{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Søren Benzon E
Søren Benzon E
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Godt eller dårligt tegn? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået en lille to ugers killing fra min kærestes arbejdes plads da hendes mor ikke længere gad tage sig af dem, desværre mistede hun sin søster inden vi fik hende hjem.

Da vi fik hende hjem kunne hun jamre højlydt og kunne hun også i nat, hun fortalte os ved 4 tiden at nu ville hun have mad.

Nu er hun stille hun mjaver heller ikke når vi tager hende op længere, er det tegn på velvære?

hun kan fint kravle lidt rundt og selv holde hovedet oppe øjne har hun ikke fået endnu smiler.

Hun får KMR Løsning ja godt nok pulver, dog er vi sikre på der ikke er klumper i da vi har siet det!!

Nogen der kan guide os lidt her?

Og ja hun har skidt hvis man kan sige det sådan, 2 små pølser i morges godt nok af meget hård konsistens, men ja ud kom det da i hvertfald og hvor tit skal sådan en lille en helst af med sin afførring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt eller dårligt tegn?
  • #1   5. jun 2007 Yep det får hun også smiley

Det har vi helt styr på vi snakkede med dyrlægen igår da vi hentede KMR pulveret.

Og vi fik også at vide at hvis hun klare den måtte vi gerne starte med noget normal kost allerede når hun er 4 uger.

Men spørgsmålet er mere om det er velvære tegn eller om hun har det skidt siden hun er blevet så stille, kan vi ikke lige helt gennemskue smiler

• #3   5. jun 2007 Der er så mange, der tror, at en morkat ikke vil tage sig af sine killinger og har forladt dem, fordi de ligger alene, men hun skal jo skaffe føde, og så er det helt naturligt, at killingerne ligger alene i nogle timer.

KMR-mælk er alle tiders, men i den alder må killingerne *kun* få den flydende KMR. Selvom du sier mælken for klumper, vil den alligevel danne bundfald (prøv at lade noget stå, så vil du selv se det), og dette bundfald danner propper i killingens tarm. Producenten er klar over det, men har mig bekendt endnu ikke fået ændret vejledningen på pulveret.

Ellers skal den lille single have mad ca. hver 3. time, og den skal stimuleres til tis og afføring hver gang. Du kan bruge en engangs-vaskeklud af skumgummi, vredet op i lunkent vand. Den er en god erstatning for en ru kattetunge.

Det aller bedste ville være, hvis I kunne finde en amme-mor til den med jævnaldrende killinger. Den har brug for at lune sig med "søskende" og senere tumle rundt med den. Den skal også lære "kattesprog" af sin mor, for hvis den ikke gør det, kan det senere give alvorlige problemer med dens adfærd.

Held og lykke!

• #4   5. jun 2007 *Tina*
    "I skal også nulre hende på maven, og stimulere hende, så hun kommer af med tis og afføring - det gøres med en fugtig vaskeklud, der minder om mors tunge, på de nedre regioner."

Nemlig! Men hun skal gnides på _hele_ maven fra brystet og ned. Det stimulerer også tarmsystemet. Og så skal hun også tørres om mundpartiet, når hun har drukket. Ellers kan der sidde mælkerester og danne svamp.

• #5   5. jun 2007 PS:
    En varmepude er nu ikke så godt, for den varmer kun killingen nedefra. Har du ikke en pelshue, du kan vende på vrangen, eller en uldhue? Læg hende ind i den, så føler hun sig tryg og bliver varmet jævnt overalt.

