3. jun 2007 Hov...jeg vil lige pointere, at årsagen til at jeg skrev det om seminaret foregik på engelsk, var den NEDLADENDE tone Rasterzoo holdt overfor mig (og andre) om at vores viden ikke er up to date osv.

  • #49   3. jun 2007 Lone J - Har du ikek set videoerne med Hill's forsøgsdyr?

    Hvem er det lige der bliver nedladende først? Ja det var dig..


  • #50   3. jun 2007 Lone - du er jo ikke opdateret på nogen måde veeeeeel ;-)))

    Nææ en gammel, sur, ganven og uvidende person er vel de ord der kendetegner dig ;-))))))))



  • #51   3. jun 2007 Jamen så har vi jo beviset på, at RasterZoo ved mere end i allefald JEG gør.....for jeg har ALDRIG set en video som omhandler Hills og dyremishandling.

  • #52   3. jun 2007 Annette bare vent til jeg får fat i røvetten på dig, så skal jeg ski konfirmere dig skal jeg *LOL*

  • #53   3. jun 2007 Btw, hvad siger de kolge herinde til den tråd om fisk? Kunne godt tænke mig at vide det, da det jo er en rigtig godbid, men vil jo helst servere den bedst mulige type fisk for dem :o)

  • #54   3. jun 2007 de kloge hovedet skulle der stå, flot Eva :oP

  • #55   3. jun 2007 *Lone"
    .....for jeg har ALDRIG set en video som omhandler Hills og dyremishandling.

    Mon ikke der tænkes på IAMS?


  • #56   3. jun 2007 Vil bare lige informere om at jeg skam allerede er konfirmeret *GGG*

    Jeg har godt hørt de rygter der går om Hills, men jeg har også læst forskellige versioner om lige netop dette emne.
    Selvfølgelig kan jeg ikke lige finde det nu, men jeg vil lige kigge videre....



  • #57   3. jun 2007 Hanne (Mega) Ja det tror jeg faktisk også er rigtigt. Det er IAMS der er tale om...

    I øvrigt kan der godt være tale om, at det afhænger af hvor FIP sidder i kroppen, men stadigvæk mener jeg ikke at katte kan overleve forfærdelig længe med sygdommen - uanset hvor den sidder.... ;-)))



  • #58   3. jun 2007 Jeg syntes EVA K har fat i et godt emne der, nemlig min tråd om fisk smiley nogen af jer "kloge-åger" (ment på en meget positiv måde, vil nødig støde nogen ;)) der har nogle anbefalinger ? smiley

  • #61   3. jun 2007 Hold nu en sober tone. Det er altså en skam at være vidne til al den mudderkastning =)

  • #62   3. jun 2007 Jeg køber altid KUN min mad hos dyrlægen og de får Royal Canin Obesity management, og de er meget glad får det foder så glade at de af og til når jeg har købt en ny 7kg's pose og ikke har fået stillet den i skabet gerne åbner den mens jeg er på arb. selvom der er mad i deres skåle.


  • #63   3. jun 2007 Betina - Haha, hvor hyggeligt. De katte der :o)

    Mine får lige pt. Hill's killingefoder begge to. Og det er de meget glade for. (de er 2 og 4 år)


  • #64   3. jun 2007 åhhh jamen se, det fik vi skam lov at spørge om i går smiley altså den skandale der var.

    Nu skal jeg se om jeg kan forklare det, som jeg hørte det.

    Der var et laboratorie, som jeg ikke pt kan huske navnet på. Men altså laboratoriet solgte ekspertviden til en mængde forskellige foderproducenter, deriblandt Iams, Hills og mange flere kendte mærker.
    Dette laboratorie brugte dyr, købt i Amerika hvor det er almindeligt at skære strubehovedet over på hunde (ja også hunde der gør ude i haven, for det er i nogen stater forbundet med straf, hvis man har sin hund til at gå og gø) og i nogen stater opererer man også kløerne væk på katte....hvad skal jeg sige, det er en anden kultur og helt uforståeligt for os danskere.
    Nå men dette laboratorie havde på en eller anden måde fået ansat et medlem af PETA som filmede nogle af forsøgsdyrene. Da disse film kom frem, og det dermed kom frem hvordan dyrene blev behandlet, blev Iams også gjort bekendt med den mishandling der fandt sted og da skyndte Iams sig at afbryde deres handel med laboratoriet.
    Sjovt nok er der ingen der nogensinde nævner de andre store producenter der også benyttede sig af laboratoriet.
    Så RasterZoo har jo altså ret...denne sag drejede sig også om Hills osv.


  • #65   3. jun 2007 Men det ændrer jo så ikke på at dem fra PETA er skingrende tossede i hovederne, og gerne fremstiller ALT værre end det er. Så en dokumentar om PETA på et tidspunkt, føj for nogle ting der kom frem om hende der er "direktør".

  • #66   3. jun 2007 Ja man kan undre sig over hvad der foregår i hovedet på dem...her hjemme er det Anima der er bedst kendt.

    Jeg har tit tænkt på hvad der får dem til at tro, at de redder Mink, ræve osv. der er født i fangenskab, ved at lukke dem ud.
    Disse dyr ved ikke noget om at leve i naturen og langt de fleste af dem dør. Så når de klipper hegnet op, dødsdømmer de rent faktisk dyrene.

    Jeg ved at de alle er vegetarer og det er jo fint når de nu er i sådan en organisation, men jeg så engang en udsendelse, hvor der blev sat fokus på deres aktiviteter.
    Disse mennesker bar lædersko, læderbælter osv.

    PETA skræmmer livet af opdrættere i Amerika, og med deres fremgangsmåder, kan jeg godt forstå det.


  • #67   3. jun 2007 Hey hey: ANIMA lukker IKKE mink og ræve ud i naturen!
    ANIMA tager kraftigt afstand fra disse metoder, som DBF bruger.


  • #68   3. jun 2007 Tjaaa jeg skal ikke kunne sige det, det er nu een gang hvad jeg har læst/hørt, men du kan da godt have ret.
    derimod VED jeg at ANIMA stadig laver smædekampagne mod Iams og det endda helt uberettiget.

    Jeg har det sådan med mange af disse underlige organisationer, at de tror, når bare de råwer, så har de ret.
    De har ret i mange ting, men de har også uret på mange.
    Heldigvis findes der så også organisationer jeg vil støtte til enhver tid og som benytter sig af sobre metoder


  • #69   3. jun 2007 Ja, jeg har ret. Jeg gentager: ANIMA lukker IKKE mink og ræve ud i naturen!
    Og må man spørge, hvor du har læst/hørt denne usande påstand?


  • #70   4. jun 2007 Tja Lone opklarede jo selv at det var Hills smiley

Kommentér på:
At fodre korrekt !

Annonce