{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Depositum på killinger {{forumTopicSubject}}

Når I finder købere til jeres killinger, kræver i så at de giver et depositum på killingen eller ej?

jeg har nemlig lige snakket med kæresten om det, og vi har besluttet at der ikke skal lægges noget depositum på vores killinger når vi engang kommer dertil. Vi er ikke interesserede at folk kommer til at "hænge" på killingen bare fordi de har lagt et depositum.

det var en idé vi fik fra nando's opdrætter som nægter at tage imod en depositum for en hvalp fra hende, da hun hellere ser at folk springer fra i sidste øjeblik end at de føler sig tvunget til at købe en hvalp som de er i tvivl om de virkeligt vil have.

men hvad gør I og hvorfor?

knus cemile

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Depositum på killinger
  • #1   17. jun 2007 Grunden til at folk vil have depositum, er for at sortere de useriøse fra, og for at undgå at sige nej til en masse købere, der er meget interesserede, hvis der nu er en der gerne vil have killingen, men så hopper fra, så er det ikke sikkert de andre stadig er interesserede..

Det er i hvert fald de grunde jeg lige kender til.. Men hvis man virkelig kan mærke en person ikke vil ahve katten alligevel, så giv dem da deres depositum igen, bare lad være med at reklamer med at man gør det.. Hellere det, end at de får en kat de slet ikke vil, eller kan have..

• #2   17. jun 2007 Jeg tager depositum, netop for at folk skal overveje om de virkelig gerne vil have killingen, og for at jeg ved de er seriøse, og ikke bare siger ja som et impulskøb, fordi killingen ser sød ud... når folk først har penge på spil så tror jeg også at de har tænkt det godt igennem. Jeg ville ihvertfald ikke selv ligge et depositum og så ikke være 100% sikker på om jeg ville have katten...

• #3   17. jun 2007 Ja, det er jo to sider af samme sag.

Jeg mener bare at folk er jo så udmærket klar over at det ikke er et impulskøb når killingen ligger i 4500 kr's klassen og det er kontant betaling ved levering (for at sige det ligeud *gg*).

Jeg er bare bange for at folk føler sig tvunget til at købe katten når de nu først har lagt depositum. jeg er ikke i tvivl om at man overvejer det nøje inden man lægger det depositum, men jeg tror også der er nogen der kan føle sig tvunget til at hente killingen når nu de har de penge ude at hænge, selvom de måske ikke er så klar til det som de selv troede....

Så hellere stå med en killing eller 2 som skal sættes til salg igen. De mærker jo ingen forskel om de er herhjemme 1 mdr eller 2 mere smiley

• #4   17. jun 2007 Birgitte, som jeg købte min skønne maine coon Mister af tog ikke depositum af mig, men jeg ved ikke, om hun bruger det ved andre???

• #5   17. jun 2007 Sikke da nogle gode argumenter I har smiley

Men jeg kunne da godt forestille mig at der er mange som kan finde på at hoppe fra, hvis der ikke lægges depositum.

Men hvis vi nu tager depositum (som fx Camilla siger) og så ikke reklamerer med at de får det tilbage hvis de ombestemmer sig, så er vi netop i den situation jeg frygter. Hvor man ikke umiddelbart kan mærke på køber at de har ombestemt sig, for så mister de jo deres tusse. Det var netop præcist den situation jeg havde med Nova (vores plejekilling) fandt jeg ud af senere.
    De "glemte" at fortælle mig at de havde planer om at tage på ferie 2 uger efter at de havde fået hende hjem, selvom vi spurgte ind til det. De ville bare ikke miste deres depositum. Det hele endte jo med at de smed hende hjem til fyrens forældre, som så kom til at lukke begge katte ud som blev kørt ned.

Derfor er jeg meget i tvivl med de depositummer der. Hellere stå med 1 killing herhjemme, end at miste endnu en killing på den måde.

• #6   17. jun 2007 ja, men der har du jo kunnet mærke at der var noget galt smiley

Det er bare så utroligt svært at mærke det på de relativt få gange man møder folk. Det er jo ikke alle købere der bor lige om hjørnet. Vi vil forsøge at få folk herhjem så tit som muligt, så vi kan lære hinanden at kende, men det er fileme svært hvis køber bor i den anden ende af landet.

• #7   17. jun 2007 Karen: præcist smiley Det er netop sådan det skal være. Men folk kan bare tit udstille sig selv til at være noget andet end de egentligt er.

• #8   17. jun 2007 jeg tager oxo noget af købsprisen ganske af dem samme grund som de fleste her ..... får folk til at tænke sig om nu er det jo ikke sådan at jeg siger at de skal betale med det samme kan snildt godt holde en kat tilbage en uges tid imens de tænker og måske vil kigge igen men så heller ikke mere *S*

• #9   17. jun 2007 Tina m: ja, den er jo vigtig, den mavefornemmelse. Problemet dengang med Nova var bare at jeg overhovedet ikke var i tvivl om at de ville hende det bedste. De kom på flere besøg og vi snakkede osv og jeg var desværre så godtroende at jeg troede på deres løfter osv. Men jeg har lært min dyrekøbte lektie nu. derfor fremtidige købere her får det svært *gg*

Karen: Du pudser bare deruda *gg* Men jo, men skal lige se folk an. jeg sagde godt nok også nej til mange dengang med plejekillingerne, men GUD hvor kan man føle sig taget ved næsen bagefter, når alt er gået galt efter de har fået killingen hjem.

Ditte: ja jeg bliver også mere og mere overbevist om at vi jo nok alligevel skal tage de depositummer... og så får de bare pengene tilbage, hvis der er den mindste tvivl...

• #10   17. jun 2007 et depositum er faktisk en god ide

og i kan jo gøre som mange andre at hvis køber har en god grund til at springe fra kan købet flyttet til et andet kuld inden for et år og er der stadig ikke handlet killing efter et år så er pengene jeres

• #11   18. jun 2007 ja vi tager depositum på vores og det gør vi netop fordi vi ikke gider at vi ikke som britta står og siger nej til en masse som kunne være lige så egnet som køber som dem vi sagde ja til og de så til sidst ikke vil ha killingen. man selvfølgeligt så skrive folk op og sige hvis de andrer nu springer fra så står du nr to i kø osv. desuden vil jeg gerne være fri for useriøse hendvendelser.
    vi tager os depositum på vores kanin unger.

• #13   19. jun 2007 tak for alle de gode svar smiley

vi har tænkt over det hele og ændret mening totalt smiley

Vi vælger at tage depositum og så tilbagebetale det hvis vi ikke mener at køber er egnet alligevel.

tak igen for de gode svar smiley det er så rart at høre lidt erfaringer fra forskellige steder

• #14   19. jun 2007 så lidt

Kommentér på:
Depositum på killinger

Annonce