3.344 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hellig Birma Hellig Birma

Hej Alle!
Jeg er gået hen og forelske mig hovedkulst i hellige brimaer smiley
Dog synes jeg det virker meget svært, at få fat i nogle? De behøves ikke hverken at have stamtavle eller noget, da de udelukkende bare skal være kælemisser.. Og de eneste jeg kan finde, er hos nogle få avlere, hvor de så er meget fine, og derfor meget dyre smiley
Håber der evt er nogle der kan hjæpe mig, til at finde frem til nogle af disse små misser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hellig Birma
  • #1   5. jun 2007 Du får dem nok ikke billigere uden stamtavle. Kan godt være du kan finde en uægte birma til 2-3000. Men så er den typisk heller ikke med vaccination, neutralisation (og evt. øremærkning) som en birma med stamtavle til 4-500 vil være.
    Så I dyrlæge regninger vil det nok komme ud på et, og man kan lige så godt få sig en rigtig birma fremfor noget roderi uden stamtavle :o)
    (Siger hende d rselv fik en blandingskat og blev meget klogere med tiden :o)

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #2   5. jun 2007 En birma koster vel ikke meget mere end 4000-5000? Det er det indtryk jeg har fået ihvertfald. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl smiley

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #3   5. jun 2007 Som Eva siger er alt det jo med i prisen. Og vil du ikke give ret meget så find dig en dejlig huskat.

• #4   5. jun 2007 Camilla - Også mit indtryk af prisen :o)

Du kan få en dejlig internatkat der er neutraliseret, øremærket og vaccineret for 800 kr, hvis det er prisen der tæller..

• #5   5. jun 2007 Du kan evt. holde øje med div. kattensværn og internater, foor nogen gang får de en rase kat ind også er den jo også det billinger...

• #6   5. jun 2007 Der var birma killinger til salg på DBA for et par uger siden til 4000 UDEN stambog så billige er de aldrig, men det kan nu sagtens betale sig at købe fra en (ordenlig) opdrætterne for som de andre skriver er de sidste penge godt givet ud hvis du får dem som 'færdigpakke'.

• #7   5. jun 2007 Ja, og fandt da hjemmesiden til en sidst der blev spurgt om hellig birma, hvor det var 4500 for en kælekat Med stambog, som så var vaccineret og neutraliseret :o)

• #8   5. jun 2007 hejsa,
    nu opdrætter jeg selv birma, og i har ret i at prisen ligger fra 4000 og op. det er også meget svært at få en birma uden stamtavle da birma verden er meget lille! men kig på www.birma.dk under killinge listen, måske kan det hjælpe.

• #9   5. jun 2007 Birmaklubben har også en funktion under killingelisten som hedder voksne katte. Det er neutraliserede tidligere avlskatte som ikke længere trives i en flok. En voksen kastrat fåes ofte til en noget billigere pris.

Kh
    Camilla

• #10   5. jun 2007 Måske kan du være heldig at finde en lidt ældre killing, på et år eller to. Sådan en kan du nok få billigere.

• #11   6. jun 2007 Vi har lige hentet Dumle i jylland, kostede 4500,- med stamtavle og det hele smiley Kan ikke huske om de stadig havde en hun til salg?

• #12   6. jun 2007 Ja det er svært at få fat på Hellig Birmakillinger og heldigvis "næsten" umuligt at få fat på nogen uden stamtavle.
    Der findes nu alligevel nogle steder du kan kigge, jeg vil selvfølgelig anbefale www.birmaringen.dk og så er der jo også www.killingelisten.dk og man kan også finde killingelister på de respektive klubber.

• #13   6. jun 2007 orv jeg glemte lige, jeg er forresten listebestyrer for "Kat i knibe" i Birmaringen, så jeg kan også kontaktes smiley

• #14   1. jan 2008 Jeg har selv købt 2 hellig birma'er uden samtavle til 2500 kr. stykket, men har så selv betalt for at få dem neutraliseret, vaccineret og så videre. så har i alt betalt 8400 kr for dem begge. så det er jo ligeså dyrt som med samtavle..

• #15   1. jan 2008 Hej Lotte.

Ja det var dyrt......især fordi du jo altså har købt uden garanti..............så i sidste ende kan det endda blive endnu dyrere smiley

• #16   1. jan 2008 Ja synes os det er rimeligt dyrt, kunne jo ha givet lidt mere og så fået dem med stamtavle.. Men nu var det lige dem jeg faldt pladask for, og dem jeg bare skulle have:) Og det er nok de bedste 8400 kr jeg længe har brugt. Så har ikke fortrydt noget... Men har da kigget på nogle med stamtavle da jeg gerne vil prøve at udstille en enkelt gang, og det kan jeg jo så ikke med dem jeg har nu.. Men det er også det eneste minus jeg synes der er ved det.

Kommentér på:
Hellig Birma

Annonce