Samførelse af to katte - Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg hentede i går min lille nye killing. Vi lod ham sidde i buret i et stykke tid, så Mizar (vores anden kat på 1½ år) lige kunne snuse til ham. Hun peb, hvæsede og knurrede af ham. Efter ca. en halv time lukkede vi ham ud. Vi prøvede at distrahere dem med noget legetøj, men det lykkedes ikke rigtig. Hele aftenen holdt hun ca. en meters afstand til ham og sad og knurrede lidt af ham. Her til morgen jagter hun ham lidt rundt og viser tegn til angreb, men hun rører ham ikke. Hun virker bange for ham og vil heller ikke rigtig i nærheden af os.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, og der er nogen, der har nogle historier om sammenførsel af katte, hvad I gjorde og om det lykkedes for jer.
Hvor lang tid kan der gå, før det bliver godt imellem dem?
KH Helle
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Hvordan reagerer killingen på lydene fra den voksne kat? Hvis killingen ignorerer den voksne kat, så forløber alt, som det skal.
Det bedste er at lade dem klare tingene selv - med mindre den voksne kat skader killingen - men så var det allerede sket.
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 51
nov 2005
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
MEN nu er jeg ved at være lidt utålmodig med vore nye kat. Han gemmer sig stadig under sofaen. Kommer dog frem og undersøger huset, når vi er udenfor (kan vi se gennem ruderne)
Vi kan ikke komme i nærheden af ham, så løber han. Undtagen om natten så har vi haft ham lukket sammen med de andre. Der har i den retning INTET været. Han er meget interesseret i dem på afstand og de i ham. De går hen og snuser ved sofaen ind imellem og så går de ellers videre som de plejer.
Kattene tager det helt vildt afslappet efter omstændighederne. De må have en fantastisk tålmodighed
Jeg ved ikke, om vi kan gøre andet end bare at vente på, at han kommer frem af sig selv. Her er i hvertfald ingen ballade overhovedet. Jeg har oplevet ham gå ret tæt forbi de to andre, hvor de lå og sov. De løftede hovedet og så på ham og da han gik sov de videre. Det erskisme da nogle "underlige" katte vi har :-))))
Min konklusion er at det er os mennesker, der skal have tålmodighed. Kattene klarer det på bedste vis. Vores nye mis både spiser, drikker og går på bakken. Han har sin egen suite inde i stuen med fri adgang til resten af huset hele dagen.
nov 2005
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
De skal nok snart blive perlevenner....
Knus Naja
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 141
men nu er det sgu omvendt :b
de hygger sig, leger og slås lidt..