{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.598 visninger | Oprettet:

Kat tisser overalt ?? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Ja nu er jeg så den heldige ejer af en dejlig lille kat, som bliver 5 år her til sommer..
Vi har haft flere problemer med hende undervejs. og mest fordi det har været min første kat, og har lyttet til mine forældre, hvad gælder opdragelse af hende, hvilket jeg fortryder. smiley

Ej, nu får i hele historien i store træk, så kan det være i bedre kan hjælpe os.

Jeg købte en killing på et marked, og alt var i den skønneste orden, katten skulle bo på mit værelse, (Måtte self. være i hele huset, men skulle sove ved mig og det er min kat. = jeg betaler alt til den.)
Den havde kattebakke og kradsetræer på mit værelse, og skulle vende sig til 2 hunde den skulle bo sammen med. alt gik i den skønneste orden, og det var nogen søde hunde, og hun blev glad for den ene, som hun sener hen leget rigtig meget med.
Men som killing opdraget vi hende til at lavede hun ulykker så blev hun smidt ud, og kunne være uden for, uanset vejr i noget tid. På den måde lærte hun ar hun bare skulle lave ulykker så kunne hun komme ud. DUMT!! Det var mine forældre meget trætte af, og vu har endnu ikke pillet det helt af hende og får det nok aldrig.
Hun er på P-piller, og det har fungeret upåklaelig.
Den ene hund døde så for et par år siden. (Den hun legede med.) og den nye blev hun aldrig gode venner med. de var altid efter hinanden. smiley Min søster flyttede så, og det var hendes hunde, og hun to dem self. med sig. Så nu kommer de bare på besøg nogen gange, hvilket der overhovedet ikke er nogen problemer med. (Kun den hund hun ikke var så gode venner med, den anden døde af alderdom. = Kun en hund tilbage.)
Sammentidig har min kat loppeallergi og klør sig selv til blods, hun er under loppebehandling hele tiden, og har fået medicin ved dyrlægen 2 gange, og det bliver bare ved.
Min søster flyttede i november mener jeg eller december jeg er ikke sikker men der omkring. Min kat blev så vildt hankattegal lige op til jul. og skabte sig helt åndsvagt, trods hun er på p-piller. Så vi havde hankatte overalt. Der skreg hele natten, fordi min kat lå inde i vinduet. Hun fik så en p-pille og så kom hun over det.
Men men men. nu er problemet at hvergang vi er op til hun skal have p-pille begynder hun at pisse overalt indenfor. Det skal siges hun ikke længere har nogen kattebakke den fjernede vi da hun var omkring 2 da jeg var træt af hun kom lige udefra og gik ind og brugte den, så kunne hun lige så godt gøre det uden for, og det har vi aldrig haft problemer med.
Vi syntes vi har set det mønster at hun tisser meget indenfor lige inden p-pille.
Mine forældre er ved at blive sindsyge, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. ??
Hvad tænker i? Er det noget i har hørt om før eller ?? Kan det være afmærkning eller hvordan ??
Hvad angår at sterelliser har jeg hørt at så gamle katte kan blive rigtig mærkelige af det, og nogen kommer til ikke at kunne holde tæt mere, og går og drypper over alt. og sådan en kat kan jeg ikke have. Det er rigeligt at hun tisser indenfor. men hvis hun drypper over alt kan man jo ikke finde frem og tørre alt op. og jeg kan ikke holde ud at bo i et hus der lugter af kattepis. smiley

Så lidt hjælp af alle jeg kloge kattemennesker ville være super dejligt. smiley
Hvad angår at tage hende til dyrlæge, ved jeg ikke rigtig, de ville jo nok begynde at undersøge hende for en helt masse, og jeg må indrømme at det orker jeg ikke, hverken økonomisk eller at se min kat skal igennem, og hun virker rigtig glad og sund og er meget aktiv. Hun ser en del pjusket ud, og mangler meget pels nede på bagparten pga. lopper. men ellers er der ikke noget.

Så får at samle op har hun lopper og sammentidig loppeallergi = klør rigtig meget og klør pels af. har været til dyrlæge 2 gange og fået medicin mod det. og er under loppebehandling hele tiden. (Dryp i nakken.) Kan man købe noget jeg kan vaske hende i?
og så er der det helt store problem at hun tisser over alt. ??
Hjælp tak. smiley

Mvh Lisa og Siva smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat tisser overalt ??
  • #1   25. feb 2011 Det var godtnok en lang historie.
    Jeg tænker kort og godt: Sterilisation!!! Fri for p-piller, kræftrisiko m.m.
    Næhh. Jeg har ikke prøvet noget lign. men jeg ville indføre kattebakke igen, for va´r det ikke noget med at den kom udefra og så gik ind på bakken? Den er da i hvert fald renlig - af sind! Jeg ville tage en snak med dyrlægen både for at komme af med bekymringerne ang. bivirkninger ved sterilisation og for at høre om det er den rigtige vej at gå, for noget skal der jo gøres. Held og lykke!


