{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

gammel kat hader de nye!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har et stort problem, som holder mig vågen om natten, og gør mig rigtig ked af det!
Det blir nok en lang historie, håber I kan følge med!
Vi fik vores kat max som killing samtidig med at vi fik en anden killing, Alfred. De elskede hinanden, puttede hos hinanden, slås og alting! Alfred var helt klart førerhannen, det var ham der bestemte. Alfred forsvandt desværre, og max blev alene. Efter 8 måneder som alene kat, anskaffede vi os en ny kat, og da vi ingen klilling ville have fik vi en 2årig hunkat, Snuffie. Max hvæste af hende, og de har ikke hilst på hinanden, men de kunne godt ligge i sofa sammen, uden at han gik. Men Snuffie var drægtig og fik killing, og da killingen blev stor nok flyttede vi dem ned i stuen. Men Max holder sig helt væk nu! han er udekat og kastereret, men han kommer KUN for at spise. Han kommer ikke engang ind og vil kløes mere, han kommer ind, spiser, og går ud igen! Igår hvæste han endda af mig da jeg prøvede at kæle med ham! Har prøvet at sætte killingen hen til ham, men han hvæsser, skyder ryg, og løber ud!

Jeg har besluttet at beholde killingen, og Snuffie skal selvfølgelig også blive her, men hvad md Max?? Hvis han aldrig kommer ind mere, og ikke føler sig velkommen... Jeg har det rigtig dårligt over at han sover udenfor og aldrig tør komme ind... Er begyndt at overveje at finde en sød familie der står og mangler en dejlig kat, så han kan blive enekat igen, for han egner sig nok ikke til at være i et hus med flere katte... er så ulykkelig, for jeg savner at have ham i huset, men det her holder heller ikke...
Tror I det blir bedre, bliver han venner med de andre katte?
Vi fik Snuffie i påsken, og killingen er 5 uger...
hilsen Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel kat hader de nye!!!
  • #1   13. jun 2007 Der er nok folk herinde, der kan råde dig bedre end mig, men jeg vil nu alligevel sige, at jeg synes, det lyder undeligt, at det er den 'gamle' kat, der skal væk... Jeg tænker lidt, at det er hans hjem, - han har boet der længst, så det må da være ham, I skal tage mest hensyn til og dermed beholde ham, og måske finde en ny familie til mor + killing....
    Hilsen Mie smiley


  • #2   13. jun 2007 Jeg synes slet ikke jeg vil af med Snuffie og killingen, jeg har altid villet have mere end 1 kat! Desuden er jeg lidt klemt, for Snuffie tog flytningen utrolig hårdt, hun sad under sofaen i 7 dage, og er først nu begyndt at stole på os, vi kan løfte hende op, og jeg tvivler på hun vil kunne klare en ny flytning....
    Jeg forstår det bare ikke, Max var så vild med Alfred, og nu er han som han er...


  • #3   13. jun 2007 Ja, det er noget underligt noget med de katte somme tider. Jeg har en veninde som havde lidt samme problem; hendes gamle kat ville ikke have noget med hende at gøre i et halvt år, efter hun havde købt en ny kat, fordi den gamle døde... Men det har endelig ændret sig nu. - Heldigvis. Jeg er næsten sikker på, at katten reagerer som den gør, fordi den føler, at Snuffie og killingen kommer og overtager dens 'plads'... Det var jo noget andet med Alfred, fordi de kom hjem til Jer samtidig.. Nu føler Max de to kommer og tager noget, der er hans... Jeg tror lidt, at du bare skal give ham tid, men hvis det aldrig bliver anderledes, kunne du måske prøve at finde et andet godt hjem til ham.
    Jeg tænker lidt, at du måske også kunne prøve at lade være med at lukke dem ud for en tid. (Det her aner jeg ikke, om man 'må', det er bare en tanke). For hvis de nu alle tre holdes inde i f.eks. en måned, - så kunne det være, de ville blive tvunget til at acceptere hinanden??
    Her var lige en lang tankestrøm fra mig... smiley


  • #4   13. jun 2007 Max kan måske fornemme, at du foretrækker killingen frem for ham. Og så kan jeg da godt forstå, at han bliver i dårligt humør. Det er vel ikke Snuffie, han har noget imod, men killingen. Mon ikke meget kan nå at ændre sig? Giv det lidt tid og forkæl Max ekstra. Prøv Feliwayspray og Felifriend - det kan være det hjælper.

    pøj pøj, jeg håber det vil lykkes, at de kan blive boende alle tre.


  • #5   14. jun 2007 tinka D: Jeg tror ikke Max kan fornemme at jeg foretrækker killingen, for han har aldrig set mig sidde hos den, eller snakke med den overhovedet, for han er jo aldrig inde... En af de sjældne gange han var inde, kælede jeg lidt med ham, og hentede så killingen, men så snart den pev, skyndte han sig ud...
    Og det er svært at forkæle en kat der aldrig er inde :´-(


  • #6   14. jun 2007 Hejsa... vi har fået to dejlige killinger, og vi har også en gammel kat, hun var hellere ikke så glad for dem i starten, og hellere ikke så meget stadig, men det går bedre og det har taget næsten tre uger..

    synes du skal give det tid, og ikke tage nogen besluting nu vent og se som de andre siger, og uanset synes jeg det er synd hvis den gammel kat skal væk... held og lykke med det...


Kommentér på:
gammel kat hader de nye!!!

Annonce