630 visninger
|
Oprettet:
Hvor længe før killingen falder til? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg hentede i går den dejligste lille maine coon pige. Hun er utrolig sød, specielt når hun sover:)
Vi synes bare hun piver meget. altså vi kan sagtens hygge om hende og så lige pludselig smutter hun og går bare og kalder hele tiden. jeg ved godt hun kalder efter familien men det lyder bare så hårdt. Hvor længe skal man regne med hun bliver ved?
Hun har både været på toilettet og spist en lille bitte smule.
Håber nogen kan svare:)
mvh Pia
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 281
Det er heller ikke hele tiden hun kalder, det er bare nogen gange så begynder hun helt vildt. Håber da hun kan være alene, så vi ikke skal ud efter en kat mere:)
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 56 Svar: 414
Jeg synes næsten, at der står allevegne, at Maine Coon er udprægede selvskabskatte, og helst skal have andre katte omkring sig.
Vi var selv mere i tvivl, da vi skulle have kat, om det skulle være en eller to. Vi valgte at få to, og jeg kan kun sige, at det er et af de bedste valg, jeg nogensinde har gjort. De har SÅ meget gavn af hinanden, - specielt når de er indekatte har de meget gavn af at lege, slås og andet, som vi mennesker jo af gode grunde ikke kan give dem. - Og hvad skal katten lave, når I ikke er hjemme, og den bare skal vade rundt i huset/lejligheden alene...
Det var lige min mening
Venligst, Mie-Lykke..
maj 2004
Jeg er da ked af at jeg har misforstået noget, jeg var sikker på racen var ok som alenekat. Jeg vil gerne have en mere, men min kæreste vil ikke. Så er det lidt svært. Kan den ikke lære at være selv? vi bruger lang tid på at hygge og lege med den.
mvh Pia
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Mange opdrættere har den indstilling og tager også konsekvensen deraf ved at give en pæn mængderabat ved køb af to killinger. Men det behøver absolut ikke være en Maine Coon. De trives fint sammen med f.eks. huskatte.
De mange gange, jeg har solgt to killinger sammen, har tilbagemeldinger uden udtagelse været "aldrig mere kun én kat".
Forestil jer hendes situation:
Væk fra sit vante miljø, væk fra sin mor og sine søskende. En lille "Palle-alene-i-verden", så selvfølgelig kalder hun
Selvfølgelig kan katte med tiden vænne sig til meget, men om de bliver rigtigt glade, tror jeg ikke.
Uanset hvor meget, man tager sig af sin kat, så skal der en kat til at slikke en kat bag øret.
Din kærestes holdning forstår jeg ikke. Hvad er hans begrundelse?
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Katten er ikke nær så afhængige at jer. Og med to katte kan man godt være på arbejde/skole om dagen, og så tage til noget om aftenen. Det kan man ikke med god samvittighed med en ene indekat, der har keeeedet sig hele dagen og bare Glædet sig sådan til I kom hjem.
Synes helt ærligt I skulle skynde jer at få en killing mere :o)
Og lad din kæreste læse alt det her og se om det ikke gør indtryk på ham :o)
jan 2007
Jeg kan sige, at vi, da vi købte vores katte kun boede i en lejlighed på 46 kvm.. Derfor var vi også meget i tvivl om, om det måske var for småt for to katte, om det var for meget arbejde osv. osv... Men jeg kan kun give Eva og de andre ret i, at det er meget nemmere at have to katte end en.. De kan langt nemmere passe sig selv, og man ved, de har hinanden, hvis man er meget væk en dag.. For man ved, de leger derhjemme eller sover helt sammenrullede i hinanden.. De har altid hinanden, mens vi lever vores eget liv ude i den store spændende verden, som vi jo holder dem udenfor, når de er indekatte. Jeg synes det er okay at have enekat, hvis det er en udekat, men at holde inde-ene-kat er simpelthen synd for katten... I kan jo altid anskaffe Jer en huskat, hvis I ikke lige har råd til at smide 4500 kr. for en ekstra kat... Men giv Jeres lille nye mis noget katte-selvskab... Jeg vil næsten love dig, at du OG din kæreste aldrig vil fortryde det..Jeg kan simpelthen ikke finde én eneste begrundelse for, at man skulle vælge én kat fremfor to...???
- Håber vi får overtalt din kæreste
maj 2007
"Hvorfor to katte?
"Lykken er - at være to".
Katten er et socialt dyr, og vil gerne have selskab. Når du har besluttet dig til for at få kat, er det derfor en god ide at anskaffe to katte samtidigt. De vil have stor glæde af hinandens selskab, og vil få deres sociale behov dækket på områder, hvor vi mennesker ikke kan være behjælpelige. Dette gælder specielt for katte, der ikke har udendørs adgang.
Mange er bange for, at hvis de får to katte, vil noget af den tætte kontakt til den enkelte kat mistes. Dette er ikke tilfældet. "
maj 2004
Han synes 1 kat er rigeligt.
jan 2007
Det lyder lidt som om, idéen om at få kat ikke er en fællesting... men mere noget, han er gået med til, fordi du gerne ville? Am I right?
Håber sådan, I anskaffer Jer en kat mere eller finder en god familie til den lille mis, hvor den kan få selskab...
maj 2004
jan 2007
maj 2007
Vi har nok alle på et tidspunkt i vores liv ændret mening om nogen ting. Jeg har i hver fald og kommer nok til det nogle gange endnu
Hvor længe før killingen falder til?