{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Inde/ude kat {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står her i et kæmpe dillemma...
Jeg skal måske flytte ud til kæresten og laban skal selvfølgelig med, men nu er han godt og vel et år og har kun været ude i snor få gange. og hvis vi flytter ud tiol kæresten kan han ikke kun være inde. Da døren tit er åben..
Kan man vænne ham til at være ude uden at løbe væk???
Og hvordan gør man???
Håber nogen vil svarer da jeg ellers skal af med det dejlige dyr... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inde/ude kat
  • #1   19. jun 2007 Du kan ikke regne med, at han ikke løber væk. Det er der ingen garantier for.

  • #2   19. jun 2007 Nej, men hvis han er kastreret, er risikoen ikke særligt stor for at han gør det. Jeg har f.eks. aldrig selv haft det problem.

    Det absolut vigtigste i første omgang er, om du kan kalde ham til dig? Allerhelst hver gang, men rent realistisk har mange katte selektiv hørelse smiley


  • #3   19. jun 2007 Hej Heidi..
    Vi bor ude på landet, hvor vi flyttede til for snart to år siden.. Vi har en stor terrasse som vi har indhegnet med hønsenet, for jeg kan ikke udstå tanken om hvis der skete mine misser noget, så de kommer ud og døren kan stå åben, og det er dejligt at de kan det og de har ikke prøvet på noget med og hoppe over ellere andre ting, så dygtigt misser jeg har...hihihi .... DET kunne være en mulighed,

    Held og lykke med det...


  • #4   19. jun 2007 Ja, det er ulidelig bøvlet at holde en kat inde, når man har en dør, der gerne skulle kunne stå åben her om sommeren. Som Laila vil jeg foreslå, at I laver en indhegning. Så er du sikker på at han ikke render væk. Og HVIS du en dag skal flytte i lejlighed igen, så har han ikke vænnet sig til at løbe frit.

  • #5   19. jun 2007 tinka siger noget klogt: I skal være sikre på (eller så sikker som man nu kan være her i livet), at katten ikke kun skal være udekat i en periode - det er for synd at lade ham nyde det frie udeliv og så spærre ham inde igen i en lejlighed...

    men når det nu er sagt: alle de katte jeg har haft, har været udekatte og ikke én er blevet syg, stjålet eller kørt over osv. nu har jeg jo så fået dem som killing, så ved ikke, om du kan gøre det samme. men først og fremmest skal de vænne sig til det nye sted INDENDØRS de første par uger. derefter kan du tage ham ud i sele og vise ham området. næste skridt er at lade ham være ude under opsyn. leg med ham, giv ham godbidder så han forbliver tæt på dig.

    efter et par måneder på denne måde har mine katte kunnet være ude uden at løbe væk.


  • #6   19. jun 2007 tak for alle de gode råd...
    Tror det med en indhegning er en god ide...
    Jeg har også haft ham siden han var killing men han har aldrig rigtig været ude... Bliver bare nødt til at tage ham med selvom jeg stadig har mit eget.. Da jeg kun er hjemme en time om dagen..
    Syntes det er synd for ham..
    Men vil da afprøve jeres mange gode råd.. Tusind tak...


  • #7   19. jun 2007 Hey...
    Glad for og kunne hjælpe... pøj pøj.. poteknus...


  • #8   19. jun 2007 Sæt noget i døren så han bliver inde...jeg kunne aldrig finde på at lukke en kat ud...

    Her har jeg sat nogle rammer op med hønsenet for...så kan katten kigge ud og nyde vejret uden at komme ud...


  • #9   19. jun 2007 ja det er sikkert lækkert for en kat at komme ud, hvis man kan garantere den ikke bliver kvast af en bil eller andre ting...
    man sætter heller ikke sine børn ud alene hvor der er fare for de bliver kørt ned, selvom det er lækkert for børn at være ude:-)
    Bare min mening...


  • #10   19. jun 2007 Det er jo det...og jeg synes det er synd at holde udekatte:-)

  • #11   19. jun 2007 Christina Leona M: Du ska også huske at tænke på, at bare fordi du kan lide katte, så er det ikke sikkert, din nabo kan... Det er faktisk vedtaget ved lov, at man skal holde sine dyr på egen grund... Og du kan jo aldrig garantere, at din kan holder sig i haven...
    Jeg kunne, som Anja R, heller aldrig nogensinde finde på at lukke mine elskede katte ud. - Man lukker jo heller ikke sin hund ud, - selvom den unægteligt også ville nyde det rigtig meget!
    Det handler vel i bund og grund om, at man tager sit ansvar på sig ved at købe kat, og sørger for at aktivere sin katte, og tage den ud i snor osv....


Kommentér på:
Inde/ude kat

Annonce