  • #3   25. feb 2011 Neutralisere hende det er jo ikke bære bare for hende eller jer. Jeg har haft flere ældre katte som er blevet neutraliseret , og det eri nge som er blivet mærkelig .

    Jeg bider mærke i at du siger hun går og drypper , det kan nu også være tegn på ubehandelet urinvejs infektioner . Så det er meget vigtig at du for hende under søgt hende . Og så hedder det sig ikke ,at man ikke orker at tage til dyrlæge hverken økonomisk eller for kattens skyld . En kat er rigtig god til ikke at vise den har smerter . Så få en tid ved dyrlægen og gør det som er bedst for katten


  • #4   26. feb 2011 Tak for jeres svar. Jeg hører mig ad. og læser noget om det, og så ser vi, vi skal hvertifald have det tisseri stoppet. hvad angår kattebakke har hun ikke haft den i snart 3 år, og der har aldrig været problemer før nu ??

    Heidi * Et liv uden kat er et kedeligt liv * .
    Jeg tror du misforstår. hun går IKKE og drypper. jeg har hørt at de kan komme til det, hvis de bliver neutralliseret når de er oppe i alderen.
    Åhh gud nej. havde min kat det dårligt så skid hul i økonomi og hvad jeg gider, jeg lader ikke mine dyre lide. Jeg er ikke barbar, og jeg ved kender heldigvis min kat så godt nu, at jeg kan se hvornår hun har undt. Og det er der intet af på nuværende tidspunkt, derfor undre hendes tisseri mig. smiley

    Mvh Lisa og Siva smiley


  • #6   26. feb 2011 Det er simpelthen fordi hun er højfertil... Hun afmærker.... Som en anden skriver længere oppe, så går hun på randen af en løbetid hele tiden, undtagen når hu lige har fået sin pille... Alt det du har "hørt" om en kat bliver sådan og sådan når den er blevet steriliseret er noget "vås" Du får en stille og rolig kat der ikke har hormonstress når først hun er blevet fikset smiley

  • #7   26. feb 2011 Tak for jeres svar.
    Ja jeg føler mig overtalt at det er det rette for katten, Men de undre mig at dette ikke har været noget problem før, ??

    Mvh Lisa og Siva smiley


  • #9   26. feb 2011 Det ville nok være en god ide at steriliserer hende, sikkert den eneste løsning. Med hensyn til at du godt kan se om katten har ondt vil jeg bare sig at så enkelt er det ikke. Vores obelix var ved at dø af en stoppet blære og vi så det først i sidste øjeblik selvom vi var sammen med ham hele tiden. Han opførte sig helt normalt til han pludselig væltede om. Håber du får løst problemet.

  • #10   26. feb 2011 Jeg har selv en hun kat som godt nok ikke tisser overalt men tisser på bade værelse gulvet LIGE ved siden af bakken.
    Og hun laver stort i bakken.

    Men det er fordi hun er en sippet dame der ikke bryder sig om katte grusen problemet er bare at det hun så godt vil tisse i er selvfølgelig dyrt smiley


  • #11   26. feb 2011 Ja, så havde jeg godt nok foretrukket det dyre grus fremfor en kat der gør det ved siden af bakken :)) Men jeg bruger også kvalitetsgrus i forvejen... Jeg bruger 900,- kr. på kattegrus i mdr. 6 poser Extreme Classic til ca 150,- kr. pr. pose, hvis ikke de er på tilbud nogen steder. Og det er de ikke ret tit her i nærheden :))

  • #12   26. feb 2011 Yvonne:

    Ville helt klart også helst købe det dyre da jeg selv også foretrækker det smiley
    Men det er 120 kr. pr. sæk og mener det er 12 liter der er i.
    Og med 3 katte som får skiftet hele bakken en gang om ugen bliver det nemt mang penge.
    ( vi fjerner eskrementer osv. hver dag)

    smiley
    Og jeg får kun en sølle kontanthjælp på. 5,500 kr


  • #13   26. feb 2011 Ja det er ikke nemt, når man gerne vil og ikke kan... Kan godt forstå der ikke er så meget og rutte med til grus :))

  • #14   26. feb 2011 Natascha.................
    Det eneste det ender med er, at hun bliver ved med at tisse ved siden af bakken. Og i bund og grund er det da synd for en kat som gerne vil være renlig.


  • #16   26. feb 2011 Ja det er jo netop en af fordelene ved at bruge bedre grus... Jeg behøver ikke gøre bakken ren så tit mere, som dengang jeg brugte billigt grus. Altså skal hele bakken ikke skiftes ret tit, fordi der kommer ikke ret meget i selve bakken, men kun i gruset smiley

  • #17   26. feb 2011 Desvære har de kun det grus hun vil bruge i Maxi zoo har kigget på alle danske sider jeg kunne finde og har også lige tjekket alle zooplussserne smiley

    men måske jeg skulle prøve noget nyt igen smiley
    Synes bare snart jeg har været hele rækken igennem XD


Kommentér på:
Kat tisser overalt ??

Annonce