3.334 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Kattepis - gode råd søges..... Kattepis - gode råd søges.....

Jeg var hjemme hos min veninde og hendes lille dreng i forgårs, og hun viste mig drengens værelse som hun er ved at male.

Der havde stået et stort skab op ad en af væggene, og da hende og hendes største søn flyttede det, så de at en af kattene havde pisset bagved det, og at pisset var gået igennem gulvtæppet, og havde gjort trægulvet mørkt - og hvad værre er, det stank (stinker)!

Jeg fortalte hende at rodalon skulle hjælpe på pletter og lugt, så det var hun ude og købe i går, hvorefter hun ringede til mig, og sagde at det ikke virkede!

Jeg spurgte hende om hun havde blandet det op som hun skulle (1/4 dele rodalon, og 3/4 rent, varmt vand, uden tilsætning af sæbe), og det havde hun, men som hun sagde, så sad lugten virkelig fast i trægulvet, og den mørke plet forsvandt ikke.

Hun sagde at hun havde undret sig over lugtgenerne derinde, men ikke kunne finde ud af hvor det kom fra.

Gulvtæppet er nu smidt ud, og hun overvejer enten at få lagt vinylgulv derinde, men er bange for at lugten vil gå igennem vinylpladerne, så hun er helt ude af den, for hun har ikke råd til at få lagt et nyt trægulv.....

Men er det dét der skal til - at fjerne det hele, og lægge nyt på?

Potekram herfra.

P. S.: Hun er godt klar over at jeg skriver dette indlæg inde i et par forummer, da jeg har fået lov til det.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattepis - gode råd søges.....
  • #1   8. jun 2007 Tak, men det er nu min veninde der skal af med lugten. *Smiler*

Poteknus herfra.

• #2   8. jun 2007 Jeg tror hun kan minimere lugten, men gulvet bliver højest sandsynlig aldrig pænt igen.

Hvis der er lak på gulvet, er det svært for alle rengørinsmidler at trænge igennem.

Men iegn det kommer så meget an på hvad gulvet er belagt med, er det ludet eller olieret? Grundrens kan gøre meget!

• #3   8. jun 2007 Det aller bedste middel er ganske almindelig hvid lagereddike. (Kan også bruges på vægge og møbler). Ikke alene er det bedre end kemikalier, men det er samtidig ugiftigt og billigt.
    Det bruges jo bl.a. også, hvis man har haft en flok stor-rygere på besøg, og stuen stinker af tobaksrøg. Så sættes blot en lille skål med eddike, og pst er lugten væk.

Misfarvningen fjerner det ikke, kun lugten.

Kommentér på:
Kattepis - gode råd søges.....

Annonce