{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Samførelse af to katte - Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg hentede i går min lille nye killing. Vi lod ham sidde i buret i et stykke tid, så Mizar (vores anden kat på 1½ år) lige kunne snuse til ham. Hun peb, hvæsede og knurrede af ham. Efter ca. en halv time lukkede vi ham ud. Vi prøvede at distrahere dem med noget legetøj, men det lykkedes ikke rigtig. Hele aftenen holdt hun ca. en meters afstand til ham og sad og knurrede lidt af ham. Her til morgen jagter hun ham lidt rundt og viser tegn til angreb, men hun rører ham ikke. Hun virker bange for ham og vil heller ikke rigtig i nærheden af os.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, og der er nogen, der har nogle historier om sammenførsel af katte, hvad I gjorde og om det lykkedes for jer.
Hvor lang tid kan der gå, før det bliver godt imellem dem?
KH Helle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samførelse af to katte - Hjælp!
  • #1   4. jun 2007 Det lydr helt normalt.
    Hvordan reagerer killingen på lydene fra den voksne kat? Hvis killingen ignorerer den voksne kat, så forløber alt, som det skal.
    Det bedste er at lade dem klare tingene selv - med mindre den voksne kat skader killingen - men så var det allerede sket.

• #2   4. jun 2007 Han ignorer hende stort set, spiser og leger. Men når hun sidder helt oppe i hovedet på ham og hvæser og knurrer og er i angrebsposition, hvæser han tilbage.

• #3   4. jun 2007 Det er jeg glad for at høre. Man bliver jo lidt bekymret for, om det nu forløber, som det skal, når man ikke har prøvet det før. smiley

• #4   4. jun 2007 Da vi lukkede Bebse og Hjalte sammen var det på samme måde. De blev meget meget hurtigt gode venner.

MEN nu er jeg ved at være lidt utålmodig med vore nye kat. Han gemmer sig stadig under sofaen. Kommer dog frem og undersøger huset, når vi er udenfor (kan vi se gennem ruderne)

Vi kan ikke komme i nærheden af ham, så løber han. Undtagen om natten så har vi haft ham lukket sammen med de andre. Der har i den retning INTET været. Han er meget interesseret i dem på afstand og de i ham. De går hen og snuser ved sofaen ind imellem og så går de ellers videre som de plejer.

Kattene tager det helt vildt afslappet efter omstændighederne. De må have en fantastisk tålmodighed smiley Det eneste der har været er en lille smule hvæseri og småknurren, hvis de kom FOR tæt på.

Jeg ved ikke, om vi kan gøre andet end bare at vente på, at han kommer frem af sig selv. Her er i hvertfald ingen ballade overhovedet. Jeg har oplevet ham gå ret tæt forbi de to andre, hvor de lå og sov. De løftede hovedet og så på ham og da han gik sov de videre. Det erskisme da nogle "underlige" katte vi har :-))))

Min konklusion er at det er os mennesker, der skal have tålmodighed. Kattene klarer det på bedste vis. Vores nye mis både spiser, drikker og går på bakken. Han har sin egen suite inde i stuen med fri adgang til resten af huset hele dagen.

• #5   4. jun 2007 May-Britt: Du har garanteret ret, vi skal bare lade tingene gå deres gang. Jeg håber at din nye kat snart er klar til at lege og hygge med de andre katte. Held og lykke.

• #6   4. jun 2007 Tak skal du have Helle. Det bliver sikkert dem, fhan vil snakke med før vi utålmodige mennesker. Jeg vil jo bare SÅ gerne kæle med ham. Jeg har oprettet et fotoalbum med nogle billeder af ham.

• #7   4. jun 2007 Ork det skal nok gå... vi har også ført vores sammen på den måde med bare at kaste dem ud i det... de først par dage skal de lige se hinanden an...især jeres "gamle" kart vil ikke synes det er total sjovt at få en lille ny ind på dens terretorie(?)..... der vil være noget knurren og hvæsen og måske også lidt jagten hinanden frem og tilbage.... men det er helt i orden... så længe de ikke gør hinanden noget skade..

De skal nok snart blive perlevenner....

Knus Naja

• #8   4. jun 2007 Hos os tævede Gunnar den lille ny killing vi fik ..
    men nu er det sgu omvendt :b
    de hygger sig, leger og slås lidt..
    men ikke voldsomt..
    der gik en lille uges tid her..

Kommentér på:
Samførelse af to katte - Hjælp!

Annonce