{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.791 visninger | Oprettet:

HJÆLP - min kat tisser overalt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Min hunkat på 8 mdr tisser på sofaen, i sengen, på gulvet, ja faktisk alle steder. Hun blev neutraliseret for en månede siden, da jeg tænkte det kunne være fordi at hun urinmærkede. Det hjalp ikke, hun stoppede 4 dage, og begyndte så igen.
Hun gør det både skjult, men også foran os mens hun kigger på os. Har brugt feliway, det hjælper ikke. Jeg har haft hende siden hun var 4 uger, da moren ikke ville kendes ved hende, og hun startede først med at tisse for 4mdr siden.
Kan slet ikke forstå hvad der har forårsaget dette, måske kan det være at jeg flyttede hjemmefra en måneds tid, dog flyttede jeg hurtigt hjem igen - heller ikke det hjalp.

Er der nogen der kan give et godt råd? - Aner ikke hvad jeg skal gøre ved hende, og vil ik miste hende! Hun betyder så meget for mig

På forhånd tak.

Melissa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - min kat tisser overalt
  • #1   13. feb 2009 Nej skælder hende ikke ud, da jeg ved at det bare vil gøre det værre.
    Bruger sådan noget crystalgrus, men blå klumper i, men skal overvejer at skifte til extreme classic.
    Hun startede med en kattebakke, men da jeg også har en anden kat, købte jeg en mere som så står et andet sted. Hun bruger også bakken, når det passer hende. Den er altid ren, og skifter gruset en gang om ugen, selvom det kan bruges en måned.


  • #2   13. feb 2009 Helt almindeligt tis...

  • #3   13. feb 2009 Nej, det har jeg faktisk ikke fået hende tjekket for. Sagde til dyrelægen hun tissede da hun skulle neutraliseres, men sagde ikke kun skulle tjekkes for urinvejsinfektion.

  • #4   13. feb 2009 Ja i starten tissede hun kun i kasser, og steder der mindede hende om kattebakken. Men hun må have gjort det ihverfald 3mdr, er ik helt sikker hvor længe, for hun tissede lidt her og der da hun var helt lille. Så tænkte det måske var fordi hun ik helt kunne finde ud af hvad der var bakken og hvad der ikke var. Men nu gør hun det for øjnene af mig, altså hun kigger mig i øjnene, som om hun prøver at fortælle noget, og det er ikke kun i kasser længere men over alt.

  • #5   13. feb 2009 Ja, hvis det er urinvejsinfektion bliver jeg godt nok ked af at jeg ikke har hjulpet hende noget før. Men som sagt har prøvet alt, fra feliway til neutralisering. Startede med feliway, og fik afvide at jeg sku bruge det ihvertfald halvanden måned, inden jeg gjorde mere ved problemet.

  • #6   13. feb 2009 Det lyder meget som Pelle, et stykke tid efter han blev flyttet til os, begyndte han at tisse i ALT! Snakkede med dyrlægen om det kunne være urinvejsinfektion, men de sagde at så ville han stå ved kattebakken og maive, men da jeg fortalte han havde været igennem en flytning, sagde de det var adfærdproblemer, og nu har han fået piller i 1 mdr og skal have det i 3 mdr i alt, i denne mdr har han slet ikke tisset i noget, og efter 1 dag var han rolig og sød.

  • #7   13. feb 2009 Jannie H: Det kan faktisk meget nemt ske, for tog hende med mig da jeg flyttede, men kunne se hun ikke faldt godt til, så sendte hende hjem igen efter 3 uger, og hun begyndte næsten lige efter at tisse. Flyttede så hjem til hende, da jeg troede det ville hjælpe - men det gjorde det så slet ikke. Det er bare blevet værre og værre. Er det nogen piller dyrelægen har givet, og hvad er navnet på dem? Hvis de hjælper så godt, sku jeg måske foreslå det til min dyrelæge, efter en undersøgelse for urinvejsinfektion. Kan bare ikke helt tro det er en infektion da hun ellers ville pive og ikke have det godt. Hun ser jo fin ud og opfører sig ellers meget normalt, når hun ikke lige tisser

  • #8   13. feb 2009 Lige præcis, men som jeg så siger så piver hun når jeg rør hende ved haleroden. Så hun har jo åbenbart smerter? - troede bare det var efter operationen, og det ville gå over, men ville have ringet til dyrelægen under alle opstændigheder på mandag.

  • #9   13. feb 2009 Nu kan jeg jo egentlig godt se at jeg udtalte mig om noget jeg ikke rigtig har nogen viden i. Altså det med at pive og urinvejsinfektionen. Det var ikke min mening at lyde klog på noget jeg ikke aner en pind om smiley - Men vil bare så gerne finde ud af hvad hun fejler - min mor har snart ikke mere tålmodighed tilbage.

  • #10   13. feb 2009 - Og tusind tak for hjælpen, under alle omstændigheder

  • #11   13. feb 2009 Melissa G: Ja det var dyrlægen der nævnte de piller, de hedder Zylkéne, det naturprodukt, prøv at snakke med dem om det, synes det lyder meget som Pelles historie.

    Natascha F: Okay, jeg skrev bare hvad dyrlægen sagde.


  • #12   13. feb 2009 Melissa jeg synes du skal få hende undersøgt for urinvejsinfektion. Hvis det ikke er det der er i vejen kan du måske have glæde/gavn af at læse min historie omkring Coco's urenlighed og hvordan jeg fik ham på rette spor igen (bruge kattebakkerne).

    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=47422

    Håber du får løst din mis problemer.


  • #13   14. feb 2009 Det var så lidt Mette.

    Det er jo ikke sikkert det virker for andre katte, men det er da et forsøg værd. Det er jo lidt af en jungle at finde ud af hvorfor kattene pludselig bliver urenlige, men her var det åbenbart fordi Coco havde brug for at kunne "dufte" sig selv i hele huset for at han følte sig godt tilpas.

    Jeg vil hellere have mange kattebakker stående end at katten render og tisser allevegne. Det er meget sværere at spore end det er at rense de ekstra bakker.


  • #14   14. feb 2009 Hmm det kan altså også sagtens være det grus du bruger. Min den ene nægter simpelthen at bruge bakken hvis jeg bruger det der krystal skidt.
    Jeg bruger sådan noget lidt fint granulat som de har i ALDI. Det er klumpende og jeg syns faktisk det er fint til at indkapsle lugten.

    Jeg bruger ikke andet.


Kommentér på:
HJÆLP - min kat tisser overalt

Annonce