• #6   5. jun 2007 Så opsumere vi lige ud fra alle de gode råd og tips smiley

1. KMR - vi kan desværre ikke opspore flydene KMR nogen steder her i området samtlige apoteker har fået et ring og de hade intet hjemme og der ville gå 3-4 dage før de ville have noget hjemme smiley - Den dyrlæge jeg normalt benytter til min hund, anbefalede KMR, også i pulverform hvis intet andet kunne fås, der hvor jeg hentede KMR pulveret er så en lokal dyrlæge klinik, og de sagde at det også ville være fint nok med pulver nu når andet ikke kan fåes. Dog fik jeg også anbefalet Royal Canins modermælks erstatning men kunne jeg desværre heller ikke opdrive inden for en overskuelig afstand,

2. Massere og stimulere, Det bliver bestemt også gjordt, det pointerede min egen dyrlæge at det skulle vi huske, at massere hele killingen for at dens tarm system ville køre, og stimulere til afføring gøres så med våd WC papir, dog er det ikke begge dele der kommer hvergang det er vel normalt?

3. Varme vi er så heldige vi har et rum som ikke bliver brugt til andet end opbevaring hvor vi har mulighed for at skrue temperaturen helt op og have kassen stående tæt på rediatoren, i kassen er der et stort lag viskestykker og håndklæder i bunden en hovedpude, og så ligger hun på den med nogle viskestykker og håndklæder over sig, og en lille hundekurv vendt på hovedet så hun har en dejlig lille hule og ligge i, det med varmt vand vil jeg da lige prøve og lægge under hovedpuden burde give en god ekstra effekt og sørge for den bliver holdt optimalt varm.

4. Livs tegn, hun kan selv holde hovedet oppe og prøver da også og kravle lidt rundt, så slap er hun ikke og når hun kommer om på ryggen og ligge flyver benene frem og tilbage det kan den lille madamme bestemt ikke lide Griner!

• #7   5. jun 2007 Jeg tænker på, når den har haft afføring der er lidt klumpet, så er det fordi KMR blandingen er for koncentreret. I må huske at blande lidt ekstra vand i, ellers dehydrerer killingen;-))

Pøj pøj med at opflaske den bette ;-))

• #8   5. jun 2007 UUhh ikke så meget varme på...

Det bliver altså for meget ;-)))

Bare I sørger for at der er varmt ved killingen, evt. med tøjbamser og en varmedunk der er dækket til med stof...
    Bare killingen ikke bliver kold og står i træk...

Nu er sommeren jo på vej, så der er jo også varme i luften ;-))

• #9   5. jun 2007 Ikke specielt var sådan nogle meget meget små afførings klumper hun kom af med 2 stk, og det så ikke ud til at indeholde nogle klumper.

• #10   5. jun 2007 Skal nok passe på med varmen men vi har et møj ventilations system i lejligheden der holder tempen på 21 grader hvis jeg ikke smækker gang i radiatoren og fik at vide omgivelserne gerne måtte være 28 grader det ville være optimalt

er det i orden og give den lidt vand en gang i mellem?

• #11   5. jun 2007 Lis D - det vil sige kun give den gedemælk ind til man er sikker på den er helt stabil og der efter blande de ting i du nævner?

• #12   5. jun 2007 Men er det i orden og give en killing noget lunkent vand en gang i mellem?

• #13   5. jun 2007 Det ville jeg _kun_ gøre, hvis det drejer sig om en dehydreret killing, og så ville jeg i stedet for vand bruge Ringerlactat (håndkøb på apoteket ell. dyrlægen), som indeholder de salte og mineraler, der er nødvendige. I mangel af bedre, kan man bruge vand tilsat lidt druesukker og et par saltkorn.

Men i jeres tilfælde tyder det ikke på, det skulle være nødvendigt.

PS: Hvis I bor i nærheden af mig, har jeg flydende KMR-mælk stående, I godt må hente Send mig evt. en besked!
    Jeg bor 4683 Rønnede på Sjælland.

• #14   5. jun 2007 Tror den lille pige har lidt hård mave, hun piver lidt når hun skal af med sin afføring, men ud kom det da 2 klumper igen igen lidt større end de sidste.

Desværre vi er bosat i midtjylland smiley

Kommentér på:
Godt eller dårligt tegn?

Annonce